The Sims iFokus

The Sims

Etikett: legacy-och-historier
LĂ€st 2213 ggr
Skogsraah
1

Lionstail - Dags att jobba

Ny expansion krĂ€ver nytt projekt đŸ˜‰Jag vet inte exakt vad det kommer bli av denna familj och har inga lĂ„ngvariga planer för tillfĂ€llet (alltför inne i min ISBI-challenge), sĂ„ jag hĂ„ller den utanför bloggen. 

Frisyrer, klĂ€der mm. Ă€r det som följt med i Dags att jobba! Jag â€ïž beanien.
-------------------------------------------------------------------

Jag heter Orion Lionstail. Ibland sjukhuspraktikant, ibland mitt enkla jag. En rÀtt slapp, lugn kille som nyss fyllt 20. Jag och syrran, Kiara, Àr nyinflyttade i Riverview. Vi bar bÄda vÄra drömmar. Jag, att bli den bÀsta lÀkaren i staden. Kiara, att kunna stÀlla ut och sÀlja sina fotografier.

SĂ„ng & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohĂ€lsa och feminism pĂ„ skogsraah.se

Skogsraah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har haft en rĂ€tt tuff uppvĂ€xt. VĂ„ra förĂ€ldrar gick bort i en bilolycka nĂ€r vi var 14 Ă„r. Vi Ă€r tvillingar, vilket mĂ€rks ibland, men inte sĂ„ ofta. Kiara pĂ„verkades mest av deras bortgĂ„ng. Hon hamnade i fel umgĂ€nge och det har tagit sin tid för henne att komma pĂ„ fötter igen
 Det var vĂ€ldigt kĂ€mpigt dĂ€r ett tag, men jag ser att hon mĂ„r bĂ€ttre för varje dag.

Det hÀr Àr vÄran nystart. Det Àr dags att vi skapar vÄra egna liv, och vÄr egen lycka!

SĂ„ng & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohĂ€lsa och feminism pĂ„ skogsraah.se

Skogsraah
0

Tack vare vÄra förÀldrars stora hjÀrtan hade de lagt undan en hel del pengar Ät oss under Ären. TillrÀckligt sÄ att vi kunde köpa en fin liten villa! Helt perfekt Ät oss tvÄ.

Kiara tjatar redan om att hon vill ha en egen fotostudio, men vi har Àrligt talat inte mycket pengar kvar nu

(Huset hittade jag i galleriet! Ej skapat av mig.)

PennyTrollet
0

Följer. = )

Skogsraah
0

#3 Kul đŸ˜ƒ

Skogsraah
0

Det var dagen innan min första arbetsdag. Jag har alltid kĂ€nt att jag vill bli lĂ€kare. Att jag vill hjĂ€lpa folk, göra nĂ„got viktigt. Drömmen blev Ă€nnu starkare efter att mina förĂ€ldrar dött
 Skadorna var för stora. Men tĂ€nk om nĂ„gon hade kunnat hjĂ€lpa dem? TĂ€nk om det hade funnits ett sĂ€tt att rĂ€dda dem?

Jag satte mig ner vid schackbordet och spenderade halva dagen dĂ€r. Schack fick mig alltid att tĂ€nka bĂ€ttre, och fokusera. Jag behövde vara sĂ„ fokuserad jag bara kunde inför morgondagen! 

Det gick förbi en attraktiv tjej i min Älder och jag började tÀnka pÄ familj. Det var min andra dröm. Att skaffa min egen.

Skogsraah
0

Kiara vill komma igĂ„ng med sin egna butik och ateljĂ© sĂ„ snabbt som möjligt. Hon har alltid varit sĂ„n. Inget tĂ„lamod. Allt ska hĂ€nda pĂ„ en gĂ„ng! Som alltid sĂ„ sade jag till henne att övning ger fĂ€rdighet. Vitt vad jag vet har hon inte fotat sĂ€rskilt mycket tidigare
 Inte för att vara negativ, men att kunna leva pĂ„ att vara fotograf verkar inte vara det enklaste.

Hon blev sur över min kommentar och gick ut för att utforska naturen istĂ€llet. Efter nĂ„gra timmar kom hon inskuttandes, glad igen, och visade upp allt hon hittat. 

"Det hÀr ska jag sÀlja i butiken!!" sade hon.

zimm
0

Följer

Medarbetare pÄ

Star Wars

Skogsraah
0

Vi hade kvĂ€llen bara för oss sjĂ€lva. Pratade om flytten, hur det kĂ€ndes och sĂ„. Vi har inte alls varit sĂ„ tighta tidigare. Under Kiaras dĂ„liga period spenderade hon ibland veckor hemifrĂ„n, och jag fick sköta huset och klara mig sjĂ€lv. 

PÄ senare Är har vi blivit allt tightare. Kiara har vuxit upp frÄn sina vÀrsta tonÄrsdagar och jag har tagit pÄ mig att sköta allt det viktiga för oss. Som inkomst. Jag Àr sÀker pÄ att Kiara kommer börja dra in pengar senare. Vi Àr ju ett team, jag Àr sÀker pÄ att hon kommer ta sitt ansvar.

Skogsraah
0

Det var dagen D. Första dagen pÄ sjukhuset! Jag var fortfarande alldeles yrvaken nÀr jag klev in genom portarna. Jag svalde en gÄng och tog mod till mig. Nu var jag tvungen att göra bra ifrÄn mig. Hela mitt liv stod pÄ spel!

Mannen i receptionen var upptagen i telefon, sÄ jag gick vidare i lokalerna. Jag hittade en Àldre kvinna stÄ och kika pÄ nÄgra prover. Jag tror det var det hon gjorde i alla fall. Jag hÀlsade försiktigt och presenterade mig som "den nya killen".

Skogsraah
0

Hon var riktigt trevlig och snart hade det kommit in Ă€nnu en ny kollega. Det var intresserade av vem jag var och ville att jag skulle berĂ€tta lite om mig sjĂ€lv. Jag drog inte den tyngsta historian först, den med mina förĂ€ldrar, det hade ju lĂ€tt skapat dĂ„lig stĂ€mning
 Men jag berĂ€ttade om att jag och syrran bodde i Riverview och var nyinflyttade. 

Plötsligt kom jag pÄ att jag inte hade Àtit frukost. Kunde jag inte ens komma ihÄg att Àta pÄ denna viktiga dag?! Jag smög undan till kafeterian och köpte en macka frÄn automaten. Förhoppningsvis var det okej att jag gick ivÀg.

Skogsraah
0

#7 Roligt đŸ‘

Skogsraah
0

Det blev dags för min första patient. En liten flicka som hade vÀldigt ont i huvudet. Jag var lite nervös, det var ju trots allt första gÄngen jag behandlade en patient. Men jag skojade lite med henne och gjorde roliga ljud under tiden, och allting gick bra.

Hon var sÄ himla söt. Snacka om att jag vill ha en dotter i framtiden! SjÀlvsÀker som jag var efter min första patient knackade jag pÄ i ett annat rum. Det kunde vara bra för mig att titta pÄ för att lÀra mig.

Skogsraah
0

Min första arbetsdag började lita mot sitt slut. Vad snabbt det hade gĂ„tt! Jag hade bara hunnit trĂ€ffa en patient, men det var vĂ€l lika bra. Det vore hemskt ifall jag gjorde nĂ„got fel, som att ge nĂ„gon fel medicin

Jag gick fram för att slutligen presentera mig för kollegan i receptionen. Jag blev lite orolig nÀr jag sÄg hur mÄnga patienter det var som hostade och snörvlade framför honom. Varför gjorde han inget? Jag frÄgade ifall han inte skulle ta emot dem, det var ju ganska lÄng kö. Men han snÀste och sade att det gör han nÀr han har tid.

SjĂ€lv slutade jag för dagen. Dessutom hade jag inte möjlighet att ta emot fler patienter, det var ju bara min första dag. Snopet gick jag ivĂ€g och kĂ€nde mig ledsen för de ignorerade patienterna
 NĂ€r jag blev riktig lĂ€kare skulle jag ha tid med ALLA!

Skogsraah
0

Jag fick ingen vila nÀr jag kom hem. Jag var inte dödstrött efter dagen, men en powernap pÄ soffan hade varit skönt! Nej, Kiara hade vÀntat hela dagen pÄ att jag skulle komma hem och ville Äka ivÀg till butikerna. Hon ville fÄ inspiration och drömma sig bort, sade hon.

SÄ vi Äkte och utforskade nÄgra butiker. Kiara kÀnde sig direkt hemma och jag sÄg lyckan i hennes ansikte. Jag sade att vi borde förgylla ögonblicket och tog ett kort.

Skogsraah
0

Att gĂ„ i butiker Ă€r inte riktigt min grej
 SĂ„ jag slog mig ner vid schackbordet utanför och spelade en match med butiksĂ€garen. Hon var riktigt söt! Jag försökte lĂ€gga in ett gott ord för Kiara, att hon sökte en lokal att stĂ€lla ut och sĂ€lja sina foton. Men de hade de inte rum för

Kiara verkade ha roligaste tiden i sitt liv dĂ€r inne och stod och skrattade med ett par  kunder. SjĂ€lv var jag stressad hem. Jag behövde verkligen sova!

Skogsraah
0

Kiara var sur för att vi Äkte sÄ tidigt. Jag tyckte inte alls att det var tidigt att Äka frÄn stan klockan nio pÄ kvÀllen en vardag, men hetlevrad som hon Àr godtog hon inte det. Hon stampade in pÄ sitt rum, dÀr hon hunnit hÀnga upp en hel del foton pÄ vÀggen redan.

Hon hade bara fotat i nĂ„gra dagar och hade redan blivit mycket bĂ€ttre. PĂ„ vissa bilder kom dock tummen i vĂ€gen
 Eller blev förstörd av en gnome.

Skogsraah
0

Att samla ihop pengar till en egen lokal i stan var inte sÄ lÀtt som vi trodde. Det behövdes över 3000 simdaler bara för att köpa en tomt, sÄ Kiara behövde ligga i för att samla ihop det som krÀvdes. Hon samlade grodor, Àdelstenar, pÄskÀgg, ja allt möjligt för att tjÀna ihop pengarna.

Jag sjÀlv stötte pÄ Zoe i parken, butiksbitrÀdet. Hon var lite nere och jag gav henne en kram.

Skogsraah
0

VÀl hemma berömde jag Kiara för hennes insats i parken. Hon hade plockat prylar och stenar hela dagen! Hon kom hem mycket senare Àn mig, men trots det pÄ bra humör. Kiara kan om hon vill, det brukar jag alltid sÀga till henne.

Precis nÀr jag tÀnkte sÀtta mig med en god bok och varva ner för dagen knackade det pÄ dörren. Det var Zoe, som var Ànnu mer ledsen.

"Han har gjort slut med mig!! Han har en annan!"

Skogsraah
0

Jag gjorde mitt bÀsta för att muntra upp Zoe, och det gick ganska bra. De hade tydligen inte haft en sÀrskilt stabil relation, men det var förstÄs ÀndÄ förfÀrligt att bli bedragen. Jag Àr glad över att jag sjÀlv aldrig behövt uppleva det. Jag hade faktiskt bara haft en flickvÀn, pÄ gymnasiet.

Vem blir inte glad av att bli kittlad lite? Jag satte igÄng och kittla henne allt vad jag kunde och hon kunde knappt hejda sig för allt skratt. Innan hon skulle gÄ bara hÀnde det. Vi kysstes!

Skogsraah
0

Att jag mitt i allt skulle fĂ„ ett kĂ€rleksliv hade jag inte rĂ€knat med. Men som romantikern jag Ă€r kunde jag inte klaga! Jag Ă€r förĂ€lskad i kĂ€rleken, skulle man kunna sĂ€ga. Jag kan inte lĂ„ta bli att dagdrömma mig bort pĂ„ jobbet om hur vĂ„ra barn skulle se ut

Just nu forskar jag mycket pÄ jobbet, och rÀttar till bÀddarna. Inte det viktigaste jobbet kanske, men det mÄste ju faktiskt vara rent för de som undersöker patienterna pÄ riktigt!

Skogsraah
0

Receptionisten har gjort framsteg. Köerna Ă€r mycket kortare om dagarna! Jag skojade med honom och sade att han gjorde ett bra jobb med att skriva in patienterna. Han suckade bara Ă„t mig och bad mig att gĂ„ och skura i förlossningssalen

Inte det roligaste kanske. Det kÀnns faktiskt ganska lÀskigt att jag sjÀlv kommer förlösa barn hÀr en dag. Men det Àr lÄngt bort tror jag, och det Àr nog bÀst!

zimm
0

Ohh vilka coola örhÀngen han har.

Medarbetare pÄ

Star Wars

Skogsraah
0

#22 Ja, töjningar đŸ˜ De Ă€r dock CC och kom inte med spelet.

Skogsraah
0

Äntligen fick jag min efterlĂ€ngtade befordran! Nu var jag inte lĂ€ngre praktikant utan sjukvĂ„rdsbitrĂ€de. Nu skulle jag börja fĂ„ ta hand om patienterna pĂ„ riktigt. Det sĂ„g jag fram emot.

PÄ hemmaplan pysslade Kiara pÄ med sitt letande och fotograferande. Hon brukar vara ute i naturen mest hela dagarna och spatsera runt i kvarteret. Tydligen stÀller varenda granne upp pÄ bild nÀr hon frÄgar. Blyg Àr hon dÄ inte.

Skogsraah
0

Plötsligt hörde jag ett skrik ute pÄ bron. Jag sprang direkt till fönstret och sÄg Kiara föras bort! Hon steg rakt upp i luften i ett underligt sken, och sedan var hon borta!

Jag fick panik och sprang ut och skrek efter henne. Jag sÄg nÄgot som liknade ett ufo Äka ivÀg. Men det kunde det vÀl ÀndÄ inte vara? Inte kunde vÀl min syster, den enda familjemedlem jag hade kvar, vara bortförd nu? För alltid?!

Skogsraah
0

NĂ€r jag i förtvivlan sprang runt huset och hotade vilka det nu var som tagit henne att jag skulle slĂ„ dem sönder och samman kom ljuset mot mig. Jag blev som förstelnad och fördes sakta upp mot himlen. 

Jag hade haft helt rÀtt. Det var ett ufo. Aliens fanns pÄ riktigt.

Skogsraah
0

Efter nĂ„got som kĂ€ndes som en evighet kom bĂ„de jag och Kiara tillbaka. Hon sprang emot mig nĂ€r hon hörde dunsen av mitt fall pĂ„ baksidan. 

"Vad f*n var det dÀr?!"

Jag var ursinnig. Kiara sĂ„g mest omtöcknad ut. Jag var hur arg som helst. Vad var det för varelser som kidnappat oss och varför?!? Det vĂ€rsta var att jag inte mindes nĂ„gonting. Bara svaga minnesbilder av varelser som inte kunde vara nĂ„got annat Ă€n aliens.

Skogsraah
0

Jag kĂ€nde mig tacksam, mer Ă€n nĂ„gonsin för att vara vid liv. Jag var ledig nĂ€sta dag och ringde hit Zoe sĂ„ fort jag och Kiara samlat oss. Jag var sĂ„ glad över att trĂ€ffa min Ă€lskade flickvĂ€n. Ja, hon var numera min flickvĂ€n! 

Zoe tyckte det lÀt förskrÀckligt det vi varit med om och stannade över natten. NÀsta morgon satt hon och Kiara och samtalade och hade det trevligt nÀr jag Äkte ivÀg till jobbet. Det var sÄ skönt att de kom överens!

(Kiaras topp Àr CC)

Skogsraah
0

Det var en hÀrlig kÀnsla att gÄ till jobbet och inte vara praktikant lÀngre. Nu skulle jag visa hur duktig jag var med mÀnniskor och pÄ att bota folk! Min första patient var en ung kvinna som hade lÀskiga utslag över hela kroppen. LÀsktigt, Àr ju förstÄs inget ord för en doktor, men ni förstÄr!

Efter att ha tagit proverna jag behövde testade jag dem. Åh vad jag hade lĂ€ngtat efter att anvĂ€nda denna maskin! Det kĂ€ndes sĂ„ proffsigt, fastĂ€n jag var tvungen att frĂ„ga hur den fungerade tvĂ„ gĂ„nger

Skogsraah
0

Efter att ha kört igenom proverna ordentligt kunde jag ge henne rÀtt medicin. Snart skulle utslagen vara borta och hon skulle kÀnna sig frisk och kry igen!

Efter att patienten gÄtt ivÀg glad i hÄgen var det min tur att mÄ dÄligt. Jag visste inte vad det var, men jag fick en sÄdan smÀrta i magen. Det liksom bubblade runt, och jag tyckte att jag sÄg att det liksom sprakade frÄn min stackars mage?! Kanske var det jag som behövde lÀggas pÄ britsen.

Skogsraah
0

Jag försökte att inte tĂ€nka pĂ„ det. Jag hade mer Ă€n halva arbetsdagen kvar och fler patienter att bota. 

Det gick helt okej, förutom att jag tappade ett provglas i golvet sĂ„ det gick i tusen bitar

Skogsraah
0

VĂ€l hemma bestĂ€mde jag mig för att laga en enkel sallad. Jag Ă€r inget vidare pĂ„ matlagning, och Kiara Ă€r inte bĂ€ttre. Men sallad kan vĂ€l alla göra, eller hur? Det var frĂ„gan, eftersom jag skar mig i fingrarna sĂ€kert fyra gĂ„nger under den snabba förberedelsen av salladen. 

Kiara och Zoe frĂ„gade oroat hur det gick. Jag blev bara pĂ„ sĂ€mre humör och sade att de inte skulle störa mig. Det hĂ€r var inte likt mig. Sedan började smĂ€rtan i magen igen

Skogsraah
0

Zoe hade gÄtt hem och jag var borta igen. Inte borta pÄ jobb, utan borta i ett ufo! Jag kÀmpade för mitt liv den hÀr gÄngen och svor hela vÀgen upp i skeppet, men det hjÀlpte inte. Jag blev bortförd igen.

Kiara var sĂ„ orolig och förskrĂ€ckt nĂ€r hon hörde mig komma tillbaka att hon gav mig en utskĂ€llning jag aldrig nĂ„gonsin fĂ„tt. Jag bad henne hejda sig pĂ„ hĂ„ll, eftersom jag började misstĂ€nka vad det hela handlade om. Jag hade bara hört rykten om det, myter, men det verkade vara sant. 

"Eh, Kiara
 Jag tror jag Àr gravid."

Skogsraah
0

NÀsta arbetsdag var inte alls rolig. Jag hÀngde lika mycket med huvudet som pojken med influensa som jag skulle undersöka. En kollega hade misstÀnksamt tittat pÄ min mage dÄ jag kom till jobbet och gjort ett snabbt antagande.

"Jaha! Du har blivit bortförd av aliens! TyvÀrr, grabben. Men du vet nog vad som vÀntar."

Jag tog det som att mina spekulationer varit helt rĂ€tt. Jag var gravid. En man, som var gravid. Hur absurt var det inte? Hur hade det ens gĂ„tt till? Jag var helt ur fokus resten av dagen och rĂ„kade ge nĂ€sta lilla pojke en rejĂ€l stöt i munnen med termometern. Vilken usel doktor jag var

Skogsraah
0

NÀr jag kom hem och bara ville krypa under tÀcket möttes jag av Kiara som var helt uppe i varv.

"Orion!! Jag har gjort det! Jag har skaffat butiken!"

Jag var förstÄs tvungen att följa med för att titta. Var det verkligen sant? Hade hon fÄtt rÄd? Det var en vÀldigt liten lokal Àn sÄ lÀnge, men jag var sÄ stolt över henne. Hon hade hÀngt upp alla sina fotografier pÄ vÀggarna, pÄ natur och lokalbefolkning, och sparat pÄskÀggen hon hittat ute. De skulle ocksÄ vara till försÀljning i hennes lilla galleri. Till och med en groda skulle hon försöka fÄ sÄld. En kassaapparat stod pÄ plats och hon sÄg strÄlande lycklig ut. Det gjorde mig lite gladare!

"Nu behöver jag bara tapetsera i en ljus fÀrg och införskaffa bra lampor, sedan Àr det bara att kicka igÄng MIN EGEN butik!"

PennyTrollet
0

Det Àr sÄ kul att lÀsa din story. = )

Skogsraah
0

#36 Vad roligt!

Skogsraah
0

Trots mina sĂ€kra kĂ€llor frĂ„n lĂ€karna pĂ„ jobbet vĂ€grade Kiara tro pĂ„ att jag var gravid. Ja, det var konstigt. Det var jag verkligen tvungen att hĂ„lla med om. Men det var som det var. Det var inte precis sĂ„ som att jag tĂ€nkte göra abort nu

Patienterna började ge mig lite underliga blickar. Nej, det hÀr Àr kanske inte vad man ser varje dag, men jag förtjÀnar att göra mitt jobb utan att bli utstirrad!

Skogsraah
0

Kiara kĂ€mpade ihop mer pengar och tillsammans med bidrag frĂ„n min lön kunde hon göra klart i lokalen sĂ„ att hon kunde öppna affĂ€ren! 

Jag var bara dit och tittade lite snabbt pĂ„ hur hon fĂ„tt till det. Jag var trots allt höggravid, sĂ„ jag kunde inte nĂ€rvara lĂ€ngre vid öppningen

Skogsraah
0

Kiara berÀttade att det först kommit in en kund som strosat runt ett tag. Sedan kom det massvis med kunder!

Hon hade blivit alldeles till sig och försökt sÀlja sÄ mycket som möjligt, sÄklart.

Skogsraah
0

Hennes första handlande kund bestÀmde sig för ett pÄskÀgg. Kiara var helt till sig och knapprade in allt i hennes ipad. Hon hade knappt hunnit lÀra sig hur den fungerade med betalningssystemet.

Andra köpet blev Àven det ett pÄskÀgg. Kiara var glad, men lite besviken över att hennes fotografier inte stod i fokus.

Skogsraah
0

Men precis innan stÀngning var det ingen mindre Àn en liten pojke som ville köpa ett foto. Kiara var sÄ glad över att Àven barnen hittade nÄgot de gillade!

"Det Àr min kompis! Alexander Goth!"

(Jag föredrar Goth framför Spökh) đŸ˜‰

Skogsraah
0

SĂ„ smĂ„ningom blev Ă€ven Kiara övertygad om att jag var gravid. Hon var helt till sig av att hon skulle bli faster! Jag sjĂ€lv tyckte att det var minst sagt
 underligt. Visst, hon skulle antagligen bli faster en dag Ă€ndĂ„, men pĂ„ det hĂ€r sĂ€ttet hade jag aldrig gissat. 

Jag Àr livrÀdd för förlossningen men försöker bita ihop pÄ jobbet. Jag tror det Àr bra att jag inte har börjat förlösa barn sjÀlv. Skulle jag behöva förlösa ett barn under den hÀr tiden i mitt liv hade jag nog svimmat. TÀnk om jag inte klarar av att föda?

Skogsraah
0

Kiara sÀljer pÄ bra i sin lilla butik. Hon Àr i full fas med att ersÀtta sÄlda produkter med nya. Men hon sÀger att hon inte tjÀnar sÄ mycket pÄ det i lÀngden, alltsÄ att betala kopior pÄ det hon redan sÄlt. Hon fÄr nog bege sig ut i naturen och fota och hitta nya Àgg.

För pengar behöver butiken. Hon har inte haft rÄd att bygga ett badrum, sÄ hon fÄr smita ivÀg och gÄ till det lilla bÄset i parken istÀllet. Kanske inte det mest optimala att lÀmna butiken oövervakad?

Skogsraah
0

Zoe och Kiara kommer jĂ€ttebra överens. Zoe Ă€r ofta dĂ€r och hjĂ€lper henne i butiken. SjĂ€lv Ă€r jag helt slut efter mina arbetsdagar och mĂ„ste gĂ„ direkt och lĂ€gga mig
 TrĂ„kigt.

De har gjort en liten pakt om att Zoe ska lĂ„tsats inte kĂ€nna Kiara och skryta upp fotografierna till max. Att det Ă€r toppkvalitet som inte kan köpas nĂ„gon annanstans i stan. Jag vet inte om de har rĂ€tt eller fel! Dessutom stĂ„r Zoe sjĂ€lv modell pĂ„ mĂ„nga bilder

Skogsraah
0

Inte nog med min gravida alienmage klantade sig Kiara rejĂ€lt vid middagen hĂ€romdagen. Det slutade inte bĂ€ttre Ă€n att hon började brinna! 

Kvick som jag var hann jag spola av bÄde henne och köket. Men hon var i panik, och det Àr vÀl förstÄeligt. Sprang ut ur huset och kom inte tillbaka först efter nÄgra timmar.

Skogsraah
0

Det Àr tuffa arbetsdagar. Jag klarar nÀtt och jÀmnt av att ta hand om patienterna. En liten pojke frÄgade mig efter jag Àntligen lyckats bota honom ifall jag verkligen var okej.

Nej, helt okej var jag inte. SÄ fort han lÀmnat rummet tuppade jag av pÄ golvet. Jag vet inte hur lÀnge jag hade legat dÀr. Som tur var verkade ingen ha sett! Det hade ju varit pinsamt.

Skogsraah
0

SÄ blev det dags att föda. Precis nÀr jag skulle Äka ivÀg och jobba kÀnde jag att barnet ville ut. SÄ jag tog med mig Zoe, som inte hunnit smÀlta det hÀr med att jag var gravid, och Äkte till jobbet. Det kÀndes som en helt vanlig dag, men jag visste att den hÀr gÄngen skulle jag inte arbeta.

Jag stod otÄligt och vÀntade pÄ sköterskan som inte verkade vilja slÀppa sin dator. Jag hade aldrig sett henne förr. Var det hÀr verkligen rÀtt?

Skogsraah
0

Jag var inte ens sÀrskilt nervös inför det hela. Jag ville bara att barnet skulle ut! Det hela skedde vÀldigt mekaniskt och jag kÀnde inte sÄ mycket.

Men nÀr jag sÄg att tÄngen höll i mitt hjÀrta blev jag vÀldigt orolig. LÀttnaden nÀr jag fick tillbaka det i kroppen var enorm. Jag hade ju kunnat dö?

Skogsraah
0

Efter en liten stund var mitt barn ute. Ett alienbarn! Jag tittade förskrÀckt pÄ det och ville direkt gÄ fram och titta pÄ det lilla underverket.

Men sköterskan slĂ€ppte inte ut mig. 

"Jag Ă€r vĂ€l
 klar nu? Kan jag fĂ„ gĂ„ till min nyfödda dotter?"

"Nej nej, det Àr tvillingar! Det kommer en till!"

Kort dĂ€refter var Ă€nnu ett alienbarn ute ur min kropp. Jag visste inte vad jag skulle sĂ€ga. Jag hade aldrig trott att det var TVÅ alienbarn dĂ€r inne. Hur skulle jag klara av det hĂ€r?