The Sims iFokus

The Sims

Etikett: legacy-och-historier
Läst 3570 ggr
Bara Anna
1

Nyberg Immortal Dynasty [Sims 4]

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är första delen av mitt försök med en Immortal Dynasty i Sims 4.

Möt Therese Nyberg! En ambitiös, utåtriktad….

-Ja, ja, tyst med dig allready! Vi vet alla att min första vecka i Oasis Springs inte riktigt gick som planerat.  Jag flyttade dit för att gå till historien som världens yngsta stjärnkock som gifte sig rikt. Men när jag väl kom dit så föll allt samman.  Huset hade inte kommit på plats (tänk att de skapar hus i byggstaser nu för tiden?! Whats up with that). Den rika mörka främlingen var helt immun mot mina flirtförsök . Den enda som verka vara det minsta förtjust i mig  var bartendern. Han var så söt att jag inte hade hjärta att säga nej. Men efter ett tjog torra hamburgare och han fortfarande inte fattade vinken var jag tvungen att ta till drastiska åtgärder och börja låtsas som det regnade. Bah! Vad är det med män egentligen? Jag kände hur ilskan bubblade inom mig och var tvungen att avreagera mig. När varken kick-box eller en lång joggingtur fick mig att slappna av så återvände jag till utsprunget: Till matlagningen. Det var en sak jag i alla fall kunde räkna med att jag kunde hantera. Byggstashus eller inte. Hade jag tagit mig vatten över huvudet?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

MsSofieG
0

Följer ^^

Skogsraah
0

Följer! Spännande utmaning, aldrig läst om den förr 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Bara Anna
0

Vad jobbigt att komma på en perfekt "hook" i historien - utan att kunna spel-mässigt kunna genomföra dem förrän om flera spel´-dagar…. "Gggghhaa"!

För er som undrar vad en Imortal Dynasty är

Skall fö försöka uppdatera lite om Therese's kärleksliv under eftermiddag-kvällen!

Me. Myself & My Sims

Bara Anna
1

Och allteftersom dagarna gick så förkovrade vår Therese sig i mat…

-Men huush! Sa jag inte åt dig?

-Men, men, men….

-Jo, du har förståss rätt, allt var inte pest och pina. En dag på gymmet så träffade jag en kille vid namn Johnny. Jag vet inte vad det var hos honom som fick mitt hjärta att slå så fort, fort, fort…. Det fantastiska var att han verkade dela mina känslor. På bara några dagar kom vi varandra väldigt nära. Och då menar jag VÄÄÄLDIGT nära *blink - blink*.  Det fantastiska var att ju kärare jag blev, desto bättre mat lagade jag och det uppmärksammades på jobbet. Mycket snart började befodran trilla in. Jag fick tom tillgång till den välkända företags-REAn. Wohooo, eller nåt…. Samtidigt som jag kände att alla mina drömmar började slå in så kände jag att jag inte vågade släppa någon allt för nära, för fort - även om mitt hjärta skulle krossas.

Me. Myself & My Sims

Bara Anna
1

-Ssssshh…… Vi har inte så mycket tid på oss. Det har varit några hektiska dagar för vår skydsling och nu verkar det som hon sover! Visste ni att hon snarkar som en hel…..

-Hörru! Kan höra dig vet du…

-🎧😇

-Så jag antar att det var DU som låg bakom bossens plötsliga intresse för att börja med hem-catering? Eller vill du bara att alla kollegor skall hata mig?! Nåja, det gick ju ganska bra. Fick besöka ett tjusigt hus och fick en befodran på köpet!

-Oooooooch……?

-Ehhhm, *host, harkel* TACK *total andnöd*

-Det var så lite så ansträng dig inte för min skull, Jag har ju bara skaffat dig en fästman och allt.

-Så det var DU som knäade mig häromledens och fick det att se ut som ett frieri?! Jag hade inte kunnat få fixa det själv, eller nåt?

-Knappast! Se vilken röra det redan är? En sk fästman som smyger ut mitt i natten, hemliga möten med bästa väninnan i sagda sovrum och vad gör du? Odlar tusenskönor????

-La-la-la-la! Jag hööööör inte!

-SUCK! Säg inte att jag varnade dig!

Me. Myself & My Sims

Mitchika
0

Glömt att skriva, men följer. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

LottaV
0

Härlig bärettelse

Ett gott skratt förlänger livet

Bara Anna
0

Weeeee! Followers! 😍

Kära läsare,

idag är det jag Therese som skriver och håller i rodret. Det jag har upplevt de senaste dagarna har varit så sanslöst sagolika, men samtidigt känslosamma och intima att jag faktiskt bad Väktaren om att få vara den som berättade historien för er. Han gick med viss tvekan med på det hela, med löften från mig då att inte försköna något…. Som om jag…?!

OK, till min historia då. Den började bara för någon dag sedan. Johnny kom hem till mig och såg verkligen ut som om han sålt smöret och tappat pengarna. Jag bestämde mig för att ta språnget, lägga alla ägg i en korg och överraska honom (och mig själv):

-Vi gifter oss! Inte nästa månad eller nästa vecka utan imorgon! Min proklamering låste jag med en lång och passionerad kyss, Och vet ni, han sa ja!!!

Mindre än ett dygn senare stod vi då där, jag och min älskade, Therese och Johnny. Hade mer fjärilar i magen än vad jag trodde var möjligt. Men trots att skojjade runt en hel del var det Johnny som lugnade mig. och när vi hade sagt det vi skulle säga, lovat varandra evig kärlek och tro och han äntligen kysste mig - ja då var det som om det bara var han och jag i hela vida världen!

mvh

/Therese Nyberg

PS Vet fortfarande inte om jag tror på ett "Så levde de lyckliga…. " slut, Men jag är inte så säker på motsatsen längre! DS

Me. Myself & My Sims

Bara Anna
0

*viskande röster hörs på avstånd*

_-Men jag VILL berätta vad som hände!
_

-Pah! Du vet inte vad du pratar om! Folk vill inte veta….

-Det är MIN historia och jag berättar vad jag vill. Så det så!

-Hmmpf, ja ja du gör som du vill - det har du alltid gjort. Men skyll inte på mig när människor börjar fly härifrån skrikande…..

Nåja, var var  vi? Jo - Efter brölloppet så var Johnny extra sprallig och busig, till och med för att vara han.

-Kom min sköna, här blir inga barn gjorda!

_(La-la-la-la-la!  Jag höööör inte…..)
_

Han lotsade mig in i vårt sovrum och vi kom inte ut därifrån förrän sent nästa dag…

Hans entusiasm lönade sig bra. Det dröjde inte länge förrän jag var gravid till Johnnys stora lycka. Visst var det underbart att vara gravid, men de sista veckorna Guuud vad stor jag var. Som ett hus, minst! Vilket inte var så konstigt kanske - eftersom jag 9 månader ganska exakt efter vårt giftemål födde inte bara en utan TVÅ välskapta pojkar: Alexander och Anders!

Me. Myself & My Sims