Duktig på krångligheter hos datorer?
Jag har fått ett rätt krångligt problem med min sims 3 mapp och jag undrar om någon här är duktig på datorer? Jag tror nämligen att man behöver kunna en del om det och dessutom ha koll på sims för att förstå 🤔
Medarbetare på Skor iFokus
'kastar mitt betyg som visar att jag är nätverkstekniker så högt upp i luften att det inte kommer tillbaka' 🤪
Vad är det som är felet?
Det finns flera personer som är både bra på datorer och the sims =) Skriv vad som är fel så kan någon säkert hjälpa dig.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Skrev inte från början då det är så långt och krångligt, men nu kommer det!
Min mods-mapp försvinner. Poff borta, finns ingen stans! Det händer när jag lägger till något i den (inte varje gång, men det hände igår igen t.ex.). Nu har jag backup på allt, men det är ju fortfarande något fel.
Det har hänt på 2 olika hårddiskar, vi har installerat om datorn, bytt operativsystem, uppdaterat alla drivrutiner, vi har kollat virusskyddets historik på borttagna filer, vi har kollat så det inte finns något i "delade filer" mappen (eller vad den nu heter…), vi har uppdaterat datorns bios, uppenbarligen skaffat ny modsmapp… vad mer?
Installerat om spelet också! Och dessutom har det inte varit samma sims 3 mappar det hänt på, utan jag har inte flyttat gamla sims 3 mappen från gamla hårddisken till nya, jag började om på den och la in viktiga grejer (minns inte vad dock… downloadsmappen tror jag, modsmappen hade försvunnit då också. Det var en av anledningarna till att skaffa ny hårddisk)
Några idéer? Ev kommer kanske Kibschen skriva här då det är han som faktiskt försöker lösa det… jag sitter bara här och vill ha mitt spel men kommer antagligen bara ha sönder något om jag försöker själv…
Någon som har en teori?
Du lär ha mer tur om du beskriver ditt problem på t.ex modthesims.
#5 dock är min engelska inte bra nog för att förstå vad de menar där då jag antar att det blir en del komplicerade ord. Dessutom har min pojkvän inte ett konto där, och han sköter det mesta med datorn