Köpa sims 1?
Hejsan jag vill alltså inte köpa ngt härifrån men vart kan man få tag i The sims 1 orginal? Finns de i ng affär eller ngt? Hittade massa expansions paket hemma så vill ha orginalet igen :)! Tack på förhand :)!
Kollat tradera?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ne men kan inte köpa via kort tyvärr :(!
Har du testat att fråga i en vanlig spelbutik, typ gamestop?
Testa en spelbutik som Kneko säger. Eventuellt kan du kolla på Facebook om det finns en köp/sälj-grupp i området där du bor. Finns för de flesta städer, där kan du höra efter om det är någon som vill sälja. Hoppas du hittar något! =)
I'm gonna let my little light shine
#2 Man brukar betala med banköverföring eller swish på tradera, inte med kort 🙂
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Här har du ett sims 1 double deluxe http://www.tradera.com/item/301109/224483980/the-sims-double-deluxe
Betalning med Payson, swish eller banköverföring 🙂
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Haha, hittade just The Sims 1 i en låda! Ska testa imorgon ((:
Trololololololololololo
Jag vill alltså helst kunna betala med pengar då mitt kort inte funkar för tillfälle :(!
Som sagt, kolla i butiker. :)
Jag har läst att The Sims 1 inte fungerar/har massor av problem på moderna datorer och operativsystem, det är så illa att EA inte ens kan sälja det på Origin. Det är värt att tänka på innan du lägger ut några pengar på att köpa om det.
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
#10 Jasså? Är det därför spelet inte finns att skaffa via Origin? 😮
Var har du läst det någonstans?
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#11 EA har svarat det då folk efterfrågat spelet på Origin. Har också läst det på ett flertal spelforum där ämnet tenderar att poppa upp med jämna mellanrum när frustrerade människor försöker få igång Sims 1 (med expansioner). Det går att få det hyfsat spelbart, men det kan kräva en hel del meckande särskilt på nyare datorer och i synnerhet om fler än en expansion är inblandade.
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
#12 Hmm, tråkigt att höra men tyvärr ett ganska vanligt problem med äldre spel… 😕
Jag fick igång The Sims 1 med alla expansioner utom en på min nuvarande dator i somras och det funkar som det ska, men det krävdes lite trixande. Det fanns dock en hel del info och hjälptrådar om ämnet på nätet, så det var långt ifrån omöjligt. Det enda problemet jag upplever nu är till synes random CTD, men dom är inte heller så vanliga att dom blir ett irritationsmoment.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
jag har alltså spelat sims 1 på den här datorn tidigare utan problem dessutom tycker jag inte att det är så farligt att lägga någon hundra lapp om ens det även om de inte fungerar mitt spel gick sönder då min kompis råkade trampasönder fodrallet och skivan gick i några bitar :(!