The Sims iFokus

The Sims

Etikettthe-sims-4
Läst 1997 ggr
LottaV
0

Att göra eget innehåll

Ni som gör eget innehåll till ts4 vad använder ni för program då?

Jag är intresserad att göra tapeter.

Ett gott skratt förlänger livet

SegerSims
1

Nu gör ju inte jag egna tapeter utan kläder men kolla här så finns det ett program och tillhörande forum. Här kan du få hjälp :)

http://sims-studio.proboards.com

LottaV
0

Tack så mycket.

LottaV
0

Jag kan inte koppla ihop mitt Photoshop och mitt sims-studio

LottaV
0

När jag sparar i  sims-studio och sen ska öppna i Photoshop så går det inte.

SegerSims
0

Är den sparad i en dds-fil?

Annars är nog det bästa att ställa dina frågor i det forumet där programmet finns.

LottaV
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

dds-fil?🤔

Så här ser den sparade filen ut.

SegerSims
0

Som sagt det bästa är att du går in i Sims 4 Studios forum, där finns flera tutorial och väldigt bra hjälp av dom som har skapat programmet. Jag har aldrig gjort tapeter så jag vet inte vad som skiljer sig i det jag gör. Men man kan använda Sims 4 studio till det med. Sims 4 studio är ett verktyg for att kunna öppna upp package filer och exportera dom till dds. Det är dds filerna som man öppnar upp i diverse bildprogram. Oftast behöver man också ett dds plugin till bildprogrammet. Det är många turer med detta och det kan bli att man får involvera flera program för att få ihop det som man vill. Så det bästa är kolla tutorials som finns på forumet och sedan där ställa dina frågor.

Det är inte det att jag inte vill hjälpa dig men jag hinner inte lära dig från grunden. Du får göra som jag gjorde surfa runt och lär dig allt vad som finns där om detta.  Det är många vänliga själar där ute som skapar dessa olika program helt gratis och gärna hjälper till med det dom kan.

Sedan finns det även klipp på youtube att kolla in.

LottaV
0

Tack så mycket för hjälpen.🤗