Fler än 8 simmar CAS SIMS 4
Har en fråga om Sims 4… ni som har moddar så att man kan ha fler än 8 simmar i ett hushåll, hur gör ni för att kunna modifiera simmarna i CAS? Om jag gör det på vanligt vis (testingcheats + shift) så försvinner de "överflödiga" simmarna när jag lämnar CAS…. Hur gör jag för att behålla alla simmarna även fast de är fler än 8 och samtidigt kunna modifiera dessa i CAS, t ex för att byta kläder eller smink??
Jag brukar skriva in "testingcheats true", sen "cas.fulleditmode". Sen klickar jag på Simmen, går in på MC Command Center (så detta tips kräver den modden) och väljer ändra i CAS! DÅ kan jag ändra allt på simmen, även ögon, huvudform och allt som inte går när man inte skriver inte "cas.fulleditmode" innan. Även det som kommer upp om man väljer planera klädstil på ett icke fullt hushåll! <3 Hoppas du förstod!
#1 men funkar detta även om jag ställt in att man kan vara t ex 20 simmar i ett hushåll?
#2 Det där med >8 i hushållet är något som är väldigt skört i Sims 4. Du måste verkligen ha tungan rätt i mun för att det inte skall total implodera verkar det som. Här nedan står lite engelsk information kring hur du hanterar mer än 9 simmar mha MC Command Center:
https://deaderpoolmc.tumblr.com/help/faq#HomelessSizeIssue
Me. Myself & My Sims
#2 Ja det gör det! Jag har tillexempel ställt in så jag kan ha 25 simmar i hushållet, och det funkar för mig! Men då kan man bara ändra en sim i taget!