Sims 4 Djurliv (förhoppningar)
Går rykten om att Djurliv är det nästkommande expansionspaketet (eller i alla fall ganska nära) vad är era förhoppningar om det? Önskade likheter/skillnader till 1-3.an? :)
Jag skulle vilja ha lite mer djur än bara tre olika. Det fanns ju en massa smådjur i burar och fåglar men de var inte så interaktiva. Jag skulle vilja ha en plats dit man åker med små typ "hagar" med katter eller hundar som man kan adoptera. Typ ett adoptions center.
En cool grej skule ju kunna vara om man kunde ha kor, grisar och får och sånt
Har funderat på att ladda ner sims 3 bara pga djuren, älskar att ta hand om djur. Önskar dock som ovanstånde, att det ska vara fler djur. :p
Gärna typ kaniner,marsvin och ja. vore kul om man t.e.x kunde ha uppfödning o så
Jag hade önskat att man kunde ha en riktigt uppfödning (hundar främst) att man kunde ge dem ett affix/prefix vad de nu kallas och det hade de livet ut. Önskar också att man kunde ha fler än bara några få djur och att man kunde sälja djur till en typ djuraffär (även fast jag är strikt emot det i verkligheten) så kunde man avla och sälja och att de inte bara försvinner (som de gör i "omplaceringshemmet" i Sims 3) utan med som i Sims 2 där de stannade men gärna att det visas som en butik typ haha. Gärna fler kropps modifieringar speciellt på höjden så man kunde göra de riktiga giganterna typ irländare och grandisar samt de bredare tex engelsk mastiff men också chihuahua.
Även fast jag inte är så "inne" i smådjur så hade det varit kul om man kunde ha dem typ i ett hägn eller dyl, kunna avla dem, släppa ut dem så de kunde ströva osv och ha en "riktig" relation typ som med katt/hund/häst… Kommer nog på fler sen men det är vad jag kommer på för stunden xD
Jag längtar så mycket efter en djurexpansion! 😍 Vore roligt med fler vilda djur och att man typ kan bli vän med dem så att de vill stanna/bo på tomten och att man kan lägga ut mat till dem osv. Vore mysigt om de vilda djuren dessutom kunde få ungar, detsamma med diverse smådjur. 🙂
Håller med om avel, uppfödning och fler "gårdsdjur" såsom kor, grisar, får osv. c:
Som kaninnörd vore det dessutom superkul med kaniner! Skulle isf vilja ha det ganska realistiskt, kan tänka mig att om det skulle komma skulle de vara mer som en "dekoration" i en bur. Men det skulle vara mycket roligare och mer realistiskt om man kunde träna/tävla hoppning och agility med dem samt lära dem tricks, som man kan med hundar i 3:an (2:an också, om jag minns rätt). :D
#6 (Sims 2 Historier Om Husdjur 👍)
Det som jag verkligen hoppas på att de ska ta fram är alla djur,inte exakt alla men mer än 3 iallafall. Det har varit kul om man kunde ha en bondgård och föda upp hästar o andra djur. Eftersom Sims 4 har väldigt bra grafik,bättre än Sims 3 så tror jag att djuren blir väldigt snygga!
Jag känner att jag inte vågar hoppas på för mycket egentligen. Men jag hoppas att man kan föda upp både katter och hundar. Att låta barnen ha ett djur i en bur kanske typ kanin, hamster eller dylikt skulle vara kul att de får ta lite ansvar själva =)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Finns hästar, hundar och katter så är jag nöjd. ;)
Skulle varit roligare att smådjuren och reptilerna kunde rymma från buren och att man kan inreda buren så att dom trivs.
#9 Jag får allt hålla med SimsBrooke i allt hon skriver! 😃
Lite off topic, men blev sugen på att spela med djur när jag först såg tråden, så igår laddade jag ner sims 3 och djurliv och sitter nu och försöker få ihop vardagen med 5 hästar, en vuxen sim och en bebis-sim 🤐
Hoppas verkligen att dom "har kvar" allt man kan göra med hästarna i sims 3, för jag har sen jag skapade den första hästen på sims3, varit såld 😃