The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 3126 ggr
SegerSims
1

A Sims Crazy Life #2

En redan pågående story som har kommit till Generation 3 och kapitel 45.

Storyns grundare Sharon Gyllenstjärna försöker styra flera av sina familjemedlemmar. Hur ska det nu gå när hon inte längre finns kvar?

Lucinda Vader har fått en ny chans med ett nytt liv. Det händer saker innan hon kommer med, saker när hon är med och även saker när hon inte med. Men innan dess kommer hon vara med om en massa saker innan hon går vidare. Så följ gärna!

Storyns första inlägg finns här och prologen finns här

Den gamla tråden är här

Kapitel 45 - Kärleksfullt regn

MsSofieG
1

Följer i den här tråden också :)

SegerSims
0

#1 Åh vad kul! 😃

Idag har jag varit flitig må ni tro! Men det får räcka nu för någon dag eller så, ska försöka ge mig på detta snart igen.

Kapitel 46 - Livet i storstaden

MsSofieG
0

Åh vad tragiskt med Anita! 😮

Delentha
0

följer

Jag är cool

LottaV
0

Verkligen tragiskt!!

Ett gott skratt förlänger livet

SegerSims
1

#2 & #5 Jo det blev lite tragiskt för henne, men ni fick i alla fall veta hur det gick för henne. 🙂

Börjar inse att det är inga direkta lyckliga slut i storyn … 🤔

Men någon gång kanske 🙂

[skorped]
0

Jag tycker det var rätt åt henne som var så dum mot Lucinda

SegerSims
0

#8 Jo hon var ju det som liten. Men sedan hade ju Anita alltid en slags otur när det gällde killar. 😐

Weasley
0

Ooh jag har väntat på nya kapitel!!

Trololololololololololo

SegerSims
0
SegerSims
0

Här är en liten uppdatering på släktträdet.

Vilket även finns här

LottaV
0

Tessan ser så gullig ut.

SimsBrooke
0

Följer, får dock läsa ikapp när jag har flyttat =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

botakt
0

Följer!! :)

SegerSims
0

#13 🙂

#14 Ja flytta du, storyn ska ingenstans 😃

#15 Åh vad kul! 😃

SimsBrooke
1

#16 Det hoppas jag inte :) hehe

[skorped]
0

Vad söt lilla Theo blev

Gasoline
0
SegerSims
0

#19 Visst är han 🙂

#20 Ja nu går det undan, håll i hatten! Se bara upp så jag inte tvärbromsar igen … 😃

Ja då kommer ett kapitel till …

Del 48 - Nya tider

Gasoline
0

#21 det hopps vi ju inte :-)

SegerSims
1

#22 Sorry men det blir en liten inbromsning nu …. Men bara över helgen 🙂

Nu har jag skämt bort er mina trogna följare, men nu sakta jag in lite med skrivandet. Jag är barnfri i helgen och kommer faktiskt ta tag i mina andra simsåtaganden som att skapa lite mer kläder till sims 4. Då även det har legat lite på is under ett tag. Men jag ska försöka få till lite mer kapitel med om jag hinner då jag faktiskt har tyckt att det varit riktigt kul att skriva. Har som sagt så mycket material så jag behöver inte spela på ett tag, så jag försöker komma i kapp så jag kan börja spela igen. 

Jag kan berätta hur jag gör för att få historien som den är. Jag spelar och styr det hela så mycket jag vill och kan för att få det som jag vill. Inget är uppskrivet utan jag har mycket i huvudet, speciellt Lucinda delen då jag vill göra vissa saker med henne. Sedan är det mycket slumpen som styr och jag fotar hela spelet igenom för att få massor utav bilder som jag sedan lägger på dropbox, en säkerplats. Sedan när jag vill skriva så kollar jag bilderna och skriver vad som faller in just då när jag ser bilderna. Inget är förskrivet alls, vilket kan ställa till det ibland när det är en tillfällig sim med som jag inte minns namnet på så får jag hitta på ett i skrivande stund och ett sådant typiskt exempel kommer inom några kapitel till då jag har fått namnge  6 tillfälliga simmar då jag gjorde deras fotoramar igår.

Nog om detta och nu till …

Kapitel 49 - Katla

Weasley
0

((: *tummen upp*

Trololololololololololo

SegerSims
0

Nu är det dags igen, gör er redo för nu blir det åka av …. kanske inte riktigt så men nästan kanske så småningom. 😃

Kapitel 50 - Föräldrarskap

SegerSims
0

Ja jag lovar hela tiden att det ska komma fler avsnitt som jag sedan bryter. Jag har det lite tufft nu privat så jag orkar inte skriva alltid. Men jag gör mitt bästa och jag hoppas att det privata ska vända nu så orken kommer tillbaka.

Men här är ett kort kapitel.

Kapitel 51 - Farbror Blå

SegerSims
0

Insåg just att jag hade skrivit lite fel i bloggen. Lucas gör alltså inte två saker samtidigt utan den ena saken är det Marcus som gör. Jag har ändrat i texten . Men jag vet att någon redan har läst det … :)

SimsBrooke
0

Skriv när du känner att du orkar. Ditt liv utanför internet är viktigare, man skriver bäst när man mår bra själv så ta den tid du behöver =)

SegerSims
0

#28 Tack!🤗 Jo jag vet att livet utanför är viktigare. Men livet behöver få sig en paus ibland så jag försöker knåpa ihop lite kapitel. Men det går trögt men så får det bli. Och jag känner inte att jag måste göra detta utan det är något jag själv vill, speciellt där jag är nu i storyn. Som jag har längtat efter att få skriva om detta. 😎

SimsBrooke
0

#29 Bra det :D  åh ja, livet behöver alltid sig en paus :D

LottaV
0

Ta det i lugn och ro.

Den som väntar på något gått väntar aldrig förlänge.

Weasley
0

Jag blir så glad när det kommer nya kapitel! Men som sagt, ta den tid du behöver! ^^

Trololololololololololo

SegerSims
0

#33 Då blir du glad nu hoppas jag trots att detta är väldigt kort. 🙂

Del 52 - Fängelset 1

sponny
1

Wow! En handbromsvändning och en bredsladd åt ett helt nytt håll. Fantastiskt kul att läsa!! 👍

Gasoline
0
SegerSims
0

#37 Kul att du tyckte det. 😃

Vill berätta för er alla att det går så trögt just nu med skrivandet. Det är inte det att jag inte vill utan jag har ingen energi. Min son har gått igenom flera utredningar och vi har fått veta att han har hyperaktivstörning. ospec och Autismliknande tillstånd. I allt så fungerar det inte i skolan för honom så bra och senast idag fick vi åka till skolan under skoltid att reda ut dagens händelser. Efter att ha mina egna problem mitt i allt så är jag helt slut. Jag orkar helt enkelt inte ta mig för att skriva så ofta som jag borde. Jag vill kunna skriva vidare och jag vet att ni är några som fortfarande följer min story. Så jag vill inte göra er besvikna med att sluta för då blir jag nog själv besviken. Men snälla håll ut. Jag hoppas att det ska bli bättre så snart min son får en assistent på skolan vilket dessvärre kan dröja tills efter sommaren som det ser ut nu. Men jag ska försöka skriva när jag har orken.

Om ni nu ens fortfarande är intresserade av en story i The Sims 3  vill säga.

Trevlig helg alla! ❤️

LottaV
1

Ta den tid det tar det är bättre att du satsar på att familjen mår bra sims är trots allt bara ett spel.😉🤗 Vi kan vänta. 👍

Gasoline
1

Självklart är vi fortfarande intresserade av din story, men ditt och din familjs välbefinnande gå före detta. Som jag skrivit många gånger tidigare; ta den tid du behöver. Känn ingen stress över detta, jag läser gladeligen nästa kapitel oavsett om det kommer idag eller om tre år :-)

Gasoline
1

Och framförallt, jag hoppas att löser sig för er på bästa sätt @):-

SegerSims
1

Saknat mig någon?  🙂

Vi har haft en avslappnad sommar med sol och bad (Kroatien) och börjat hitta vår energi igen. Dock börjar skolan för sonen om en vecka och måtte han få det stöd han behöver då vi inte klarar av att uppleva vårens bravader igen. Nog om det!

Vad säger ni, är ni sugna på fortsättningen och om vad som ska ske i fängelset där Lucinda nu är? Vem är den andra kvinnliga fången som pratade med Lucinda? Är det dags för hämnden nu?

Har ni tur kommer fortsättningen inom kort. 😃

LottaV
0

Roligt att berättelsen fort sätter.👍

Hoppas att ni hade det bra på semestern.😎

SegerSims
0
Gasoline
0

Efterlängtat, tackar för det :-) Hoppas allt går bättre nu @):-

SegerSims
0

Åh jag har hamnat i ett dilemma!!! 🤔 Jag vet inte längre vad jag ska göra med denna storyn. Just nu har jag så himla många olika projekt och det känns som att detta har kommit i skymundan. 🤦‍♂️

Jag antar att ni redan sett mina andra projekt? Jag vill inte stoppa den helt så den kommer att finnas kvar ifall om och när jag får ett infall att fortsätta.

I några av mina andra projekt finns Lucinda med, dock i Sims 4 version. De går att hitta i min youtubekanal om ni blir nyfikna och redan missat detta. 😃

Gasoline
0

Jodå, jag har nog allt sett skymten av dina andra projekt, intressant att se :-)