The Sims iFokus

The Sims

Etikettövrigt
Läst 1575 ggr
Panthola
0

Problem att ladda Sims 3

Är det möjligt att köra Sims 3 och Sims 2 ultimate collection samtidigt?

Sims 2 är ju inte på skiva så det borde funka, men Sims 3 vill inte starta :(

Det står att enhet 0 inte kan köra spelet och att något grafikkort inte kunde hittas och dessutom så krånglar sims 3 jätteofta när jag försöker starta spelet. Skärmen blir bara svart och så blir muspekaren till en blå cirkel som laddar..

Vet inte vad jag kan göra för att få det att ladda fortare? Jätteofta får jag fälla ner locket på laptopen och sen tvångsavsluta för att programmet/spelet inte svarar :(

[Klave]
0

Tror man behöver en monster dator för att det skulle funka. 1 sims spel brukar vara tillräckligt mycket för en dator att bli överbelastad så 2 är väldigt svårt att få att fungera. Det troligaste är att ditt grafikkort inte pallar med men du kan alltid prova att uppdatera drivrutinerna för ditt grafikkort.

Lizelda
0

Hur menar du nu..? Ha de igång samtidigt eller installerade samtidigt..?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Panthola
0

ah okej

men har du något tips på hur jag kan få mitt Sims 3 att ladda fortare och mer problemfritt?

Panthola
0

#2 igång samtidigt :)

[Klave]
0

#3 Ha på mindre processer i bakgrunden. Om du har windows kan du trycka CRL + ALT + DEL så ser du vad som tar mest ram-minne. Men oftast är det bättre dator och då främst bättre fläktar, grafikkort och större ram-minne som gör skillnad.

Panthola
0

menar du bakgrundsproccessorer`? och hur ser jag hur mycket RAM-minne de tar? är det på minne?

Mitchika
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visst går det att köra Sims 2 och Sims 3 samtidigt om datorn klarar av det. men det är nog inget jag skulle rekommendera. Jag har kört båda programmen samtidigt, dock inte länge och det var av "misstag". Jag hade redan Sims 2 igång i bakgrunden och hade pausat med familjen Wolf och blev distraherad av annat, sen kom jag på att jag skulle starta Sims 3 och ta lite bilder på några simmar och drog igång det utan att avsluta tvåan. Ingen skada skedd då jag kom på mig direkt och stängde av The Sims 2 efteråt, men det fungerade i alla fall. 

Bara för att testa så drog jag igång både The Sims 2, The Sims 3 och The Sims 4 samtidigt på min dator och jaa, det fungerar. Min dator är ett monster! Men jag skulle aldrig spela med alla dessa program igång samtidigt, det är att be om trubbel. Jag pushar min dator rätt hårt med det, men spelen är igång i alla fall. 🙂

Så går gör det, men om man bör göra det? Troligtvis inte.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Panthola
0

#7 okej! Förstår fortfarande inte riktigt hur jag ska göra för att förbättra laddningstiden för Sims 3 ahah

Mitchika
0

#8 Jag skrev det där innan du ändrade rubriken och innehållet i inlägget, då din fråga bara handlade om ifall man kunde köra Sims 2 och Sims 3 samtidigt. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Panthola
0

#8 Jadå, det förstår jag och ditt svar var jättebra! Menade det mer som en fråga till andra i tråden hehe

[Klave]
0

Har du en laptop är antagligen både grafikkortet och fläkten för kass för att palla med Sims 3 och det är antagligen därför det krånglar så mycket. Tänk också på att en laptop snabbt blir överhettad av spel som sims vilket gör att den får en kortare livstid. Vad har du för dator och hur länge har du haft den?

Panthola
0

En HP Envy och jag fick den förra året vid denna tid, så ett år ungefär.

Men måste jag skaffa en ny dator nu? Sims 3 har ju funkat bra innan?

Panthola
0

ååh

Panthola
0

nu gick spelet igång, efter att jag lagt The Sims 3 mappen på skrivbordet, men det kom upp en ruta när spelet laddats där det stod "okänt grafikkort" och alla mina familjer är borta och mina store-världar verkar också borta :(

Panthola
0

kan spelet inte känna igen mitt grafikkort även fast jag har spelat innan och så?

Panthola
0

Jag testade att lägga tillbaka sims 3 mappen i Dokument/Electronic arts och då gick spelet igång igen, efter ett tag av svart skärm och laddande muspekare..

Panthola
0

det tar även väldigt lång tid för spelet att ladda när jag valt familj och den ska ladda familjen :(

Eawysims
0

Du kanske har för mycket cc, om du använder cc till Sims 3.

http://eawysims.blogg.se/ - Min simsblogg (nyheter, historier, cas m.m.)