TS3 Slottsbygge
Japp, vatten över huvudet… så det sjunger om det…
Jag som inte gillar att bygga överlag försöker mig på att bygga ett slott, av alla saker. Inte bara ett slott med mur och vallgrav, utan ett slott med våningar, slottsgård, stall, etc. 🙂
Så jag köpte och laddade ner "Det kompletta slottet från Slottsprylar AB" från Store. Vad jag inte insåg var att det inte var ett färdigbyggt slott (som jag hade hoppats), utan ett typiskt IKEA-köp. Bygg det själv, så att säga. På egen hand utan instruktioner. 🤦♂️
Men jag vill ha ett slott och då får jag bita ihop. Jag vågar inte ladda ner något för risken att det ska innehålla massa custom content och krångla, så jag bygger mitt eget med det jag har. Vilket är en del efter både Dragon Valley, Renässansmarknaden och "Det kompletta slottet".
Dock så tar det evigheter och är obeskrivligt mycket jobb… 
Både murarna och tornen är pelare, som placeras ut en och en… på en 64x64-tomt så går det nog att gissa hur mycket jobb det blir… Jag har jobbat i flera timmar och bara kommit så här långt…
Har någon byggt ett slott i spelet och har lite bilder att dela med sig av som inspiration? Just nu bygger jag mest utefter SimStores bild av "Det kompletta slottet" och improviserar lite. 
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
50 minuter senare och jag har bara lyckats höja tornen och muren samt fixa fönster i muren. Men ja, det är väl ett steg närmare… 🤦♂️
Sådär, nu har slottsmuren dekorerats lite med växter och flaggor. Det ser rätt bra ut, men det är trots allt bara muren… 🤦♂️
Wow! Grymt snyggt! Jag har tyvärr inget tips eller så, men jag längtar verkligen till att få fortsätta följa din arbetsprocess då jag är ett stort fan av människans historia! 👍
Så coolt! Följer med spänning, då jag älskar husbyggen och liknande projekt. Skulle vilja bo i ditt slott ^^ 😂
Följer! Än så länge ser det superduper ut! 😃
Följer! Ser jättesnyggt ut! 😃
Det är bara att fortsätta :) Jag var också jättesugen på att bygga ett slott och laddade ner det från Sims store. Tyckte dock att det paketet var helt värdelöst så jag gav upp rätt snabbt..! :)

Oj ja då har du verkligen något att göra, köpte Dragon Valley igår och är helt förälskad i staden, den är helt underbar men själv håller jag på att bygga Gupsy vagnar och det tar sin lilla tid det också :-) Blir spännande att se hur det blir när du är klar:-D
Följer :)
Wow, vilken respons jag fick! 😮😃
#3 Tack så mycket, det är jag också till viss del. 🙂
Jag tänkte ha slottet till en historia, bara jag lyckas få det klart. 
#4 Åh, tack så mycket! 😃
Men det är bara en mur än så länge, inget riktigt slott… 😊
#5 Tack så mycket! 

#6 Taaack! 

#7 Det är ett jättejobbigt paket, men jag förstår upplägget på ett sätt. Det går ju inte riktigt att göra runda väggar på ett sätt som skulle se ut som bra slottstorn… 😕
Men det ger å andra sidan HUR mycket jobb som helst för den som använder det och ska sätta ihop pelare överallt… 🤦♂️
Jag får kämpa vidare! Jag behöver slottet och det är motivation nog. 
#8 Wow, bygger du Gypsyvagnar? Hur gör du det? 😮
Jag ska jobba vidare, jag har stora planer för slottet och det är 3 veckor kvar tills Semesterparadis släpps så jag har gott om tid. 
#9 Vad roligt! 
Följer helt klart :D

#10 haha jadu just nu undrar jag vad det är för något jag har byggt :-P
Ser asgrymt ut! :)
Bygger aldrig något själv, kanske är dags att komma på någon idé och börja ^^
#11 Kul! 😃
#12 Haha, oj, det vill jag ju nästan se bild på. 😃😇
#13 Tack! 🙂
Jag tycker inte om att bygga egentligen, klagar högljutt varje gång jag måste bygga om Legacyhus och andra byggnader, men jag behöver ett slott och vill som sagt inte ladda ner något. 🙂
#14 Varför behöver du ett slott? :)
Har du ritat upp något hur du ska ha det? Eller kollat på riktiga bilder på google tex så du har hur det ska se ut? ^^
Måste vara jättesvårt att få in allt som ska vara med om man inte har det klart för sig kan jag tänka mig.
Speciellt när man inte kan ta tag i ett helt hus och flytta.
(Är inte det himla dumt? De få gånger jag byggt hus så har man märkt när det är klart att det är lite för långt ifrån vägen, lite för långt fram eller liknande. :P)
Om jag någon gång får allt för tråkigt så ska jag sno din idé och försöka bygga ett slott ;P Om det är okej? ^^
Eller typ en stor herrgård eller något.
#15 Jag håller på med en historia som utspelar sig i fantasymedeltid, så jag behöver en kungafamilj och därav ett slott till dom. 🙂
Nix, jag har inget ritat i förväg. Jag har än så länge bara använt mig av Storebilden för paketet för att bygga muren. Resten har jag en bild av i huvudet efter alla medeltida filmer jag har sett (Merlin, Merlin 2, Monty Pyton's Search for the holy grail, Ivanhoe, oändligt antal tecknade filmer o.s.v) 
Jag har en bild av slottsgården i mitt huvud, men det känns som att tomten är för liten för att få plats med allt på… (största tomten som finns, men ändå för liten…)
Det var exakt det problemet jag hade med slottsmuren och anledningen till att det tog sån lång tid att göra… för långt fram, för långt bak, för långt åt sidan… pelarna flyttas en och en vad jag märkt, så det var inte kul att hålla på och flytta allt fram och tillbaka. 🤦♂️
Du snor ingen idé, jag är knappast först i Simsvärlden med att bygga slott. SimStore erbjuder det här paketet och uppmuntrar folk till att bygga slott! Ju fler slott som byggs, desto mer inspiration får man av varandra och kommer närmare att hitta sätt att bygga det perfekta slottet på. 😃
Oh vad roligt, ser jättefint ut! Följer helt klart!
Hälsningar från mig, ponnyn och kaninerna :)
#17 Tack så mycket! 🙂🙂
Sådär, ikväll har jag kommit lite längre på slottsbygget! 
Jag började med att lägga upp alla byggnader ungefär hur jag ville ha dom och fortsatte sedan med att bygga stallet, som jag sett fram emot att bygga. Sen satte jag ut lite prylar för att markera vart allt ska ligga och vara och började färga lite terräng. 🙂
Så här ser slottet ut i överblick just nu.
Tog en ny, uppdaterad bild med tornen uppe, samt att jag minskade tjänarhuset rejält. Även om dom säkert behöver mer än åtta som arbetar på slottet så glömde jag att en hel del av personalen sover på slottet också, så övrig personal får tränas i ett mindre hus. 🙂
Gården går lite för trång ut annars. Riddarna får sova i den osynliga baracken en bit ifrån (som jag absolut inte tänker bygga).
Stallet är det enda jag har börjat på lite mer än att bara markera ut platsen. Jag behöver gå igenom prylarna jag har och bestämma vad som ska finnas på gården, så stallet och mycket kring det kan fortfarande ändras. Bland annat så har det inget tak än, men taket är det sista jag fixar på hela bygget hade jag tänkt. 🙂
Hönsen har jag börjat lite med också. Det behövs större tomter för att kunna skapa riktigt stora slottsgårdar, känner jag… eller så kanske jag borde ha gjort en mindre vallgrav…? 🤔
Nåja, jag gillar det som finns än så länge och mycket går att fixa i efterhand. 🙂
En närbild på sängarna i tjänarhuset. Det var det bästa jag kunde få till med dom sängar jag har i spelet.
Vad fint det blir! 😃
Medarbetare på Pokémon iFokus
Hur fick du höns?
Mvh Kaninsköld

#25 Finns att köpa på http://se.store.thesims3.com/ :-)
De första jag gjorde när jag såg denna tråd var att sucka, en stooor suck.😴 Men de ser ganska lovande ut ändå😉

Sååå fint!!!!! Love it :)
#24 Tack! 😃
Än så länge är det rätt tomt och trist, men jag ska jobba på det. 🙂
#25 Se #26. 
#27 Haha, jasså? Varför då?
😛
#28 Tack så mycket! 
Nu har jag kommit lite längre och fått upp slottet. 🙂
Gården är inte klar och det behövs lite fler dekorationer, men det är åtminstone ett slott på slottsgården nu. 
Asgrymt!
Blir såå sugen på att prova men inte pengar att lägga ut på att köpa just nu.
#31 Tack! 😃
Det är mycket jobb, men ganska kul ändå. 🙂
En lite nyare bild framifrån, med alla detaljer jag har lagt till på slottsgården nu. 🙂
Inne på borggårdens ena sida.
Andra sidan med stallet. Jag jobbar fortfarande på stallet, men började stirra mig blind på det och tog en paus.
Tjänarnas hus bredvid stallet.
#29 För att jag vill se hybrider haha

#37 Jag har gjort massor av hybrider redan, låt mig bygga mitt slott nu! 😃

Nu är det lite paus med utsidan för stunden och jag jobbar på insidan av slottet. Mest för att få det speldugligt. 🙂
Här har vi tronrummet!
Tronrummet ur en annan vinkel.
Det är långt ifrån klart, men det är något i alla fall. 🙂
Grymt bra! :)
Nu är jag klar och nöjd med tronrummet! 😃
Tronrummet ur en annan vinkel. 🙂
Jepp, jag skulle helt klart kunna tänka mig att leva i en sån värld..
På den tiden.
Shit vad snyggt det blir!!!!! :O :D
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Ååh .. wow! Helt otroligt fint!! 😮😃
#44 Det skulle jag också. Det vore rena drömmen, speciellt om man hamnade där som adel, riddare, bonde på en stor gård eller draktämjare. 😃
#45 Tycker du? 😮 Tack så mycket! 😃😊
#46 Tack så mycket!! 

fasen va bra! 😍 Har försökt mig på det där några gånger men har aldrig haft tålamod. Slutar alltid med en stor tom byggnad som inte ens ser ut som ett slott 😴
#48 Ooh, mitt gamla Dragon Valley-slott! Det var en rolig överraskning! 😮😃😍
Tack så mycket! 😃😊
Det är lite klurigt att bygga ihop slottsdelarna på bra sätt och man behöver använda fusk för att få det rätt och se snyggt ut. Tid tar det också.. 🤦♂️
hur stor är tomten? 🤔
#50 64x64 tror jag.
#42 Tronsalen ser ju ut som tronsalen i Sims Medeltid👍😃As snyggt😃
Ett gott skratt förlänger livet
Sjukt snyggt!
R.I.P. Anton 💔
#50 & #51 Det kommer jag faktiskt inte ihåg.. Jag tror det är 64x64.. 😞
#52 Tack så mycket! 😃🤗
Jag spelar en del Sims Medeltiden när jag hinner, så det har inspirerat mig mycket. 🙂
#53 Tack så mycket! 

Önskar jag hade sånt tålamod till mina byggen, antar att det bara r att bita i det sura äpplet och ha tålamod att sitta i några timmar. Jag är för fäst vid symmetri och siffror för mitt eget bästa🤪