The Sims iFokus

The Sims

Etikett: the-sims-4
Läst 1200 ggr
Ikajo
3

Något ni kanske inte visste

Det här ett litet trick jag hörde om först tidigare idag. Om man öppnar behovspanelen och trycker på symbolen för valfri behov så kommer den aktuella simmen att av sig själv utföra en handling som uppfyller det behovet.

Kan kanske spara lite tid? Rätt intressant i vilket fall.

Detta är då i fyran men uppenbarligen finns det ett trick till trean också men då klickar man på en moddlet. Nu behöver inte din sim ha ett akut behov, det fungerar ändå!

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

[rebornsmother]
0

coolt! måste testa men först måste fixa sims3 spelet får inte igång det! :)

Skogsraah
0

Ja det är väldigt smart! Upptäckte det först då fyran kom :)

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

densomundrar
0

Smart, hade ingen aning om det. Tack!

Deviance
1

Så i trean om jag trycker på en "stressad" moodlet så kommer simmen gå och sova eller titta på tv typ?

hamstrar & fotografering

simskontot
0

Vad smart! Hade ingen aning. Undrar dock samma som #4, om det var så du menade? :)

Ikajo
0

Jag läste om det på de officiella forumen, det enda jag har testat är 4:ans knep. Jag har inte spelat TS3 sedan i somras. Så det är bara att prova antar jag.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

[Howres]
1

Om simmen är tex. Hungrig, och om man klickar på symbolen för hungrig, kom,er den att gå och äta något. :D

[Howres]
0

I 3an då :)

Quirinia
1

Som tidigare nämnt så är det hungersymbolen och behovssymbolen som man kan klicka ex. toaletten så går simmen och utför sina behov. Detta fungerar i The Sims 3 också. Dock har inte t.ex stressadsymbolen fungerat för mig i trean. Har inte provat i fyran.

Lia
0

Detta har jag gjort sen 3:an kom, mycket lättare än att klicka på objekten ^^

SimsBrooke
0

Första gången jag spelade så råkade jag komma åt någon av behoven och insåg att man kunde trycka där, vilket är så mycket smidigare :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

sponny
0

Tusen tack för tipset. Jag hade inte en aning om att det gick.