Botemedel
Har ett vampyrpar i Sims 3 som har fått två döttrar. Den ena dottern föddes som människa och den andra föddes som vampyr. Vill inte att någon av döttrarna ska vara vampyrer så jag har köpt botemedlet på forskningsanläggningen i Bridgeport. Jag klickar på botemedlet och ber simmen dricka det. Hon håller det bara i handen och dricker det inte. Lät henne stå stå i typ 8 simstimmar bara för att se om något skulle hända. Inget händer, hon dricker inte botemedlet och står bara med det i handen. Kan inte heller klicka bort handlingen "drick botemedel" utan måste reseta simmen för att hon ska släppa det. Tacksam för hjälp! :)
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Jag är absolut inte expert på detta, men hur gammal är dottern? Jag tror att det är så att barn eller tonåringar inte kan ta botemedlet… Är dock inte säker!
Jag är inte heller expert inom detta område… Men jag tycker det verkar konstigt att intraktionen Drick Elexir finns om hon inte dricker det, jag tror att det typ är någon bugg som har uppstått. Barn i Övernatuligt kan nämligen dricka ett elexir så att dem blir häxor… Prova igen med botemedlet nu och om det fortfarande inte funkar så kanske du ska vänta tills dottern blivit ungdom