Sims 3 eller Sims 4
Vilket tycker ni är roligast? :3
och vad är det som skiljer mellan sims 3 och sims 4?
Ska nämligen köpa en ny dator. och har sålt alla mina sims 3.. så funderar på att köpa sims 4..
Sims 3 är mer att göra på än så länge, inte så kontigt, men roligast är nog sims 4 och dessutom snyggast grafikmässigt. Längtar efter expansions till sims 4, speciellt Jobb som snart kommer ut där man äntligen får vara med simarna i deras arbete och bestämma hur de ska arbeta mm istället för att vänta på att simarna ska komma hem som i 3an. :)
Enligt mig är spelen så olika att de knappt är jämförbara. Personligen tycker jag sims-känslan har tappats lite i fyran och det känns väldigt annorlunda jämfört med tidigare spel. Trean erbjuder med alla expansioner otroligt många möjligheter men fyran är väldigt kul ändå tycker jag.
Om du nu sålt alla dina the sims 3-spel så tycker jag absolut att fyran är värd ett försök!
Ja köp Sims 4!! Tycker det är hur roligt och verkligt som helst, och bättre kommer det bli med expansioner :)
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se
Jag hade valt 4:an.
Jag spelade rätt länge trean utan expansioner och om vi ska jämföra det med nuvarande fyran (utan expansioner) så är fyran mycket bättre. Det är lite mer utmaning pga känslorna. Jag brukar vanligtvis tröttna på 3:ans legacy men fyran är lite intressantare enligt mig. Händer mer saker och om du åker till gymmet är det redan ca 7 simmar där jämfört med 3:an som knappt har några, samma sak med museer och barer.
Älskar sims 3, och sålde dom pg av att jag inte hade någon dator eller pengar.. men måste först införskaffa mig en dator vilket inte går så värst bra haha men åh är såååååå sims sugen!