The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 1826 ggr
axa
0

Hur gör jag?

Det behövs ju alltid en specifik skiva för att starta spelet och nu är det så att jag tappat bort det. I detta  fall Årstider. Spel jag har tillgängliga är husdjur och övernaturligt. Hur ska jag göra? Har ingen lust att köpa nytt..

Ravynsfair
0

Vilket spel gäller det?

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

axa
0

The sims 3, för pc? Förlåt om jag missuppfattade din fråga.

Ravynsfair
0

Du förstod rätt, tänkte om det var just någon av 1-4.

Då kan jag inte hjälpa dig tyvärr, spelar enbart trean via origin. 

Hade du haft problem med 2an hade jag tänkt tipsa dig om "The Ultimate collection" som man kan få från EA om du har produktkoder kvar.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

axa
0

#3 Vad synd. Får försöka finna svar genom att googla då. Tack :)

Årstider var den senaste jag laddade ner, kanske är det så det fungerar? Alltså att det gäller den senast nedladdningen så om jag tar bort övernaturligt från datorn och laddar ner det igen kanske det fungerar?

LottaV
0

#4 Har du kvar koden till årstider så kan du skriva in den via Orgin så behöver du inte skivan.

Ett gott skratt förlänger livet

axa
0

#5 Jo, men den har jag nog. Hur går man till väga då?

axa
0

Ingen kod. Då har jag alltså inget annat val än att köpa nytt?

[masken123]
0

Kan vara så, men oftast finns det ju för bara en femtiolapp på blocket typ!

Aniara14
1

#4 "Årstider var den senaste jag laddade ner, kanske är det så det fungerar? Alltså att det gäller den senast nedladdningen så om jag tar bort övernaturligt från datorn och laddar ner det igen kanske det fungerar?"

Behöver du verkligen ha en skiva i för att starta om du spelar med nedladdningsversionen av Sims 3? Det trodde inte jag att man behövde.

Om du har laddat ner Årstider expansionen från Origin, så måste den väl finnas där redan med koden och allt, så då borde det väl inte vara nödvändigt att skriva in den på nytt?

An ounce of prevention is worth a pound of cure

axa
0

#9 Mitt origin har jag glömt alla uppgifter till. Slutade med att jag köpte Semesterparadis istället, för man behöver skivan från det spel som nyligen tillverkats som laddats ner på datorn. Står på baksidan av förpackningarna.