The Sims iFokus

The Sims

Etikettthe-sims-4
Läst 1893 ggr
Schiizop
8

The sims 4 Sucks?!

Ja vad tycker ni om sims 4? Nu har det varit uppe ett tag och många är ju riktigt besvikna. Jag måste tyvärr säga att jag är en utav dom som inte är så nöjd med det det nya sims spelet. EA vill endast tjäna pengar och bryr sig inte om kunden är nöjd eller inte. Dom kommer göra flera dlc (expansioner) där alla dom borttagna möjligheterna vi hade i dom gamla sims spelen kommer att komma. Dom vill tydligen att vi ska betala för det vi alltid haft i dom andra sims spelen och det gör mig riktigt sur. Jag har tröttnat på EA för det här är inte första gången dom hugger sina fans i ryggen. Jag kan tänka mig att det kommer va bättre om ett tag men är inte förvånad över att EA gör så här…   Här har ni en video som Jag håller med till en viss del. 

https://www.youtube.com/watch?v=g4Y8kg1zJMk

Jag vill veta vad ni tycker och tänker! Alla får ha olika åsikter så inget hat mot varandra, var trevliga och acceptera att alla tycker olika. :)

SimsBrooke
0

Jag är en av dem som både är nöjd och lite besvikelse finns det ju såklart.

Men jag är mer nöjd än missnöjd faktiskt. Nu har vi ju ändå fått pooler till spelet. Men visst saknar jag småbarn.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[Yllhilda]
0

Nu har ju inte jag spelat mer än några timmar, men jag är överlag nöjd. Men då är det mygcket pga att den är så mycket enklare att hantera och laggar mindre än 3:an. 

Mycket osannolikt att jag kommer köpa något av expansionerna då jag gillar att det INTE tar miljoner år att ladda olika struntsaker.

Icewolf88
0

Jag är väldigt nöjd med The Sims 4. Men visst, jag blev lite besviken när de sa att småbarn inte skulle vara med i grundspelet. Utvecklarna sa att de hellre ville jobba mer på dem än att bara slänga in dem direkt bara för sakens skull, vilket jag håller med om. Jag gillar inte EA, men som alla spelföretag, så måste de ju faktiskt göra spel för att tjäna pengar, så de kan göra fler spel och expansionspaket. Och jag är väldigt glad att vi faktiskt har fått endel saker gratis nu efter att spelet har släppts, som spöken, pooler och nu snart fler karriärer, utan att behöva vänta på expansionspaket.

Förstår inte riktigt vad du menar med att de tvingar oss att betala för saker som fanns i de gamla spelen, det var ju många saker som vi betalade för också, saker som släpptes med expansionspaket.

Som sagt, jag gillar The Sims 4 mycket och jag är säker på att spelet kommer att bli riktigt bra med tiden. Jag längtar så innerligt efter husdjur!

Skogsraah
0

#3 När kommer det komma nya karriärer? Vet man vilka? 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Icewolf88
3

#Nya karriärer skulle släppas i början i December. Det kom inget igår, så jag hoppas på idag! Både pooler och spåken släpptes ju i början på månaderna. Vi kommer att få två nya karriärer. Affärs-karriär och idrott. Inget häpnadsväckande direkt, men det är ändå lite trevligt med lite fler "normala" karriärer så att säga :)

M_a_r_i_a
0

vadå för nya karaktärer? någon som vet?? :)

M_A_R_I_A 🌺

[Thew]1
0

Jag har fått installera om The sims 4 två gånger för att spelet inte funkat som de ska, det är jag  sur på…jag kom ju ganska långt båda gångerna….När spelet väll funkar så tycker jag det är grymt! 🙂 Saknar bara de söta småbarnen väldigt mycket…och sen förstår jag verkligen inte hur de kunnat ta bort nått så litet som det där familjeträdet..

Tanjis
0

Jag är hemskt besviken faktiskt. Trist att man inte kan bli kompis med kollegor ex. Man måste ladda var enda jävla område. Man får inte ha småbarn. Man måste ha klarat vissa mål för att få köpa vissa saker. Jag tycker att det är skit dåligt!

Vermin
0

Håller mig till att bygga hus och skapa simmar, själva spelandet med familjer är typ 4 timmar i månaden.

Och de två nya karriärerna kommer ut den 16e.