The Sims iFokus

The Sims

Etikett: legacy-och-historier
LĂ€st 3750 ggr
Mitchika
2

Matriarch VS Patriarch #7

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Matriarch VS Patriarch

Namiko VS Mitchika

Rond 7! 

Kan ni fatta det? Jag kan knappt fatta det! đŸ€Šâ€â™‚ïžđŸ˜

Wolf och Lion kör pĂ„ för fullt, bĂ„da familjerna stĂ„r starka i skrivande stund och Ă€r med i utmaningen fortfarande. Jag tĂ€nker inte ge mig, Namiko tĂ€nker inte ge sig, det Ă€r bara att fortsĂ€tta tills nĂ„gon antingen ger upp eller tills kvarteren eller datorerna brakar samman. 

Första trÄden, Rond 1

Andra trÄden, Rond 2

Tredje trÄden, Rond 3

FjÀrde trÄden, Rond 4

Femte trÄden, Rond 5

SjÀtte trÄden, Rond 6

Kort sammanfattning av reglerna: 

• Alla arvingar mĂ„ste vara samma kön som grundaren och gay, kvinnor i Namikos fall och mĂ€n i Mitchikas fall

• Spöken mĂ„ste stanna kvar pĂ„ tomten (gravar och urnor, vill sĂ€ga)

• TĂ€rningskast avgör ambitionerna för alla utom grundaren

1. Njutning
2. Familj
3. Romantisk
4. Kunskap
5. FramgÄng
6. Popularitet

PĂ„ grund av att Mitchika spelat Sims 2 sĂ„ mycket mer Ă€n Namiko sen Sims 3 kom ut sĂ„ fĂ„r Mitchika följande handikapp för att göra det rĂ€ttvisare: 

* Uppfylla den livslÄnga amibitionsmÀtaren pÄ grundaren/arvtagarna i varje generation

Regel för familjen Wolf! 

DĂ„ Mitchikas mod krĂ„nglar lite till och frĂ„n och random-alternativet för mĂ€nnens graviditet inte fungerar kör Mitchika tĂ€rningskast för att avgöra hur mĂ„nga bebisar det ska bli i varje graviditet. (Det Ă€r lika random som ett sĂ„nt alternativ) 

TĂ€rningskasten betyder: 

1-4 en bebis, 5-6 tvĂ„ bebisar UTAN Superfruktbar

1-3 en bebis, 4-6 tvĂ„ bebisar MED Superfruktbar

FÖR STUNDEN VERKAR MITCHIKAS MOD FUNGERA! 

Skulle krĂ„ngel uppstĂ„ igen (för nĂ„gon av parterna) sĂ„ Ă€r det ovannĂ€mnda regler som gĂ€ller! 

Utmaningen pĂ„gĂ„r tills nĂ„gon av oss (eller bĂ„da) tröttnar, Mitchika misslyckas med sitt extra mĂ„l eller tills nĂ„gon av slĂ€kterna dör ut. Spöke

Bortsett frĂ„n ovannĂ€mnda sĂ„ följer vi dom klassiska Legacyreglerna för Sims 2 (som Ă€r i stort sett identiska med dom frĂ„n The Sims 3). Fuskförbud, men mods anvĂ€nds för att kunna fĂ„ barn med samkönade simmar. 

Efter att jag gjorde det stora, sammanslagna familjetrĂ€det till tvĂ„ Ă„rsjubileumet (eftersom att Wolf och Lion Ă€r beslĂ€ktade nu frĂ„n generation 6 och framĂ„t i Wolf) tyckte Namiko och jag att jag kunde fortsĂ€tta jobba pĂ„ det. Namiko skickar uppdaterade bilder och info till mig om Lion och frĂ„n och med nu kommer jag posta det enorma familjetrĂ€det med uppdaterad information om bĂ„de Wolf och Lion i början av varje trĂ„d! Skrattar

Okej, Rond 7, dra igĂ„ng! Skrattar

SajtvĂ€rd för PokĂ©mon iFokus och The Sims iFokus đŸș

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Mitchika
1

Patriarch-familjen Wolf, sammanfattning inför Rond 7! 

Jag brukar mest skriva sammanfattningarna för att inkludera familjetrĂ€det, men nu Ă€r familjetrĂ€det uppe i trĂ„dstarten med bĂ„de Wolf och Lion i sig. Men dom Ă€r ganska roliga att skriva, sĂ„ varför inte? đŸ˜ƒ

I förra  trĂ„den blev Cadash tonĂ„ring samt tog över som den officiella arvtagaren. Han bestĂ€mde sig ocksĂ„ för att han Ă€lskar robotar, specifikt sin egen robot Bull och dom inledde en romans som har lett till ett förhĂ„llande, men inte lĂ€ngre Ă€n sĂ„. DĂ€r rök mina planer att fĂ„ ihop Cadash med Tage.. 

Familjens hundar pĂ„började sin nya Ă€tt, Wolf-HundĂ€tten. Papyrus, vĂ„r Gottfried-klon som har utseendet som avlats fram i förra linjen, fick valpar ihop med sin Ă€lskade partner, den vita vargen Sans. (Sans var vargen som morrade Ă„t baby Cadash och var allmĂ€nt hemsk pĂ„ deras hemtomt, det givna valet att starta den nya hundĂ€tten med) Varghybriderna Raspberry, Frisk och Toriel föddes, men bara Raspberry stannade i familjen för att föra arvet vidare. 

Det uppstod brĂ„k i familjen pĂ„ grund av Cadashs val att vara tillsammans med Bull. Nicholas var den första att uttrycka sitt missnöje över det och John höll snart med honom. Ulrik tog det hela med ro och han försöker medla mellan dom tre brĂ„kande parterna. 

John och Ulrik Ă„ldrades med vĂ€rdighet, eller ja.. med sĂ„ mycket vĂ€rdighet som nĂ„gon i familjen Wolf kan ha. BĂ€gge gick i pension och lever livets glada dagar nu hemma med varandra som kĂ€rleksfullt par, lyckliga förĂ€ldrar och Ă€ven farförĂ€ldrar. 

Cadash blev bortförd av utomjordingar och födde dĂ€refter första barnet i generation 8 och det första barn att bĂ€ra tvĂ„ namn i familjen Wolf, Willis Murray Wolf. Runt tiden som Willis blev smĂ„barn kĂ€nde Cadash och Bull för att skaffa ett barn tillsammans dom med och det ledde till att cyborgen Hank Wolf föddes, Willis' halvbror. TvĂ„ möjliga arvtagare i den hĂ€r generationen! 

Nicholas Ă€r kvar i familjen som den vĂ€rdelösa butler han Ă€r och pĂ„ grund av det har familjen behövt anlita ett hembitrĂ€de, som förhoppningsvis kan hjĂ€lpa honom lite.. 

Nu Àr det dags för Hank att fylla Är och vÀxa upp till smÄbarn och vi hoppas alla pÄ att hans ögon blir.. mindre Àn Willis' ögon.

Mitchika
2

Cadash har för övrigt gjort en ny skiss och den hĂ€r röstar jag för att vi bygger! đŸ˜ƒ

Mitchika
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Är cyrborgbebisar modigare Ă€n vanliga bebisar? Ingen aning, men Hank Ă€r inte det minsta rĂ€dd för farfar John i varulvsform i alla fall. đŸ˜ƒ

Mitchika
1

Det blev en sen födelsedagsfest för Hank. Bull jobbade till klockan 22 och Cadash vĂ€grade fira Hank förrĂ€n han kommit hem. SjĂ€lvklart mĂ„ste Bull vara med pĂ„ födelsedagsfesten för sin enda biologiska son. SĂ„ biologiskt det kan bli med en robot, vill sĂ€ga. 

Hela familjen samlades för att fira den stora hÀndelsen och jubla för Hank. Willis missade nÀr han anvÀnde sin blÄstrumpet.. ganska rejÀlt ocksÄ.

Mitchika
1

OKEJ! 

Det tog fyra försök, tre helt bortslösade tĂ„rtor och större delen av natten och jag blev tvungen att lĂ„ta Cadash ta över istĂ€llet för Bull
 men nu ÄNTLIGEN vĂ€xer Hank upp! 

Maken till krĂ„nglig jĂ€kla bebis har jag aldrig varit med om tidigare! MĂ„tte du bli söt, Hank! đŸ€Šâ€â™‚

Ja, gÄ och sura du, Bull! Se om jag bry mig! Du fick tre försök pÄ dig! Hela köket Àr fullt av tÄrtor nu pÄ grund av dig! TÄrtorna samt pÄbörjade flÀskkotletter du fick för dig att tillaga mitt under ett av firandena!

Mitchika
1

HĂ€r har vi honom, allihopa! Hank Wolf, vĂ„r första cyborg i Wolf som smĂ„barn. đŸ˜ƒđŸ„ł

Han Ă€r sĂ„ söt, det ganska typiska WolfsmĂ„barnsutseendet! đŸ˜

Natt och dag mellan honom och Willis, inte sant?

Mitchika
1

Ett sött litet familjefoto med pappor och söner pĂ„. đŸ˜ƒ

Det Ă€r lite halvkaos i familjen just nu. Vi försöker uppfostra och ta hand om lilla smĂ„barnet Hank samtidigt som Cadash försöker uppmuntra Willis till att fĂ„ en bĂ€ttre personlighet. Willis har fullt i Ordning, UtĂ„triktad och Aktivitet, men noll i Lekfullhet och Trevlighet.. 

Speciellt det sistnÀmnda behöver vi fixa, utifall att Willis inte vÀxer i sitt utseende.. Jag har inte gett upp hoppet om honom helt Àn!

Mitchika
1

Det var lÀnge sen vi hade en eldsvÄda i huset. Det avgör saken, John Àr förbjuden frÄn att laga mat frÄn och med nu.

Mitchika
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Bröderna Wolf har en söt lekstund ihop. Willis verkar överförtjust över att kunna leka med sin lillebror nu nĂ€r Hank Ă€r större. đŸ˜ƒ

Mitchika
3

Det blev en sorgens dag för familjen idag.. VĂ„r Ă€lskade Sans har lĂ€mnat oss och vandrat vidare, till allas stora sorg och speciellt stackars Papyrus. đŸ˜ą

Jag kommer sakna vĂ„r Ă€lskade varg och ena grundaren till Wolf-HundĂ€tten. Han förde in vargblod i vĂ„r unika, framavlade "ras" och fick tre fantastiskt vackra barn. Vila i frid, vackra vita varg.. â€ïž

Mitchika
1

Dubbel sorg! đŸ˜źđŸ˜­

Papyrus klarade inte av att fortsĂ€tta utan sin Ă€lskade Sans.. Hon var dessutom gammal och trött redan. Bara en halvtimme efter att Sans gick bort följde hon efter honom. Vila i frid, min underbara lilla Gottfried-klon och grundare till nya hundĂ€tten.. â€ïž

Nu Àr Raspberry ensam för första gÄngen i sitt liv. Jag tror att det Àr dags att skaffa henne en liten kompis. Det kan hjÀlpa dom alla med sorgen.

Mitchika
1

Kanske Ă€r den hĂ€r dagen inte helt katastrofal Ă€ndĂ„, trots förlusten av Sans och Papyrus. Willis kommer hem och meddelar stolt att han har fĂ„tt toppbetyg i skolan (Cadash Ă€r dock inte imponerad..), vilket gör det sĂ„ mycket lĂ€ttare för familjen att fatta det hĂ€r beslutet. 

Willis önskade sig en hundvalp som belöning för sina fina betyg och ja.. Allihopa, hĂ€lsa pĂ„ Blueberry! đŸ˜ƒ

Han och Raspberry kommer förhoppningsvis bli mycket bra vĂ€nner och kanske föra hundarnas Ă€tt vidare. Söt som socker Ă€r han Ă„tminstone och Bull verkar redan ha fĂ€st sig vid honom. đŸ˜

Mitchika
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Allt hĂ€nde pĂ„ en och samma gĂ„ng hĂ€r sĂ„ jag ska försöka sammanfatta det hela.. 

John har börjat prata med Tage igen, mest för att nĂ„gon annan i familjen ska kunna lĂ€ra kĂ€nna honom ocksĂ„. Jag tĂ€nkte att eftersom Cadash inte var intresserad av Tage kanske Willis eller Hank skulle vara det och John blir inte yngre. Om John dör utan att nĂ„gon annan lĂ€rt kĂ€nna Tage finns det inget sĂ€tt för familjen att kontakta Tage pĂ„ igen och dĂ„ mĂ„ste vi ut och jaga honom, vilket jag inte vill. 

SĂ„ John bjöd in Tage för att umgĂ„s med Nicholas och dom tvĂ„ började hĂ€nga och blev superbra kompisar i bakgrunden medan jag höll pĂ„ med övriga familjen. Willis vĂ€grade göra lĂ€xorna, bland annat, sĂ„ jag fick vara pĂ„ honom som en galning medan Bull smĂ„tt började dressera Blueberry och John och Ulrik behövde se efter Hank. Jag vette sjutton var Cadash höll hus under tiden, han var inte min fokus. 

Jag inser att det Ă€r Hanks födelsedag och jag vill givetvis Ă„ldra honom. Det Ă€r sent pĂ„ natten nu pĂ„ grund av allt krĂ„ngel och Bull mĂ„ste umgĂ„s en massa med Hank för att fĂ„ upp honom till platinanivĂ„ i humöret innan han blĂ„ser ut ljusen. (Jag Ă€r petig pĂ„ den punkten) 

Hank fĂ„r platinanivĂ„ pĂ„ humöret och Bull bĂ€r ner honom till tĂ„rtan. I samma sekund hör jag den bekanta melodin frĂ„n en förĂ€lskelsehĂ€ndelse och jag fĂ„r hjĂ€rtat i halsgropen nĂ€r jag inser att jag inte skickade hem Tage! 

I panik letar jag runt överallt för att hitta honom och vad jag misstĂ€nker Ă€r John, eftersom att.. ja, dom var ett par i det förflutna. I kĂ€rlekskaret hittar jag Tage och NICHOLAS som sitter och grovhĂ„nglar med varandra. I paniken för att stoppa dom frĂ„n att myspysa avbryter jag interaktionen och snabbspolar för att se om jag hunnit i tid. Tack och lov kliver Nicholas ut ur kĂ€rlekskaret och det Ă€r stopp dĂ€refter. Jag skickar Nicholas till andra sidan tomten för att fĂ„ bort honom frĂ„n Tage, som sitter kvar i kĂ€rlekskaret. 

DĂ€refter Ă„tergĂ„r jag till köket för att se vad som hĂ€nder med Hank och Bull. TvĂ„ misslyckade försök att fira födelsedagen pĂ„ det vanliga sĂ€ttet senare Ă„ldras Hank upp i alla fall, men dom enda nĂ€rvarande Ă€r Bull och John. Ingen annan i familjen har dragits till hĂ€ndelsen för resten av familjen sover och pĂ„ grund av kaoset med Nicholas och Tage hann jag inte se till att dom höll sig uppe inför födelsedagsfirandet. 

Nicholas förstörde Hanks födelsedag och mina eventuella planer pĂ„ att lĂ„ta Willis eller Hank bli tillsammans med Tage (som Namiko visserligen redan förstört, men Nicholas sĂ„g nu till att jag absolut inte kan Ă€ndra mig och försöka fixa planerna som Namiko förstört). Å andra sidan fick Nicholas Ă€ntligen sin första kyss.. med samma kille som hans bror John fick sin första kyss med.. 

Jag hann inte ta nÄgra direkta bilder, mest för att jag fick panik i kaoset som uppstod pÄ tre sekunder nÀr jag inte hade 100 % koll pÄ lÀget.

SĂ„, lĂ„t mig sammanfatta den hĂ€r dagen: 

• Sans och Papyrus dog
  • Willis fick toppbetyg i skolan
  • Blueberry adopterades som belöning Ă„t Willis och flyttade in i familjen
  • Hank fyller Ă„r
  • Nicholas fĂ„r sin första kyss och hĂ„nglar för första gĂ„ngen, med Tage. Samma kille som John i sina tonĂ„r fick sin första kyss och hĂ„ngelsession med
  • Hanks födelsedagsfirande blir förstört pĂ„ grund av vad Nicholas gjorde ovan
  • Hummern som John lagade hann bli dĂ„lig pĂ„ grund av kaoset som uppstod
  • Mitchika blev sĂ„ upprörd över kvĂ€llens alla hĂ€ndelser att hon kastade ivĂ€g första bĂ€sta föremĂ„l hon fick tag i (sin strumpa) tvĂ€rs över rummet och ut i vardagsrummet. Stray apporterade den och ville dĂ€refter bli upplyft i sĂ€ngen

Grattis pĂ„ födelsedagen, Hank.. det Ă€r tyvĂ€rr inte det jag kommer komma ihĂ„g den hĂ€r dagen för.. 

Jag glömde att det Ă€r familjen Wolf jag spelar pĂ„.. Vi har hur mĂ„nga lugna, fridfulla simdagar som helst och sen brakar allt ihop och hĂ€nder pĂ„ en och samma dag! Kunde vi inte ha delat upp det lite..!? 

Kan det ha varit Sans och Papyrus som höll familjen lugn, stabil och fridfull och deras död Ă„terstĂ€llde "kaoset" i den? Jag ser inte fram emot dom kommande dagarna i sĂ„na fall.. 

Det Àr ungefÀr nu som jag borde sluta för kvÀllen, men jag kan inte spara pÄ natten sÄ jag mÄste köra vidare tills morgonen Ätminstone och jag vill gÀrna se Hank vÀxa upp. SnÀlla, sköt er tills dess!

Mitchika
1

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om Hank. Han ser inte ut som en Wolf.. och inte en robot. Men söt Ă€r han Ă„tminstone! Inte pĂ„ lĂ„nga vĂ€gar lika ill.. jag menar, unik.. som Willis. đŸ˜ƒ

Mitchika
2

Okej, jag mĂ„ste erkĂ€nna att jag ser en del Wolf i Hank nu efter hans makeover. đŸ˜ƒ

Kanske den hÀr natten slutar nÄgorlunda bra för familjen i alla fall?

DiamondIce
2

#TeamWillis đŸ˜‡

LottaV
2

Jag Ă€lskar Willis Wolf😍

Ett gott skratt förlÀnger livet

[Charlotte Kittenheart]
4

Är ocksĂ„ #TeamWillis dĂ„ han har Randys ögon och jag skulle betala för att fĂ„ se hur hans barn skulle se ut đŸ˜ƒđŸ˜‡

ElsaN.01
1

#TeamWillis

Kevsterrr
2

#TeamWillis FTW!! Kul att detta galenskap har fortsatt igen, ser inte ut som om jag och Mikael sjÀlva kommer fortsÀtta med vÄr (om nÄgon minns den).. Men men.. xD

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."MÄne

Lizelda
2

#13 Mitchika
 Vad fasen Ă€r det för symboler bland hans minnen? TĂ€nker framförallt pĂ„ den med genomskurna mĂ€nniskan och medaljen!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskÀnkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund pÄ Tassa Bredvid

Mitchika
2

WOW, Willis hade mĂ„nga fler fans Ă€n vad jag trodde! đŸ˜źđŸ˜ƒđŸ˜đŸ€—

Jag trodde det bara var jag som gillade honom. đŸ˜ƒ

#16, #17 & #19 Jag antar att det Ă€r ert sĂ€tt att rösta pĂ„ Willis som arvtagaren för generation 8? #TeamWillis.. đŸ˜ƒđŸ˜

#18 Ja, Randys ögon har alltid varit avgörande för mig hittills nĂ€r det gĂ€ller att vĂ€lja arvtagare. Vi har haft dom i 8 generationer nu, det vore surt om vi inte skulle lyckas behĂ„lla dom under dom sista tvĂ„. 

Hans barn, det kan bli en intressant historia. đŸ€Šâ€â™‚

#20 Absolut, Matriarch VS Patriarch upphör inte i första taget! Inte nĂ€r man kommit sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt och har sĂ„ mycket planer och idĂ©er kvar! Kul att du och alla ni andra fortfarande Ă€r med och följer efter sĂ„ lĂ„ng tid och sĂ„ mĂ„nga ronder. đŸ˜ƒ

Åh, vad trĂ„kigt! Jag minns den, trist att ni inte verkar fortsĂ€tta pĂ„ den.. đŸ˜•

Det kĂ€nns trist, men sĂ„nt hĂ€nder. Den hĂ€r utmaningen kommer i alla fall fortsĂ€tta. đŸ™‚

#21 Det Ă€r Nicholas' dokumenterade, roliga hĂ€ndelser och minnen i livet, givetvis! Skrattar

Just dom tvĂ„ du pratar om Ă€r: 

Genomskurna mĂ€nniskan = Nicholas lĂ€rde sig om fysiologi, han fick studera det efter att ha tjatat om det i evigheter (och trĂ„kigt nog efter att han maxade fysikfĂ€rdigheten) 

Medaljen = Nicholas uppnĂ„dde maximalt intresse för trĂ€ning, han Ă€r en fit och vĂ€ltrĂ€nad zombie som Ă€lskar att hĂ„lla sig sĂ„ ocksĂ„ Skrattar

Lizelda
2

#22 Ahaaaa, dÄ förstÄr jag ^^

Mitchika
2

Willis lever livets glada dagar nu nĂ€r han vet att sĂ„ mĂ„nga hejar pĂ„ honom. đŸ˜ƒ

Hank sover fortfarande och det Àr 20 minuter kvar innan skolbussen kommer. Var hÄller vÀrldens bÀsta förÀldrar hus?

Mitchika
2

VĂ€rldens bĂ€sta pappor fanns inte inom synhĂ„ll. Cadash dansade hula medan Bull lekte med Blueberry. Slutresultatet blev att skolbussen försenades nĂ€r den skulle hĂ€mta upp Cadash och Hank, sĂ„ dom blir sena till Hanks första skoldag. 09:14 stĂ„r bussen fortfarande kvar dĂ€rute och Hank springer för glatta livet för att hinna med den. 

Har simsvÀrlden bestÀmt sig för att allt ska gÄ Ät skogen för stackars Hank nu helt plötsligt?

Mitchika
1

Åh, mina Ă€lskade gamla killar.. Tiden gĂ„r för fort i det hĂ€r spelet. Njut av varje sekund ni har, jag kommer i alla fall göra det.

Mitchika
1

Svara mig Ă€rligt, skulle nĂ„gon hĂ€r bli upprörd om jag tog död pĂ„ Nicholas permanent? 

VĂ€rre zombiebutler fĂ„r man leta efter och han tar upp plats i familjen som kunde vara bĂ€ttre spenderat pĂ„ barn eller hundvalpar. 

Jag Ă€r dessutom lite bitter över att han permanent sabbade mina originalplaner för den hĂ€r generationen och troligtvis Ă€ven för generation 9.. đŸ˜•

Mitchika
1

Willis, nĂ€r fick du den dĂ€r supersöta jackan? đŸ˜

Mitchika
1

Sen nÀr Àr du sÄ fÄfÀng, Cadash? Medan du stÄr dÀr och piffar till dig sÄ stÄr rektor Ville i bakgrunden och invÀntar nÄgon form av representant frÄn familjen. Det Àr Bulls dröm att fÄ in barnen pÄ privatskola, Cadash! Ta det pÄ allvar och hjÀlp till, det Àr för Willis' och Hanks framtid!

Lizelda
2

#27 Kill him, you have my full support! Annars "tar jag hand om" Kevin đŸ˜ˆ

Mitchika
1

En otroligt odramatisk kvĂ€ll senare har Cadash och Bull med gemensamma anstrĂ€ngningar lyckats fĂ„ in bĂ„de Willis och Hank pĂ„ privatskola! đŸ˜ƒđŸ„ł

Trots varulven och varulvszombien som sitter och kastar i sig mat i bakgrunden. 

Bra jobbat, pojkarna kommer fÄ en fantastisk uppvÀxt nu. Eller ja, i alla fall en fantastisk skolgÄng.

Mitchika
1

#30 LĂ€mna Kevin ifred! đŸ˜ź

Mitchika
2

Bröderna verkar helt omedvetna om vad som nyss hĂ€nde. Jag tror knappast att dom skulle dansa för att fira att ha kommit in pĂ„ en Ă€nnu bĂ€ttre skola med Ă€nnu striktare regler och hĂ„rdare studier Ă€n deras förra. 

Men dom dansar obekymrat vidare tillsammans och njuter av sin bekymmersfria barndom. Njut pĂ„ killar, kraven och pressen och kaoset börjar i tonĂ„ren. đŸ˜ƒ

Mitchika
1

Den vita spökvargen kommer pĂ„ besök! Kul att se dig igen, Sans! đŸ˜ƒ

Mitchika
0

Willis, var försiktig! đŸ˜ź

Det dÀr Àr Wanda, ingen har rört henne pÄ evigheter. Inte sen hon kÀkade Tina GÄs strax efter att hon Ät Nicholas. Vi undviker henne av en anledning, men jag Àlskar henne för mycket för att göra mig av med henne.

Lizelda
2

#32 Försök stoppa mig! Jag och Not Kevin gör oss redo för att ta hand om Kevin sÄ det Àr bara att börja fixa zombien!

Mitchika
1

Jaha, du.. vem har berĂ€ttat för dig om det dĂ€r!? John? Ulrik? Nicholas?! 

Willis, jag vet inte om du ska dricka det dÀr. Vi vet inte hur lÀnge hon legat och hÀrsknat i Wanda.

Mitchika
1

Okej dĂ„. Wanda verkar gilla det som sker i alla fall. 

KOPLANTOR ÄR FÖR SÖTA! đŸ˜

Mitchika
2

Oh, vĂ€nta, jag hade visst fel. 

Det var inte Tina GĂ„s som Wanda Ă„t sist, det var Nicholas. SĂ„ Willis drack sin gammalfarbror. Ops.. 

Inga hĂ„rda kĂ€nslor va, Nicholas? 

Nu Ă€r Willis och Hank jĂ€mngamla pĂ„ dagen! Sju dagar kvar tills bĂ„da tvĂ„ blir tonĂ„ringar. Bra.. jobbat? 

Sekunden efter att Willis mjölkat klart henne Äker tÄrtbiten ut. Willis, nu gÄr du in och lÀmnar Wanda ifred!

Mitchika
1

Willis, Hank, det Ă€r er första dag pĂ„ nya privatskolan. Ni tĂ€nker inte göra nĂ„got dumt dĂ€r, va? 

Det dÀr gör mig inte det minsta lugnad..

Mitchika
1

Cadash kÀnner sig lite förvirrad nu. Strax efter att pojkarna Äkte ivÀg till skolan bad Bull honom att komma upp i arvtagarens sovrum i sina finklÀder. Cadash gjorde som Bull bad honom, men han Àr inte riktigt sÀker pÄ varför.

Mitchika
1

Kolla vem som dyker upp dĂ€r, alldeles finklĂ€dd och stĂ„tlig. đŸ˜ƒ

Mitchika
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 12
Förhandsgranskning av bild 2 av 12
Förhandsgranskning av bild 3 av 12
Förhandsgranskning av bild 4 av 12
Förhandsgranskning av bild 5 av 12
Förhandsgranskning av bild 6 av 12
Förhandsgranskning av bild 7 av 12
Förhandsgranskning av bild 8 av 12
Förhandsgranskning av bild 9 av 12
Förhandsgranskning av bild 10 av 12
Förhandsgranskning av bild 11 av 12
Förhandsgranskning av bild 12 av 12

NĂ„gon har visst en överraskning Ă„t Cadash! đŸ˜źđŸ˜ƒ

Det var pĂ„ tiden, tycker jag. Ni har levt ihop som ett par sĂ„ lĂ€nge att jag bara vĂ€ntat pĂ„ att nĂ„gon av er skulle ta steget. Tydligen blev det Bull. 

Grattis, killar! đŸ˜

Mitchika
1

Det Ă€r kul att se Willis och Hank komma sĂ„ bra överens. Dom leker med varandra och har kul efter lĂ€xorna istĂ€llet för att se pĂ„ TV eller spela datorspel. đŸ™‚

Mitchika
0

Det Ă€r sĂ„ kul att "tvinga" barnen i Sims 2 att familjekyssas. Dom ser sĂ„ icke-roade ut och torkar sig nĂ€stan alltid om munnen efterĂ„t. đŸ˜ƒ

Det Ă€r kul att vara "gud" över dom hĂ€r killarna.. đŸ˜ƒđŸ˜ˆ

Mitchika
1

ÄNTLIGEN! Som Bull har kĂ€mpat och slitit tillsammans med övriga i familjen för att fĂ„ vĂ€nner och hĂ„lla relationerna uppe. Nu har Bull Ă€ntligen uppfyllt sin dröm om att bli Balettdansare i vĂ€rldsklass! đŸ˜ƒ

Bull gĂ„r nu med i permanent platinahumör-klubben, precis som dom andra vuxna killarna i familjen. Det var pĂ„ tiden, nu ska han bara fylla livslĂ„nga mĂ€taren sĂ„ har han hunnit ikapp resten. đŸ˜ƒ

Mitchika
1

Jag försöker medla mellan Bull och Nicholas nu och fĂ„ dom att bli vĂ€nner. Dom har mer gemensamt Ă€n vad dom tror och vad dom Ă€n tycker sĂ„ Ă€r dom familj! 

Nu sitter dom dÀr och hÀnger tills dom Àr kompisar. Punkt slut. Cadash, för sjutton, lÀgg undan spegeln!

Mitchika
1

Snökaos! Bröderna Ă€r överlyckliga och det syns. đŸ˜ƒ

Det blir en tredagarshelg för familjen i sĂ„na fall. Perfekt, det betyder att vi nog lĂ€r hinna med ett bröllop mellan Cadash och Bull, utöver att uppfostra av pojkarna och trĂ€na Blueberry. đŸ˜ƒ

Mitchika
1

John och Ulrik passar pĂ„ att spendera lite kvalitetstid med sina barnbarn nĂ€r dom inte Ă€r i skolan. Jag trodde inte jag skulle orka med att göra ett till barn perfekt personlighetsmĂ€ssigt efter Cadash, men nu jobbar jag pĂ„ tvĂ„ samtidigt. đŸ˜ƒ

Det Àr jobbigt, men det gÄr. John och Ulrik Àr duktiga mentorer och Willis och Hank suger upp det dom lÀr ut som svampar.

Mitchika
1

Willis Ă€r nu perfekt! Precis som pappa Cadash har han max i allt frĂ„n Ordentlighet till Trevlighet. đŸ˜ƒ

Det hĂ€r Ă€r det första han gör mot sin farfar nu efter att han maxat alla sina personlighetsmĂ€tare. 

HallĂ„, lilla John.. đŸ˜•

Mitchika
1

Japp, definitivt vÄr nya lilla mini-John, Àven om det bara Àr juice han dricker Àn sÄ lÀnge.

Mitchika
1

Det finns fÄ saker som Àr sötare (och mer irriterande) Àn nÀr barnen ska rusa ut och hÀlsa sina förÀldrar vÀlkomna hem frÄn jobbet. Hank Àr inget undantag dÀr, men han Àr för söt nÀr han kramar om Cadash.

Mitchika
1

Nu Ă€r Hank ocksĂ„ perfekt personlighetsmĂ€ssigt, precis som Willis. đŸ˜ƒ

SÄ vÀrt allt arbete. Oavsett vem som Àr arvtagaren nu kommer Cadashs perfekta personlighet ta över och förhoppningsvis gÄ i arv till nÀsta generation.

Kevsterrr
3

#30 Vad ska du göra med mig?!😼😂

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."MÄne

Lizelda
3

#54 Chilla, jag och Not Kevin gör oss redo för att ge oss ut pĂ„ korstĂ„g mot hennes ko Kevin đŸ˜ˆ

Mitchika
2

#54 Hon terroriserar min stackars ko (som ocksĂ„ heter Kevin), som gĂ„r igenom nog med svĂ„righeter som det Ă€r utan att behöva utstĂ„ hennes korstĂ„g och vanhedrande! đŸ˜ź

Hon började i PM och nu följer hon efter stackars Kevin överallt pĂ„ iFokus! đŸ˜­

http://nintendo.ifokus.se/discussions/55c1d56b8e0e747c3d001a6f-kan-ni-era-pokmon-1?discussions-2

Lizelda
3

#56 Att Kevin gÄr igenom svÄrigheter beror enbart pÄ att du vanhedrar honom hela tiden! :<

Mitchika
3

#57 Det Ă€r du som slĂ€nger dishonor pĂ„ Kevin hela tiden! đŸ˜ź

Namiko
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Det blev tvĂ„ födelsedagar pĂ„ samma gĂ„ng. Knytet och Louise  fyllde Ă„r samtidigt, knytet blev tonĂ„ring och fick den alltid lika underbara ambitionen njutning. Den jag hatar mest av alla.. Det hade inte varit nĂ„got problem alls med tanke pĂ„ att jag har tvĂ„ andra att vĂ€lja pĂ„ som arvtagare, om det inte var för att hon blev toksnygg som tonĂ„ring.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitchika
2

Lördag förmiddag runt tolvslaget samlas hela familjen Wolf ute i trĂ€dgĂ„rden för en speciell hĂ€ndelse. đŸ˜ƒ

Cadash och Bull slĂ„r Ă€ntligen slag i saken och gifter sig. BĂ„da ville vĂ€nta tills dom nĂ„tt toppen av sina karriĂ€rer och barnen var gamla nog och nu Ă€r dagen kommen. Lilla killen ska gifta sig och han har tvĂ„ barn i barnĂ„ldern.. Tiden gĂ„r verkligen för fort i det hĂ€r spelet! đŸ˜

Mitchika
2

Titta bara sĂ„ glada och förvĂ€ntansfulla alla Ă€r. đŸ˜ƒ

Willis och Hank verkar inse att dom har valt nĂ€stan exakt likadana kostymer för sina pappors bröllop, bara  fĂ€rgen skiljer kostymerna Ă„t.

Mitchika
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8

Ett fint vinterbröllop för tvĂ„ fina Wolfs. đŸ˜

Ceremonin blev riktigt vacker och den första servon nĂ„gonsin giftes in i familjen Wolf. đŸ˜ƒ

TvĂ„ stolta pappor stod och klappade hĂ€nderna med glĂ€dje för sin son och jag Ă€r lĂ€ttad över att Nicholas inte hade nĂ„gra invĂ€ndningar. Han och Bull har kommit bĂ€ttre överens sen jag tvingade dom att hĂ€nga ihop och det var nog tur det. Jag hade inte blivit glad om han förstört det hĂ€r bröllopet. 

Cadash och Bull hör ihop, oavsett vad Nicholas tycker. 

Nu blir det till att festa och fira hela lördagen! đŸ˜ƒđŸ„ł

Mitchika
2

Vi börjar med att skĂ€ra upp tĂ„rtan! đŸ˜ƒ

Cadash ska givetvis ge första tuggan till Bull, men.. 

det gick inte riktigt som jag trodde. 

Cadash dĂ„.. đŸ˜•

Mitchika
2

I bakgrunden vĂ€xte Blueberry upp, som för att förtydliga hur underbar den hĂ€r dagen Ă€r. đŸ˜ƒ

Han vĂ€xte upp till en stĂ„tlig.. Striker!? đŸ˜ź

Nej, inte Striker, men det finns likheter dom emellan. Jag tror dock att Blueberry kan ha lite  bullterrier i sig. đŸ˜ƒ

StĂ„tlig kille Ă€r han oavsett. Jag hoppas han och Raspberry blir nĂ€ra vĂ€nner. đŸ˜

LottaV
2

#62 Till och med Wanda Ă€r med och rĂ€cker ut tĂ„rtan Ă„t dem🎂

Mitchika
2

HembitrĂ€det bestĂ€mde sig för att vara med i firandet, vilket inte gör nĂ„got för nĂ„gon i familjen. Hon Ă€r vĂ€lkommen. 

TÄrtÀtandet Àger rum i köket och eftermiddagens konversationsÀmne? Husdjursdöd, troligtvis Sans och Papyrus. Vilken munter stÀmning det mÄste bli kring borden..

Mitchika
0

#65 Haha, jaa! đŸ˜ƒ

Förhoppningsvis Àr ingen dum nog att ta den tÄrtbiten.

Mitchika
2

Det hĂ€r ser lovande ut. Kompisar direkt. đŸ˜ƒ

Jag hade hoppats pÄ att fÄ in mer fÀrg i hundlinjen, men vad sjutton. Vi har förhoppningsvis fler generationer pÄ oss.

LottaV
1

#67 Kanche Nicolas Mohaha đŸ˜ˆđŸ‘»

Mitchika
3

Ja, just det, Ă€nnu en anledning att göra sig av med Nicholas.. eller kanske behĂ„lla honom? Han rĂ€knas inte som slĂ€kt till generation 8 enligt spelet. Detta har inget med mina mods att göra, utan det Ă€r bara sĂ„ lĂ„ngt slĂ€ktskapet rĂ€knas enligt spelet. 

SÄ farfars bror Àr inte slÀkt med sina brorsbarnbarn. FrÄn det kan simmar i samma familj gifta sig med varandra utan hjÀlp av mods eller annat. DÀrav Àr Nicholas inte slÀkt med varken Willis eller Hank och jag vet inte alls hur det kan pÄverka saker och ting nÀr pojkarna blir Àldre.

Mitchika
2

SjĂ€lvklart kunde jag inte lĂ„ta bli nĂ€r vovvarna var sĂ„ bra  vĂ€nner. Speciellt inte nu nĂ€r dom Ă€r garanterade att bara fĂ„ en valp. đŸ˜ƒ

Men vad Àr det med simmarnas besatthet/fascination av att titta pÄ nÀr hundarna myspyser..?

Mitchika
2

Jag försökte tala om för grabbarna att det Ă€r vinter och fel Ă„rstid för basket, men tror ni dom lyssnade? Inte dĂ„. 

Willis har bollen. 

Men kommer han sÀtta den?

Mitchika
3

SĂ„klart inte, det Ă€r första gĂ„ngen dom spelar basket. Och vinter. 

Ta det inte hÄrt, Willis. Alla Àr barn i början.

Mitchika
3

Hanks tur! Ta det lugnt, grabben, ingen press. 

Annorlunda kastteknik Ă€n Willis. Kommer det löna sig? 

SĂ„klart inte, det Ă€r första försöket Ă€ven för honom. Övning  behövs! đŸ˜ƒ

Bröderna verkar lika upprörda bĂ„da tvĂ„. Det Ă€r rörande att se vilket nĂ€ra band dom har. đŸ˜ƒ

Men Ă€r det bara jag som Ă€lskar Hank? Han Ă€r ju sĂ„ söt och bedĂ„rande och helt gosig. đŸ˜

Mitchika
2

Det Ă€r Cadashs och Bulls bröllopsnatt och dom fĂ„r inviga sovrummet som sitt eget, officiellt. Även om dom har anvĂ€nt det dussintals gĂ„nger Ă€ndĂ„ bakom Johns och Ulriks ryggar, men det Ă€r glömt! Nu Ă€r det deras sovrum. 

Hank kommer fÄ lÀra sig den hÄrda vÀgen vad det innebÀr och vad ett par gör tillsammans, möjligtvis i garderoben, pÄ sin bröllopsnatt.. GÄ inte in i dina pappors sovrum oannonserat frÄn och med nu, Hank.

Namiko
3

Jag gör verkligen allt jag kan för att inte fÀsta mig för mycket vid Knytet, tack vare hennes hemska ambition, men hon gör det sÄ svÄrt för mig. Jag menar, titta bara pÄ henne!

Som omvÀxling Àr Àven nÀstan hela familjen samlad i ett rum, förutom Louise som fortfarande Àr i skolan. Knytet och Lucky tog med sig en kompis var hem och valde att umgÄs med varandras kompisar nÀr dom vÀl var hemma.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Namiko
3

Lucky spenderade hela resten av dagen med Debbie Olshfski (jag Àlskar det efternamnet) och Àven om det var med lite blandad glÀdje frÄn Debbies sida sÄ slutade kvÀllen med att dom blev flickvÀnner och fick sina första kyssar.

Namiko
4

Tiden gÄr fort nÀr man har roligt och roligt Àr nÄgot som Leena och Lily verkligen har haft. Morgonen pÄ deras födelsedag spenderades med att vara urgulliga med varandra. Jag kan inte förstÄ att det redan Àr dags för dom att bli gamla..

Mitchika
4

Jag "fĂ„r inte" spela mer pĂ„ huvudfamiljen för Namiko vill komma ikapp. SĂ„ jag spelar pĂ„ övriga familjer under tiden och just nu har jag full fokus pĂ„ Ryan. Han föddes med namnet Wolf, men Ă€r inte blodsslĂ€kt med nĂ„gon av dom. Han Ă€r riktigt underbar och jag ville bara posta ett par bilder pĂ„ honom. đŸ˜

Samt meddela varför jag inte postar nĂ„got frĂ„n huvudfamiljen för stunden. đŸ˜›

Namiko
3

SÄ var det dags, ingen av systrarna sÄg sÀrskilt pigga ut pÄ att fylla Är men det gÄr inte att komma ifrÄn. Leena fick det förvÀntade vita hÄret medan Lily blev rödhÄrig pÄ Àldre dar. Mystiskt, men varken jag eller Leena sÄg nÄgot dÄligt med det sÄ hÄrfÀrgen fÄr stanna. TvÄ snabba makeovers senare och tjejerna fortsÀtter sina liv med stil.

Mitchika
3

Jag har ett nytt favorittonĂ„rspar i familjen Wolf. đŸ˜ƒđŸ˜

Ryan och Lewis blev perfekta ihop, sĂ„ nu Ă€r dom fast med varandra för alltid. Just för att jag Ă€r sĂ„ förtjust i dom hĂ€r tvĂ„ kommer det att komma en extra liten bonusutmaning för familjen Wolf med dom i en egen trĂ„d. Jag kommer lĂ€nka hĂ€rifrĂ„n nĂ€r det hĂ€nder, men det blir förhoppningsvis snart. đŸ˜ƒ

Mitchika
2

HĂ€r har vi utmaningen jag nĂ€mnde i inlĂ€gget ovan (#81). Ryan och Lewis ska fĂ„ uppleva en massa elĂ€nde tillsammans med mig pĂ„ universitetet med babykaos! 

http://thesims.ifokus.se/discussions/5748513fce12c431d10016f1-wolfutmaning-babykaos-pa-universitetet

Namiko
2

För första gÄngen nÄgonsin sÄ tar ett av barnen med sig en slÀkting hem frÄn skolan. Inte sÄ konstigt kanske med tanke pÄ att det bara funnits en slÀkting som gÄtt i skolan fram till igÄr. Louise hade med sig Janet Smeds hem, Lucys kusin.

Angelfish
2

Följer.

Mitchika
1

#84 Vad roligt! đŸ˜ƒđŸ€—

Angelfish
1

#85 SjĂ€lvklart att jag följer.  Har vĂ€ldigt roligt Ă„t allt. 😂 

FÄr nÀstan lust att börja spela Sims igen.

Lestrade
1

Följer!

Mitchika
1

#86 Underbart att höra! Det Ă€r jĂ€ttekul att fĂ„ sĂ„na kommentarer. đŸ˜ƒ

Kul, det kĂ€nns alltid hĂ€rligt att kunna inspirera andra till att spela. đŸ˜ƒ

#87 Vad roligt! đŸ˜ƒđŸ€—

[Charlotte Kittenheart]
2

Vill verkligen prova en sĂ„n hĂ€r utmaning men jag har Norrlands skruttigaste dator sĂ„ jag fĂ„r vĂ€nta tills jag har köpt en ny đŸ˜‡

Mitchika
2

#89 Vad roligt att du vill prova pĂ„ den! Utmaningen finns kvar tills dess, den gĂ„r ingenstans. đŸ˜ƒ

kaninsköld
1

Hur har det gÄtt? Jag har inte varit pÄ sajten pÄ ett tag

Mvh Kaninsköld

Mitchika
1

#91 Det har varit ett litet uppehĂ„ll, som vi tar ibland i den hĂ€r utmaningen, men dĂ„ det nĂ€rmar sig dess nĂ€sta jubileum har jag funderat pĂ„ att ta upp den igen och se om jag kan nĂ„ till generation 10 runt Ă„rsskiftet. đŸ˜ƒ

Lizelda
1

#92 Good! Make Kevin proud!

Mitchika
1

#93 Haha. đŸ˜ƒ

I will! Först vill jag nog dock spela lite mer med mina andar och sjöjungfrus och se vad mer för elĂ€nde det kan leda till. đŸ˜ƒ

PennyTrollet
1

Följer.

Mitchika
3

Okej, Namiko har haft nĂ€stan 2 Ă„r pĂ„ sig att komma ikapp. Nu Ă€r det dags att köra igĂ„ng lite pĂ„ huvudfamiljen igen, tycker jag! đŸ˜ƒ

Wolf har inte gett upp kampen Ă€n och vi kommer skjuta ifrĂ„n i ledningen sĂ„ lĂ„ngt som vi behöver. Generation 10 Ă€r sĂ„ nĂ€ra, planerna fram tills dess Ă€r klara och jag Ă€r taggad. đŸ˜ƒ

Innan dess, lite söta Wolf-bilder pĂ„ övriga familjemedlemmarna! För att jag kan. đŸ˜‡

Wilhelm Wolf, barnbarns barn till grundaren Randy Wolf, visar att robotkĂ€rleken verkar finnas i blodet. Det Ă€r inte bara Cadash som har en robotpojkvĂ€n. đŸ˜

Jag vill förtydliga att simboten han kysser INTE Ă€r Bull, utan en helt annan byggd av Blaine och Jean med namnet Cubix Wolf! 

HĂ€xmĂ€starkusinerna Richard och Gabriel, den ena ond och den andra god och uppfostrade av onda respektive goda hĂ€xmammor, slog Ă€ntligen slag i saken och förlovade sig ute vid havet mitt i natten. Det Ă€r Gabriel som friar. đŸ˜ƒ

BĂ„da tvĂ„ Ă€r ocksĂ„ barnbarns barn till Randy och deras förening Ă€r ett slut pĂ„ den lĂ„nga fejden som varit mellan onda och goda hĂ€xor i familjen Wolf. 

Gabriel Ă€r för övrigt  halvbror till Ryan Wolf! Kul liten detalj. 

Sist men inte minst har vi Cole Wolf, som friar till sin underbara pojkvĂ€n Professor Renberg, som snart kommer bli Professor Wolf. Jag trodde aldrig vi skulle fĂ„ en sĂ„n i familjen, men Cole visade mig fel. 

Överlag sĂ„ innebĂ€r det hĂ€r att majoriteten av generation 4, som fortfarande Ă€r i livet, har vĂ€xt upp och börjat hitta partner och att generation 3 snart kommer dö av helt för att lĂ€mna plats Ă„t generation 5. I övriga familjer, vill sĂ€ga. Huvudfamiljen Ă€r pĂ„ generation 8, snart 9 hoppas jag. đŸ˜ƒ

Tillbaka till huvudfamiljen för att se vad som hÀnder dÀr!

Mitchika
1

Ni kanske minns att Willis önskade sig en hundvalp för sina bra betyg och att det var sĂ„ Blueberry kom in i familjen? 

Willis har sedan dess inte spenderat nĂ„gon tid med Blueberry alls. Blueberry har inte försummats utan togs hand om av resten av familjen, men jag tycker det Ă€r dags att Willis tar lite ansvar. Även om den lilla valpen Ă€r mycket större nu. BĂ€ttre sent Ă€n aldrig. đŸ˜ƒ

Mitchika
2

Hank hakar genast pĂ„ sin storebror och springer ut för att leka med Raspberry. 

BĂ„da hundarna Ă€r överlyckliga över barnens uppmĂ€rksamhet och försöker göra sitt bĂ€sta nĂ€r grabbarna vill lĂ€ra dom nya trick. Speciellt Blueberry har vĂ€ldigt fĂ„ i sin repertoar. 

Det Ă€r en lugn, slö söndag hemma hos familjen Wolf. Varmt uppskattat dĂ„ jag Ă€r lite ringrostig. Det var ett tag sen jag spelade Sims 2 nu. đŸ˜ƒ

Mitchika
1

Nicholas Àr en sÄ bra förebild. Du kunde inte ha vÀntat med att börja dricka tills barnen var i sÀng Ätminstone? Hank Àr lÀttpÄverkad.

Mitchika
1

John, jag vet inte om du borde dricka nÄgot som Nicholas blandar till. Jag vet vad han tÀnker och jag Àr vÀldigt misstÀnksam nÀr det gÀller hans drinkar.

Mitchika
1

Bull försökte laga den trasiga duschen, igen. Jag vet inte hur mĂ„nga gĂ„nger jag mĂ„ste förklara för honom att simbotar och vatten Ă€r en dĂ„lig kombination. NĂ„ja, jag fick se en meteor pĂ„ natthimlen tack vare det, sĂ„ jag klagar inte. đŸ˜ƒ

Mitchika
1

Jag tror inte att Ulrik har lĂ€mnat den dĂ€r danskulan sen han gick upp imorse. Det Ă€r bra att han har kul och njuter av livet. Han och John har inte all tid i vĂ€rlden kvar lĂ€ngre, men jag Ă€r glad att dom hĂ€ngt med sĂ„ lĂ€nge och spelat en sĂ„ stor roll i sina barnbarns liv. đŸ™‚

Mitchika
1

Tjena, Randy! đŸ˜ƒ

Det Àr alltid lika kul nÀr han tittar förbi och jag tÀnker njuta av det sÄ lÀnge jag kan. Vid generation 10 Àr det farvÀl till gamla kvarteret.

Mitchika
2

John, för sjutton, det rĂ€cker nu. Det sista vi vill Ă€r att behöva hĂ„lla en intervention för dig det sista vi gör innan du gĂ„r bort av Ă„lder! đŸ˜ź

Mitchika
1

Suck

Du Ă€r officiellt den sĂ€msta varulvszombiebutlern nĂ„gonsin, Nicholas. đŸ˜•

Mitchika
1

Jag hade hoppats pĂ„ att fĂ„ en lugn, trevlig och hĂ€ndelselös dag nĂ€r jag kom tillbaka till familjen efter sĂ„ lĂ„ng tid, men inte dĂ„! 

Randy ville ta och skrĂ€mma John lite för sĂ€kert hundrade gĂ„ngen. Det hĂ€r Ă€r varför vi försöker sova pĂ„ nĂ€tterna ett par vĂ„ningar ovanför marken, för att spökena ska lĂ€mna oss ifred. 

John blir sĂ„ rĂ€dd att han kissar pĂ„ sig, en fin pöl pĂ„ köksgolvet. Jag suckar och tĂ€nker precis skicka honom till duschen dĂ„ John tar saker i egna hĂ€nder. 

Han slĂ€nger av sig klĂ€derna och börjar tvĂ€tta sig sjĂ€lv vid handfatet i köket! đŸ˜ź

John, det Ă€r i köket! Nicholas sitter bakom dig och Ă€ter för sjutton!!! FörskrĂ€cktđŸ€ą

AlltsĂ„, jag borde inte vara förvĂ„nad dĂ„ John förlorade oskulden pĂ„ en bĂ€nk mitt i en restaurang bland en massa mĂ€nniskor. John har ingen skam i kroppen och kunde inte bry sig mindre om andra. đŸ€Šâ€â™‚

Mitchika
1

Nicholas verkar fortfarande ha lite skam kvar i kroppen Ätminstone. Ledsen, kompis, jag hann inte stoppa honom. Han var för snabb.

Mitchika
2

Jag vet inte hur familjen hamnade hĂ€r egentligen. Jag menar, Randy och generationerna kort dĂ€refter var inte perfekta, men dom tvĂ€ttade sig Ă„tminstone inte med tvĂ€ttsvamp ute i köket efter att ha kissat pĂ„ sig. 

Det hĂ€r Ă€r en av orsakerna till att varulvslinjen slutar med John. Jag har sĂ„ stora förhoppningar för Willis och Hank. Jag menar, det kan ju knappast bli vĂ€rre nu, eller hur? 

SnĂ€lla simsuniversum samt Hank och Willis: det var ingen utmaning, det var en uppgiven suck! Försök inte bli vĂ€rre! 

Nicholas vet inte hur han ska hantera situationen, sĂ„ han tar pĂ„ sig butlerrollen medan hans tankar uttrycker hans inre kĂ€nslor över det hela. 

Nicholas: "Han blev arvtagaren och jag blev butlern
 Livet Ă€r inte rĂ€ttvist." 

Verkligen inte om du Àr en sim i Mitchikas spel.

Mitchika
2

Svampbadet gav John nĂ€stan max i hygien igen och han tog pĂ„ sig sina klĂ€der igen. Jag hoppas dom var rena. đŸ€Šâ€â™‚

Han torkar upp kisspölen sĂ„ fĂ„r ingen veta. Bortsett frĂ„n Nicholas och alla som lĂ€ser i den hĂ€r trĂ„den, givetvis, men dom bryr sig inte John om. đŸ˜›

Mitchika
3

AlltsĂ„, dom dĂ€r ögonen
 đŸ˜ź

Och folk vill ha honom till arvtagare? đŸ€Šâ€â™‚

Mitchika
1

AlltsĂ„, ögonen
 đŸ˜źđŸ€Šâ€â™‚

Det Àr sÄn tur för Willis att han har sÄ mycket charm i övrigt att det vÀger upp för det. Men hjÀlp, jag var inte beredd pÄ det hÀr. Jag visste att utomjordingarna i The Sims 2 kan ha rÀtt udda ögon, men det var naturligtvis tvunget att bli en överdrift i det hÀr fallet. SjÀlvklart, det Àr ju Wolf.

Mitchika
2

Hank Ă€r sĂ„ söt och stilig i sin privatskoleuniform. đŸ˜ƒđŸ˜

Willis Àr
 umm, ja
 Willis i privatskoleuniform?

Mitchika
1

Idag Ă€r det tydligen Johns tur att vara i danskulan hela dagen. Eller Ă„tminstone tills ikvĂ€ll dĂ„ han förvandlas till varulv. Det Ă€r bra, dĂ„ kan han förhoppningsvis hĂ„lla sig i skinnet  ett tag. 

Och nej, det ger inte övriga familjen rÀtt att gÄ bÀrsÀrkagÄng och göra dumma saker! Jag tittar Ät ert hÄll, Bull och Nicholas!

Mitchika
1

Jag ledsnade pĂ„ att behöva lĂ„sa och lĂ„sa upp dörrar, sĂ„ nu har vi ett badkar utomhus för att tvĂ€tta hundarna dĂ„ dom inte Ă€r tillĂ„tna inne i huset sen ett bra tag tillbaka. 

Varför Ă€r inte hundarna tillĂ„tna i huset lĂ€ngre? För att dom Ă€r i vĂ€gen överallt, kissar och rullar i sitt eget kiss om dom inte dresseras ordentligt, tar över sĂ€ngar och soffor om dom inte dresseras ordentligt, stinker och distraherar simmarna frĂ„n att göra det jag sĂ€ger Ă„t dom att göra och Ă€r allmĂ€nt störiga. Det Ă€r bĂ€ttre för oss alla (lĂ€s mig) att ha dom utanför och vakta huset. 

SĂ„ ja, badkar ute som jag lovar kommer anvĂ€ndas flitigt av resten av familjen ocksĂ„. För jag kĂ€nner dom. đŸ˜•

Mitchika
1

Jag tror det skulle vara ganska Ă€rrande för ett barn att hitta sin pappa utomhus i det hĂ€r skicket. 

Hank kommer hem och har precis som storebror Willis fĂ„tt toppbetyg i skolan. Ni tvĂ„ Ă€r mina Ă€nglar och hoppet för Wolfs framtid. đŸ˜

Hur som haver, Bull stĂ„r och hĂ€nger orörlig utomhus och laddar sig sjĂ€lv i solljuset för att fĂ„ mer kraft (simbotars version av energi) sĂ„ han kan orka med resten av dagen. SĂ€ger inget, visar inga livstecken och omges av vĂ€rldens ljusshow. 

Det pĂ„verkar inte Hank speciellt mycket, vilket kan bero pĂ„ att Hank tekniskt sett Ă€r en cyborg. Jag tror dessutom att Hank har sett mycket vĂ€rre saker och Ă€r hĂ€rdad som en sann Wolf. 

NÄja, fortsÀtt ni. Tillbaka till er "vanliga" vardag.

Mitchika
1

Ödmjukhet Ă€r definitivt ett starkt drag i familjen. Hank Ă€r sĂ„ söt sĂ„ han kan komma undan med det mesta, inte helt olikt sin farfar John. Var försiktig, Hank, sĂ„nt kan stiga en Ă„t huvudet snabbt.

Mitchika
2

VĂ„r arvtagare kom hem frĂ„n jobbet och svimmade omedelbart. 

FörlÄt, Cadash, jag har helt glömt bort att ha koll pÄ dig. Det Àr sÄ mÄnga i familjen och alla stÀller till med saker till höger och vÀnster förutom du. Du Àr den mest skötsamma Wolf vi haft sen Zachorian och Balthazar, tror jag.

Mitchika
2

Det Ă€r sĂ„ lĂ€tt att döma andra nĂ€r man inte kĂ€nner till hela historien utan bara gĂ„r förbi deras tomt och ser det hĂ€r. Är det inte sĂ„, Camilla Lantz? 

FortsÀtt gÄ eller sÄ bussar vi Raspberry pÄ dig!

Mitchika
1

Inte mycket mer spĂ€nnande hĂ€nder under dagen, men nĂ€r kvĂ€llen kommer drar det in en fruktansvĂ€rd snöstorm över kvarteret. đŸ˜

Mitt i natten ute i den hĂ„rda stormen lĂ€gger sig Raspberry ner och föder en liten ensam hundvalp i snön. đŸ˜ƒ

En mycket stolt mamma som Àr vÀldigt nöjd med valet av födelseplats.

Mitchika
1

Och dÀr drÀnker Raspberry den nyfödda valpen i snön. Du Àr en fantastisk mamma.

Mitchika
1

Valpen Ă€r en tik och vĂ€ldigt svĂ„r att fĂ„ en bra bild pĂ„. Hon försvinner helt i den djupa snön. PĂ„ grund av det kĂ€nde jag att jag ville ge henne ett passande namn och döpte henne till Blake Snow. đŸ˜ƒ

Mitchika
1

HĂ€r lyckades jag fĂ„ till ett par bĂ€ttre bilder pĂ„ henne i snön tack vare muspekaren. HĂ€lsa pĂ„ Blake Snow Wolf-Hund, som hennes fulla namn blir. đŸ˜

Jag LÄNGTAR tills hon vĂ€xer upp för att se hur hon ser ut. đŸ˜ƒ

Mitchika
1

Uh oh, det hĂ€r brukar aldrig sluta bra

För sjutton, Bull, din make stĂ„r precis bakom dig och bygger en snögubbe! Sluta visa tydligt hur mycket du attraheras av en av hans sen lĂ€nge döda förfĂ€der! 

Och Alban, för hundrade gĂ„ngen, sĂ€ngen Ă€r pĂ„ övervĂ„ningen! Den har stĂ„tt dĂ€r i flera generationer nu och jag har sett att ni kan gĂ„ upp för trappor! đŸ˜Ą

Det hÀr börjar bli löjligt nu.

Simssis
3

Följt detta enda sen starten, Àlskar att lÀsa om dessa familjer. :D MÄste fÄ frÄga hur du har gjort slÀkttrÀdet? :)

“Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim.”  - Vicki Harrison

"At the touch of love everyone becomes a poet" - Platon

Mitchika
1

#124 Tusen tack, bĂ„de jag och Namiko blir jĂ€tteglada över sĂ„ fina kommentarer! đŸ˜ƒđŸ€—

Det Ă€r faktiskt gjort i Paint pĂ„ Windows 7. đŸ™‚

Jag och Namiko tar skĂ€rmbilder pĂ„ simmarnas portrĂ€tt i The Sims 2s familjetrĂ€d, dĂ€refter klistrar jag in dom och placerar dom dĂ€r dom ska vara, skriver deras namn och ritar dit linjer sĂ„ att allt blir rĂ€tt. đŸ˜ƒ

Granja Del Toro
1

#108  Haahahahahahaha😂😂😂😂😂

StjĂ€rnor Host Of StjĂ€rnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Diskussionen har nÄtt max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.