The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 856 ggr
Natsumix
0

The Sims 3 kraschar...

-_- börjar bli väldigt irriterad nu. The Sims kraschar HELA tiden. Kunde spela the Sims med alla expansions paket som jag har, (13 stycken), plus alla städer som går att köpa, samt flera andra objekt som jag har laddat ner från the Sims 3 community. men sen jag började ladda ner mods från TSR har spelet börjat kraschat….har prövat nästan allt. Det går att spela i typ 5 min sen blir skärmen svart och det står "no signal". Datorn låter väldigt högt innan den kraschar. Har någon något tips vad jag kan göra för att hindra den från att krascha? Har raderat alla mina nedladdade saker från TSR och the Sims 3 community. Kan tillägga att datorn är några år gammal.

Calcifer
0

Om datorn låter kan det vara någon komponent i den som börjar ge med sig som gör att spelet kraschar. En av mina gamla datorer började strula som fasiken och stängde av sig själv varje gång jag försökte göra nåt annat än att surfa på nätet pga att fläkten lagt av så pass att den överhettade av ingenting. Är datorn för övrigt ens så att den klarar spelet? Provat andra spel och se om de fortfarande fungerar? Installerat om? Är väl där man kan börja, tänker jag.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Natsumix
0

#1 ja, har spelat the sims förut på den här datorn och har även installerat om den. det funkade ett tag  men nu har det börjat igen 😮

Mitchika
0

Det låter som klockren överhettning av datorn, som #1 är inne på. Det är inte direkt Sims 3s fel, utan programmet gör bara att datorn blir överhettad så den stänger av sig själv. 

När dammade du ur datorn sist? Det kan vara så enkelt att datorn bara behöver dammas ur för att klara av att fungera normalt igen. Mina äldre datorer agerade precis likadant om jag inte dammade ut dom regelbundet. Min nuvarande kyler ner sig själv bra trots damm och har en fläkt mindre att oroa sig över, men jag dammar ändå ur den regelbundet. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Calcifer
2

Dock ska man vara försiktig när man dammar ur datorn, det finns rätt många olika direktiv om man googlar och en del kan skada grejer rätt rejält. En vän till mig följde något råd kring överhettning av laptop och öppnade luckan som gör garantin ogiltig och gjorde nåt (kommer inte ihåg exakt vad) som kvaddade hela maskinen.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Hoseok
2

Dammsug aldrig ut en dator själv om du inte vet hur man gör!

Mitchika
0

#4 Det har du helt rätt i, man bör veta någorlunda vad man gör när man dammar ur datorer. 🙂

Jag blev upplärd av en väldigt engagerad morfar och en någorlunda engagerad pappa om hur man ska göra, vad man ska tänka på och vad man ska akta sig för samt att jag har en engagerad lillebror också. Laptops har jag ingen erfarenhet av alls om hur man dammar ur, där skulle jag verkligen lämna det till proffsen och inte pilla själv. Stationära har jag däremot dammat ur själv sen 10 år tillbaka, så det brukar jag fortfarande göra. 

Det tryggaste och bästa är väl egentligen att lämna in datorn till kunniga personer som erbjuder en sån tjänst mot betalning (vissa företag man köper datorer av kan ibland erbjuda såna tjänster) för att damma ur den. Glad

#5 Nej, aldrig en dammsugare i datorn, det kan gå så fruktansvärt illa! 😮

Tryckluft på burk, mjuk pensel, mjuk dammtrasa/duk (TORR, aldrig blöt) och en dammsugare UTANFÖR datorn för att suga upp dammet som blåses ut ur datorn med brukar funka utmärkt. Det är i alla fall vad jag använder mig av (plus lite andra försiktighetsåtgärder), men det kan gå illa ändå och det är alltid en liten risk att pilla i datorn.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot