SIMS 4 TRÅKIGT?
Är det bara jag som numera tycker att The Sims 4 är ganska så tråkigt? Det finns typ inget att göra och det känns som om simmarna är instängda hemma (till skillnad från ts3)
Någon som har något tips på hur jag kan bli inspirerad igen?
Det lär väl komma ut mer expansionpacks som man kan göra saker på.. De gör ju så för att tjäna mera pengar >o<
//Joanna
Ja, jag kände samma sak och gick tillbaka till att spela trean.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Känner lite samma sak..så jag har lagt spelandet åt sidan till hösten.
Jag löste min uttråkning genom att låta min sin skaffa en massa barn och nya karriärer, ambitioner och drömmar.
Även jag håller med till stor del. På något sätt känns det som om mina simmar är mer instängda i The Sims 4 än vad dom var i The Sims 2, vilket inte riktigt stämmer och inte riktigt känns logiskt, men jag upplever det så när jag spelar. 🤔
Men å andra sidan, precis som med alla spelen i den här serien, The Sims-spelen är vad man gör dom till. Jag har massa kul idéer, planer och projekt planerade för The Sims 4 när jag kommer hem, allt relaterat till mina redan existerande projekt här på sajten. Det ser jag verkligen fram emot att få dra igång. 😃
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Jag har inte sims 4 utav denna anledning…
Men är det något jag borde testa?
Jag tycker The Sims 4 är väldigt roligt! Jag älskar grafikstilen och alla animeringarna. Jag tycker definitivt att det finns en hel del att göra. Sedan kommer det ju fler expansions packet i framtiden. The Sims 2 kändes ju också ganska trist i början. Jag själv satt bara och väntade på att vi skulle få husdjur hela tiden, haha. Men under tiden så hade jag ändå väldigt kul med The Sims 3.
The SIms 4 Dags att Jobba var ju väldigt intressant och jag har inte ens klarat ut läkarkarriären eller poliskarriären. Mest för att jag är lat, haha. Jag är väldigt fokuserad på att spela med familjer och skapa stora generationer! 😃
Spelar du med eller utan fusk?
Det blir kanske inte roligare än vad man gör det? Jag känner lite så och jag kände att 3:an var urtråkig när den kom och man hoppade från 2:an. Jag tror det blir så när det är nytt och man har inte "samlat " på sig många saker. Ju mer expansioner man samlar på sig ju roligare blir det, iaf för mig. Jag spelar någon dag sen har jag uppehåll i flera månader men jag har ändå tanken i bakhuvudet att jag tyckte 3:an var supertråkigt när det kom. Jag försöker göra spelet roligare med att sätta upp mål, typ som legacy men med lite modifikation där jag själv sätter regler och mål.
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Jag har spelet men spelar det inte alls, har spelat en liten stund. Annars startar jag bara spelet för att testa kläder jag gör, inget mer.
Började nästan tror att det var fel på mig som inte gillar det. Men vi verkar visst bli fler.
Jag tyckte det var tråkigt i början också, men nu älskar jag det! Längtar tills det nya expansion kommer ut "Trevligt tillsammans", gillar tillägg där simmarna blir mer sociala eller vad man ska säga, blir mer kul så!
Just nu har jag en familj som har gått kanske 3 generationer. Kommer ju tillfällen då man är jätte spelsugen och vissa inte vill spela alls.