Lite hjälp!
Efter en flytt och ny dator så tänkte jag installera TS3 igen. Självklart är pärmen med koder borta :( Nu undrar jag om nån haft samma problem? Ringer man till EA och de hjälper en vidare? Eller är det helt kört?
Om du inte har dina koder kvar kan det vara krångligt. Att ringa EAs kundsupport brukar vara det man kan göra, om man inte lyckas hitta koderna. Jag vet dock inte hur mycket hjälp dom kan vara till. Har hört blandade erfarenheter därifrån, även om dom hjälpte mig när seriekoden till ett av mina The Sims 2-spel inte fungerade.
Har du registrerat spelen på Origin/The Sims 3s hemsida?
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Ja jag har på ts3 hemsida. Kan man gå den vägen?
#2 Jag vet inte om du kan dubbelkolla dina seriekoder där, men har du registrerat spelen där så kan du hämta hem dom via Origin-klienten! 🙂
Det är samma inloggning som du använder dig av på The Sims 3s hemsida. Ladda hem Origin, installera det och logga in med dina användaruppgifter. Gå sen till "Mina Spel"-fliken och titta. Alla spel som du har registrerat på The Sims 3s hemsida ska finnas tillgängliga där och du kan ladda ner och installera dom utan skiva och utan att behöva skriva in koder. 🙂

Åhå! Kan prova det! Men spelen finns ju inte i min dator?
#4 Nej, det behöver dom inte göra heller! 🙂
När du har registrerat spelen på ditt användarkonto så har du därmed bevisat att du äger spelen. Genom Originklienten kan du sedan hämta hem spelen från Internet, lagligt, och ladda ner dom till din dator. 🙂

Tack! Du är så snäll! :) Men jag har inte ts3 inställd på origin :/ bara fyran
#6 Hade du inte registrerat dina Sims-spel på The Sims 3s hemsida? Har du två olika konton?

Bara ett på ts3 hemsida. Men det kontot är väl inte kopplat till origin?
#8 Jo, det är det! 🙂
Logga in på Origin med samma konto och lösenord som du loggar in på The Sims 3s hemsida med. Det ska fungera och då borde du hitta spelen under "Mina spel".

Tack! Du är en ängel! :)
#10 Jag är bara glad över att kunna hjälpa till! Berätta gärna om det fungerar! 🤗

Ska kolla nu! :)

Går inte att logga in på origin med samma namn… :/ Står att det är fel.

Det gick man jag har bara övernaturligt?! :s
#14 Är det det enda spel du har registrerat på The Sims 3s hemsida?
Prova att uppdatera "Mina Spel" och eventuellt att logga in och ut och se om det hjälper. Jag har alla mina spel köpta från EA registrerade på ett och samma konto. Det är även det jag loggar in med på The Sims 3s hemsida, så mitt spelbibliotek ser ut såhär:

Haha! I mina förrvirrade hjärna så hittade jag mapparna till nästan alla spel! Haha Installeras nu tack för hjälpen!! :D
#16 Åh, skönt att höra! 😃
Det var så lite så. 🙂