Origin (jag är förbannad) the sims 3
Nu är jag riktigt förbannad på EA och origin. Tydligen om man laddar ned från origin på sims 3 måste man vara inloggad för att kunna få dem spelen man installerat.
Alltså jag och min bästis samlar på sims3 spelen tillsammans dock på varsina konton så då brukar vi installera från varandras origin. Det som dock hänt nu är att när jag installerat så dök bara the sims 3 (orginal) upp på skrivbordet och inget annat. När jag sedan går in i launchern så har jag spelen som är på mitt konto och men inte dem från min bästis som ÄR installerade på min dator. Hur ska jag kunna spela nu har dem tänkt? Jag är så ledsen och arg och det hjälper inte att mina hormoner är överallt. 😡😭
till min fråga: Är det någon som har någon aning hur detta skulle kuna fixas - har ju mina spel på skiva visserligen så bör jag installera mina spel på skiva först och sedan från origin? :S
Jag vet inte riktigt om jag förstått ditt inlägg rätt men en skiva kan bara kopplas till ett originkonto. Du kan installera spelen som du kopplat till ditt originkonto genom origin eller via skiva. Spel som är anslutna till någon annans originkonto kan du fortfarande installera på din dator med en skiva. De spelen dyker då inte upp i origin, men bör synas i launchern och kunna användas ändå.
ea ser till pengarna för sig i första andra och tredjehand vad kunderna tycker om det det ger dom blanka f-n i eller som deras vd en gång sade spelutvecklarna är parasiter som bara vill ha pengar för att utveckla spelen och kunderna är bara nyttiga för att mjölka på pengar.
är även samma nisse som vill ta betalt för patcher och lägga dem som dlc matrial även om dom bara åtgärdar buggar som inte upptäckts före det att spelen släpptes.
har din vän använt cd nycklar från skivor till sitt konto? för då kan du bli av med ditt konto om du försöker gå via skiva och sedan origin eller så plockar bara origin bort extra matrialet.
#1 Vi har dem registrerade mot origin ja. jag har några och hon har de jag inte har. Men när jag installerade dem så kunde jag bara spela mina för att de jag installera från hennes konto dök inte upp i launchern så att jag kunde klicka i att jag ville använda dem när jag spela. :l
#2 Hon har nycklar från skivor ja liksom jag har några från skivor och några från origin. :(
#4 skicka en potentiell fix via pm som troligen inte skulle godkännas om den låg öppet.