The Sims iFokus

The Sims

Etikett: spelhjälp
Läst 2110 ggr
Ericab
0

Simmarna spelar av sig själv!!

Hej allihopa! Skulle verkligen behöva hjälp. Skapade en familj för ett tag sen och den familjen fick barn som växte upp och dom barnen har nu egna hus. Men problemet är att när jag spelar på en av dessa familjer så spelar dom andra familjerna samtidigt, hade en familj som hade en häst och nästa gång jag va inne på den familjen så hade den föl :S har gått in på inställningar och ändrat självbestämmandet men vet inte om jag gör rätt.. Så tråkigt att det blir såhär.. Någon som kan hjälpa mig? Tacksam för svar!!

Ericab
0
Quirinia
1

Självbestämmandet gäller det aktiva hushållet. I både The Sims 3 och The Sims 4 finns det någon inställning för alla hushåll i spelet, kommer dock inte på vad den heter. Någon annan får hjälpa dig.

myismyname
3

Inne på inställningar ska det finnas alternativet att stänga av historieutvecklingen, vilket gör att de hushåll som du inte spelar på kommer att vara som du lämnade dem. De kommer inte "spela vidare själva". Dock gör detta att även resten av kvarteret blir lite tråkigt eftersom inga familjer skaffar barn osv. utan att du styr dem. Jag kommer inte ihåg exakt under vilken flik det ligger, men leta lite så borde du hitta något om historieutveckling 🙂

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Ericab
0

Tack så mycket! :)