The Sims iFokus

The Sims

Etikettnybörjarfrågor
Läst 17777 ggr
densomundrar
0

"Daglig uppgift"

Ännu en märklig fråga, men då nybörjaravsnittet i ts4 inte lär en så mycket om själva spelandet så måste jag tyvärr. Jag får inte mina simar att bli befodrade. Kollar man deras karriär står det "Daglig uppgift " och sedan tex "skriv skämt/öva musik (inte börjat) eller "rackartygsinteraktioner (inte börjat) Hur löser man detta?

[Joy]
0

#0 Du gör det som står :) Rackartygsinteraktioner gör du mellan två simmar. Du trycker på en sim och väljer rackartyg som interaktion. För att öva på musik så antar jag din sim ska spela på ett instrument?

densomundrar
0

Får göra ett försök och se om det fungerar.

[xMondSy]
0

Man gör dom. Om de vill jobba med mat/mixologi så får simmen göra 4 maträtter/4 drinkar varje dag för att kunna komma någonstans i karriären.
Samma sak som skribent då ska de läsa böcker och 1 bok = 25% av 100%.

Dock vet jag inte om det är 4st utav allt som gäller genom alla 10 nivåer, men i början utav de karriärer jag gjort så ska man göra en sak 4 gånger mellan arbetsdagarna.
Fattar du?

densomundrar
0

Men vad dum jag känner mig, tyckte att jag hade provat men att det inte gav resultat, kanske för att jag inte kollade samma dag? Började tro att det var något som man skulle få gjort på jobbet men fattade inte hur jag skulle göra. Tycker att det är lite tråkigt att nybörjaravsnittet på ts4 är så dåligt, det ena man lär sig är hur man bygger och ställer ut grejer, typ.

densomundrar
1

"pengar rullar in som det ska, det går bra nu" haha. Tusen tack för hjälpen :-) äntligen, efter 1 och en halv generation kanske vi kan flytta ut ur rucklet vi bott i.