TS3 Skapa tapeter
Var minst tio år sedan jag spelade sims men nu sitter jag här igen ^^ Har dock ett litet problem. Jag har sims 3 + husdjur, och jag hittar inga vägg- och golvytor som jag gillar i spelet. Har letat efter något sätt att ändra färg på de som man gör med t.ex. kläder, men hittar inget. Finns det ens? Finns det något annat enkelt sätt få tag på fler?
Det finns ett verktyg i spelet att använda när man är i antingen köpläget eller byggläget som heter skapa stil eller nått sånt. Den väljer du och klickar sedan på önskat föremål typ väggarna ifall du vill ändra mönster och färg på dom, eller möblerna om du vill göra nått skoj med dom etc. :) Och golv likaså osv. :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Det går att ändra färg och även mönster (om jag inte minns fel) på tapeter med hjälp av Skapa en Stil-verktyget. 🙂
Verktyget har samma symbol i bygg/köp-läget som i Skapa en sim, men utan färg. Bifogar en länk till en bild där Skapa en Stil-verktyget är inringat.
http://images.carlsguides.com/carls-sims-3-guide/screenshots/castyle/001.gif
Bara klicka på verktyget och välj sedan vad du vill ändra, i det här fallet tapeterna i ett rum till exempel. 
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
OBS! det förutsätter dock för väggar och golv att väggarna är redan tapetserade, och golven har redan golv för att verktyget ska kunna välja. (har jag för mig om jag minns rätt). Men sedan är det bara leka runt med mönster och färger och skapa och ha kul. :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Åh tusen tack #1 och #2!!!