Kod till hem & husdjur sökes...
Jag har skiva och kod men koden fungerar inte och jag har sökt på internet som en galning men inte hittat en kod som fungerat, någon som har en som fungerar?
Varje kod är kopplad till just den skivan. Så andras fungerar inte på din skiva
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har du betalat för skivan? Kan man inte kontakta EA games och fråga om en ny kod, då? För det ska ju funka.
#1 Det stämmer inte riktigt. Hade så varit fallet så hade det inte varit så enkelt att göra piratkopior av spelet. 😉
#1 Nej, jag har använt en annan kod då jag installerade på min gamla dator samt på denna men jag har avinstallerat
#2 Ja, köpt på CDON för typ 100 år sedan. Kontakta kan man säkert men det tar sådan tid och jag vet att det finns en fungerande kod "där ute" så jag tänkte om någon hade den
#3 & #4 Fast man kan inte ta rakt av en kod från någon annan och försöka installera då skulle det inte behövas olika koder ;) Krävs lite mer än så ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 Fast grejen är att det är precis det man kan göra. The sims 2 var hur enkelt som helst att göra det med. Lite krångligare med senare spel. (Obs: uppmanar ingen att göra något illegalt.)
I vilket fall som helst så är detta emot reglerna på forumet, även delar av det jag skrivit, så jag drar mig ur.
>> Diskutera olagliga sätt att få tag i The Sims-spelen. Det är därmed även förbjudet att efterlysa koder/serials/cracks/dylikt till något av Sims-spelen i det öppna forumet.
#5 Det är som #6 så enkelt, jag och en vän hade samma problem och ingen av våra koder fungerade. Hon hittade en som fungerade och jag använde samma som fungerade för mig också så jag vet att det en kod som fungerar så det är ingen ide att säga att det inte gör det och att man inte kan använda samma
#7 På vilket sätt är detta mot reglerna?
Diskutera olagliga sätt att få tag i The Sims-spelen. Det är därmed även förbjudet att efterlysa koder/serials/cracks/dylikt till något av Sims-spelen i det öppna forumet. Vill man diskutera sådant får man hålla sig till PM eller andra hemsidor. Detta eftersom vi på TSiF inte vill associeras med olagligheter. Observera att detta inkluderar all diskussion kring ämnet, inklusive diskussioner kring att få olagliga versioner av spelen att fungera. Alla versioner som man laddar ner gratis på internet är olagliga! De enda lagliga versionerna är de man köper!
#10 Jag hittade dem nyss, antar att admin får ta ned denna tråd då men det är synd
Ja, det är emot sajtens regler, men jag har varit i exakt samma situation och fick kontakta EAs kundsupport. Jag köpte mitt ex av Hem och Husdjur i en spelbutik och redan i spelbutiken så fick jag numret till EAs kundsupport av personalen då dom i stort sett visste att koden jag fick med spelet skulle vara inaktiverad på grund av all piratkopiering av Sims-spelen.
Och visst hade dom rätt! Koden jag fick med fungerade inte, så jag fick helt enkelt ringa EAs kundsupport, läsa upp mitt spels kod och berätta att det inte fungerade. Det tog väl några minuter, sen hade jag fått en ny, fungerande kod och kunde installera spelet utan problem. 🙂
Jag är inte säker på om det finns en fungerande universalkod för alla ex av The Sims 2 Hem och Husdjur, men det låter inte helt osannolikt med tanke på omständigheterna. Hur som haver, tråden bryter mot sajtens regler och jag kommer låsa den, men inte ta bort den då den innehåller en del information som kan vara bra för andra att känna till.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot