Sims3 eller Sims4
Jag spelar Sims3 på min dator som är ganska gammal nu och är en Toshiba. När man har spelat sims ett tag eller speciellt när man gör en familj så bara buggar hela alltet och stängs av, det kommer upp en liten ruta att ett fel uppstod och så sitter man där framför datorn. Sedan om man går in på Sims igen och man har glömt att spara under tiden man spelat så är allt borta., man blir riktigt trött på det till slut. Men till sommaren så ska jag få en ny dator och jag vill helst ha en Mac Book Pro men jag är lite osäker om felet att allt bara stängde ner sig var pga av spelet eller datorn.. Dock så är det de ända spelet som bara stänger av sig.. Så jag hade tänkt att kanske med den nya datorn köpa ett nytt Sims men så jag tänkte höra vad ni tkr, tkr ni att Sims3 är bäst eller Sims4? Det skulle också vara kul om ni vet några positiva och negativa dela mer Sims3 samt Sims4. (:
jag tycker det är både för och nackdelar med bägge spelen,
I 3:an är man mer fri i världen och finns än så länge mycket mer roligt innehåll till.
I 4:an är man inte lika fri, men däremot så har man så mycket nytt när det kommer till CAS och med dessa egenskaper och reaktioner :)
Ska jag vara ärlig så har jag gett upp 3:an då det buggar för mycket och har bara spelat 4:an sedan det kom ut! :)
Sims 3 definitivt eftersom den har en så realistisk look, förväntade mig faktiskt att 4an skulle se ännu mer realistisk ut än trean men blev sjukt besviken när den kom ut. Och att man inte kan röra sig fritt också en stor besvikelse på 4an.
Installerade du spelet via skiva eller origin? Har du inte aktiverat spelet än till origin kan du göra det så kan det inte bli någon annat fel än att man kan behöva ominstallera det via origin. Är skivan skadad är den ju så permanent och går inte att laga. Tror det kan vara datorn som är för gammal eller att det är nå fel i din installation på spelet, använder du någon expansionspaket eller nedladdat innehåll? :)