The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 1144 ggr
Katniss
3

Den där känslan..

… när allt inte går som planerat och ens sims flickvän dör. Jag som hade så stora planer för henne, hon skulle ju bli mor till generation 4 i min legacy.. :/ Men ja, så kan det gå. Lin Orvallen hette hon..

R.I.P. Anton 💔

Aniara14
0

#0 Men kan du inte bara gå till huvudmenyn utan att spara ifall det händer nåt tråkigt som du inte gillar? Om man gör det så är ju allt som vanligt igen när man återgår till spelet. Det har jag gjort många gånger när det hänt dumma saker. Synd bara att man inte kan göra likadant i verkliga livet också…

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Mitchika
1

#1 Det är emot Legacyreglerna att göra så, om man spelar enligt traditionella Legacyregler. Det är en del i utmaningen som ska göra det svårare. 🙂

#0 Beklagar, som rutinerad Legacyspelare känner jag igen den känslan väl.. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Aniara14
0

#2 Jaha, det hade jag ingen aning om faktiskt. Har aldrig spelat varken nån Legacy, Challenge eller liknande. Istället brukar jag låta mina gulliga små simmisar leka runt med alla sina grejor, och i övrigt göra lite som dom vill, för det är vad både dom och jag trivs bäst med, ha ha!😃😃😃

Katniss
2

#2 Det är min första legacy, och jag håller inte så hårt på reglerna. Litet fusk har och där blir det väl :p. Fast inet som har med simdaler att göra, för det blir ju inget roligt. Men grejen var att jag inte hade sparat på jättelänge (facepalm) och skulle komma att förlora allt för många simsdagar på det.. Men jag gjorde en sådan här 1$ challenge och de har redan 54 000 +helt okej hus + pool :) Lite surt var det, men Harry får väl helt enkelt fortsätta leta efter Den Rätte..

R.I.P. Anton 💔

Aniara14
0

#4 Det går ju alltid att återuppliva en sim med Ambrosia, men jag antar att det också är förbjudet om man spelar Legacy?

Katniss
1

#5 Ambriosa? Jag har hört det i böcker, men då används det för att hela halvgudar.. Hur får man tag på det då? Mamman är alkemist, om det skulle hjälpa :)

R.I.P. Anton 💔

Kevsterrr
2

#6 Ambrosian är ett recept som går att köpa i bokhandeln. 12 000§ kostar receptboken. Nivå 10 i matlagning krävs för att lära sig rätten, men även nivå 10 i fiske krävs om du vill laga den då ena ingrediensen är dödsfisk (som bara går att fånga genom fiske lvl10), SAMT hög nivå i trädgårdsarbete då livsfrukten är andra ingrediensen… Den kan bara odlas och skaffas av simmar i nivå 7 tror jag genom ett okänt sällsynt frö. Om inte Ambrosian ska återuppliva en sim så startar den ätande simmens tillfälliga ålder om som om hen precis har övergått till den åldern. T.ex., din sim är ungdom och har tre dagar kvar till åldersövergång - äter en Ambrosia - nu har hen kanske tjugo (eller vad din åldersinställning är) kvar tillfödelsedagen istället (du förstår säkert vad det är jag vill få fram).🙂

#5 Och ja, jag har för mig att all form av livsförlängning, dvs Ambrosian OCH livsfrukten är förbjudna inom traditionella Legacyregler.

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Bara Anna
1

Förstår dig så väl! Var med om det tidigare jag också. Men inte lika krossande som för dig kanske: Min founder gick och dog knall och fall MÅNGA dagar tidigare än jag tänkt det. Tack och lov så fanns mannen kvar och kunde ta hand om de förkrossade tonåringarna….

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Katniss
0

#8 Samma ask hände med hans farmor, hennes pojkvän dog (på samma plats!) direkt efter att farmodern blivit gravid..

R.I.P. Anton 💔

SimsBrooke
1

Känner igen mig. Dock var det inte någon vuxen utan två barn i min Legacy om Familjen Jones/Håger/Scott. Vart jätteledsen när dem dog =(

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Katniss
0

Nu har jag i alla fall hittat en "ersättare", Jeanette. Han ska fria snart, återkommer om hur det går ^-^

R.I.P. Anton 💔

Katniss
0

Han firade och hon sa ja :) nu skaja bara vänta tills de har ca 100.000 simdaler, jag ska nämligen riva huset och börja om (alla måste få plats ju.. :) ) En fråga bara. Om man ska bygga ett hus inkl grund och iaf två våningar, hur mycket brukar det kosta? Med bra möbler och så såklart :) jag kommer spara uppgraderade elektriska saker allt annat kommer att slängas.

R.I.P. Anton 💔

SimsBrooke
0

#12 Det är svårt att säga. beror ju helt på hur stort du gör.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Katniss
1

#13 De har redan 120.000, så pengarna blir nog inte ett problem :) Funderar på att göra det som en legacy man berättar om här på iFokus.. Vad tycker ni? Verkar det intressant med ett pensionspar, den ena alkemist, den andra konstnär, en flygpffocer som bill bli astronaut och snart ska gifta sig samt en musiker med problem att binda sig? :)

R.I.P. Anton 💔

Amephyst
1

#14 Det är alltid intressant att följa en legacy, så du kan räkna med att jag följer 😃

Katniss
1

#15 Jag börjar nog någon gång i veckan :) Fast nu har mycket förändrats.. Musikern, Ron, har flyttat ut med sin man och has bror har gift sig.. Nu har de dessutom ett mycket finare hus och klassas som rika :)

R.I.P. Anton 💔