Origin funkar inte med nya datorn
Köpte en ny dator idag, enbart för att kunna spela ts. Det började med att sidan origin inte ville att jag skulle logga in, därefter installerade jag programmet på min dator och när jag ska logga in står det "onlineinloggning är inte tillgängligt för tillfället" och eftersom att man måste göra detta online första inloggningen så kommer jag inte in. Har ringt dom och dom säger att det är min dators fel och jag har kikat på deras faq men hittar inget som hjälper. :-( Vad ska jag göra? Köpte en dator för 6000 enbart för att kunna spela och så fungerar det inte ens att ladda ner :-( Vore enormt tacksam om någon hade några hjälpande tips och råd.
Det låter som att du inte har ordentlig internetuppkoppling. Kolla så att din dator är kopplad till ert wifi!
#1 trodde det jag med men internet fungerar till allt annat än origin relaterade saker tydligen :-( Uppskattar verkligen din hjälp
Dom sa att det kan vara en brandvägg eller virusprogram som blockerar men hittat inre hur jag löser det, har klickat runt på massor och kan inte hitta något som hjälper mig.
Märkligt, utan att ha ändrat något så fungerar det helt plötsligt. :-/ Hoppas att det fortsätter att fungera, för jag var och är väldigt förtvivlad över att det inte fungerade då jag inte kan så mycket om datorer.
Tror knappast att det är din dator som orsakar det, kunde lika gärna vara origin! Härligt att det fungerar iaf :)
Ja, det var en lättnad när det började fungera, jag var smått förtvivlad