Ellen Page - livet som en sim
Jag har då varit hemligt kär i Ellen Page… eftersom hon aldrig fick reda på det lol. Jag blev ganska frustrerad av att inse att jag blott är en harplutt i hennes universum. Ack! Det är något existenskrossande med att vara vanlig dödlig. Men hur som helst är hon en av de coolaste skådespelerskorna som gått på denna planet, dessutom var det så modigt när hon kom ut för hela världen förra året. And I only love you more!

Regler:
Strikt jämställt
Strikt traditionell
Förstfödd
Dock har jag tänjt på gränserna, hon är nämligen tonåring, och sedan har jag inteen + pregnancy, polygami och MC Command Center
Vem är Ellen Page om inte en blandning av alla sina filmroller? De filmer jag har sett med henne är Juno, Whip It, Tracey, Inception och Hard Candy… dessutom har jag spelat Beyond Two Souls hehe^^
Jag kommer därför försöka få hennes story att bli påverkad av dessa roller *blink blink*
Flera av Ellens Pages roller har varit på rymmen och så börjar denna historien . Ellen Page har rymt hemifrån, varför avslöjar jag inte än. Så nu befinner hon sig i en helt ny stad där hon har lyckats skriva in sig själv på ett gymnasium genom att fejka föräldrarnas röst och namnteckning. I skolan får hon nämligen gratis lunch och kan låtsas vara normal och känna att hon är problemfri. Men hon är allt annat än fri, hon är nämligen bunden till gatan.
*följer*
R.I.P. Anton 💔
*följer* 😉
Så hur är det att bo på gatan och vara pank? Tjaa, ibland har en tur och grannskapet har gemensam picknick där alla är bjudna och då kan en gynna sig med gratis käk. En äldre dam och Ellen klickar då hon är allt annat en Ellens fördomar om äldre. Damen är liberal och modern i sitt tankesätt och inte alls så konservativa som Ellens "före detta" föräldrar.

Efter picknicken får Ellen hjälp med sina läxor och fastän damen insisterar på att skjutsa Ellen hem då hon tycker att det är sent lyckas Ellen slingra sig ur gesten för att sen när alla har gått sova på den hårda parkbänken.
Okej, som att sova ute på en park inte var nog så behövde Ellen bli utsatts för trakasserier för att hon inte skulle äventyra skolans rådande maktstrukturer. Första dagen på det nya gymnasiet behövde "The Bliss" som är skolans lejonflock visa Ellen att hon bara är en zebramus på skolans savann. Alfahonan Emme Spring "råkade" spilla sin lunch över Ellen så att det blev en ensemble av applåder och busvisslingar i matsalen. En pojke vid namn av Erik Jones är snabb med att hjälpa och räcker Ellen servetter och bjuder in henne att sitta med honom och hans klasskamrater. Han heter Erik Jones och blir den första vännen som Ellen får i sin nya stad.
Intressant! :)
R.I.P. Anton 💔
Tack för feedbacken! <3
Efter en lång och slitsam dag, från att strövat omkring hittar Ellen sin utvalda parkbänk. Det är utanför en bar med pittoreskt sken.
"Jag orkar inte vara en sån mes som ger upp än." Tänker hon med gråten i halsen. "Jag borde aldrig blivit född" Är det sista hon tänker innan hennes hjärna stänger av hennes medvetande.
Följer!
Åh vad kul!! Följer! 😃
En fråga om dina mods, vad är det för några och vad gör dom med spelet eller så?
Eller det kanske inte är mods…
Hej! Det är mods som gör att man kan spela som ensam tonåring i ett hushåll utan en vuxen, att tonåringar kan bli gravida, att en sim kan gifta sig med flera andra simmar utan att simmarna blir arga på varandra (polygami), vilket betyder att en sim kan ha två pojkvänner/make och bo med båda samtidigt. MC commander som gör att resten grannskapet förökar sig så att det hela tiden finns nya generationer av grannar. Kul att du fråga :)
Det finns någon som ser den olycksaliga fågel. En kvinna som känner hur samhällsansvaret brister av att se ensamma unga flickor sova utomhus i nattkylan. Hon gör det hon anser alla andra också borde göra. Hon väcker Ellen försiktigt och ber henne komma in till baren där hon jobbar. Säger åt henne att hon kan sova på soffan istället för på parken utanför. Ellen går slumrigt med på förslaget då hennes ryggknotor hellre vill byta ut henne mot en åldring än att vara kvar. Hon somnar om till sorlet av barbesökare och slötittandet på sportkanalen.
När hon vaknar är hennes hjältinna kvar och tvingar in henne frukost. Ellen är ingen morgonmänniska men hon blir på bättre humör av sitt nya omtänksamma sällskap. Hon heter Keit Vonetta och har fått ärva baren av sin mormor som gick bort för ett antal år sedan. Ellen berättar att det var när hennes farmor dog som hon inte såg någon anledning till att vara kvar hemma. Keit beklagar sorgen och i en melankolisk tystnad byter de samtalsämne till raptävlingen som har varit den kommersiella tv-showens nya tema. De utmanar varandra och det slutar i gapskratt. De klickar verkligen.
Du orkar möjligtvis inte länka till dom moddarna? Skulle vilja ha dom :D
Här är länkarna :)
Länka direkt till mods bryter mot sajtreglerna, varav länken har blivit borttagen. Länka endast till hemsidan där mods finns, alternativt skicka länkarna i PM istället. Dock fanns det massa saker på den sidan som kan klassas som 18+, vilket gör mig mycket skeptisk till att ens ha länken öppet på sajten över huvud taget. /Mitchika
Jag har modererat inlägg #16 och har angivit varför ovan. Vänligen läs igenom sajtens regler en extra gång för att undvika att liknande situationer uppstår. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Nästa skoldag mådde Ellen bättre, hon hade gjort läxorna och fått en god natts sömn. Hon och Erik Jones bondade under musiklektionen när de båda delade samma tycke för bandet The Church och deras låt i Donnie Darco, "Under the Milky Way".
När hon senare dragit till gymmet träffade hon på Erik Jones igen.
-"Förföljer du mig?", hade hon frågat då på ett lekfullt sätt. Vilket fick Erik att skratta nervöst. Han var inte van vid att bli stött på och Ellen tyckte att det var gulligt. Dessutom tyckte hon om att få andra att skratta, det fick henne att glömma bort för en liten stund vem hon själv var och alla hennes egna personliga problem.
Med Ellens oemotståndliga charm baserat på ironi fick hon med Erik till baren där han blev imponerad över hur populär hon var där bland besökarna. I hemlighet blev han dessutom svartsjuk då han kände hur hennes vänlighet fördelades lika till alla hon mötte, men den svalde han med en kall drink och ett påklistrat leende.
Ellen vet inte om hon vågar gå till baren efter skolan. Tänk om polisen är där och väntar på henne. Att de kommer tvinga henne bo med hennes föräldrar igen. Att Ellens mamma kommer stänga in henne i huset för gott! Ellens hungriga mage lyckas övertala henne om att gå till baren ändå. Hon hinner säkert smita från snutarna och Keits hemlagade linssoppa var så god att Ellen känner att hon måste få smaka på den en sista gång. I baren syns inte Keit. "Tänk om hon är ute och hämtar snutarna?" tänker Ellen och känner hur magens hunger inte är riktigt välprioriterad just nu. Tracey står i baren och ser Ellen oroliga blickar som hon kastar om axlarna mellan de vänliga och skrattande kommentarerna.
-Väntar du dig någon? frågar hon med en road röst.
-Vah? Nej, vem skulle det vara? svarar Ellen och sträcker på sig men sneglar fortfarande på entrédörren.
-Det finns en person som väntar på dig, svarar Tracey medan hon vänder sig bort och putsar på glasen. Ellen blir helt stel i kroppen och då skrattar Tracey hjärtligt.
-Du är som en öppen bok Page, ta det lugnt, du behöver inte oroa dig. Keit väntar på dig på övervåningen.
-Finns det en övervåning?
-Ja, visste du inte det? Fast det är inte så konstigt. Den är endast för privat bruk. Gå upp med dig nu. Jag blev ombedd att skicka upp dig så fort du var klar med maten.
Ellen reser sig och går upp för trappan som finns på baksidan vid varu-intaget. Hon hade inte reflekterat över att den funnits där.