The Sims iFokus

The Sims

Etikett: ts3-allmÀnt
LĂ€st 1696 ggr
Cecilia.S
1

Flytta objekt

Halloj đŸ™‚ Jag har ett litet dilemma i The Sims 3, dĂ€r jag mestadels designar hĂ€star och hĂ€stgĂ„rdar. 

NÀr jag ska bygga upp hinder, sÄ hamnar stöd och bom i varandra eller en bit ifrÄn varandra dÄ jag placerar ut dom i vÀrlden. Det spelar ingen roll om jag anvÀnder [MoveObjects on] eller ej - sÄ dÀrför undrar jag om det finns nÄgot annat "hack" som tillÄter spelaren att placera ut objekt lite mer specifikt? NÀr jag har laddat hem tomter m.m. sÄ har jag nÀmligen mÀrkt att en del personer har lyckats placera ut objekt vÀldigt specifikt och att de inte gÄr att placera likadant igen, om jag flyttar dom (Àven om jag anvÀnder MoveObjects).

Jag har sett nÄgon "MoveObjects it" men tycker inte att det hÀnder nÄgonting med den, haha

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. BÀttre Àn sÄ blir det inte.

Medarbetare pĂ„ Ridsport & f.d. medarbetare pĂ„ Akvariefisk

Mitchika
0

Har du testat modden "One More Slot Please"? Jag anvĂ€nder den nĂ€r bygger och poserar simmar för bilder i trean och tycker den Ă€r ruskigt bra. đŸ™‚

Utöver det sĂ„ prova att hĂ„lla in ALT-tangenten nĂ€r du placerar ut föremĂ„l sĂ„ fastnar dom inte i rutnĂ€tet och det gĂ„r lĂ€ttare att stĂ€lla föremĂ„l dĂ€r man vill ha dom. Glad

SajtvĂ€rd för PokĂ©mon iFokus och The Sims iFokus đŸș

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Cecilia.S
0

#1 Hmm nej den har jag aldrig testat. Vill du berÀtta lite mer om den?
Tycker inte det blir nĂ„gon skillnad nĂ€r man hĂ„ller in ALT-tangenten dock đŸ€”

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. BÀttre Àn sÄ blir det inte.

Mitchika
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 One More Slot Please Ă€r en mod som gör att du kan placera föremĂ„l i olika höjder och vinklar. I köplĂ€get ser det ut som en platt, rutig fyrkant (som du stĂ€ller föremĂ„let pĂ„) och nĂ€r du höjer fyrkanten sĂ„ kommer den upp pĂ„ en slags pedestal som hĂ„ller upp föremĂ„let. Du kan bĂ„de höja och sĂ€nka den tills du har föremĂ„let pĂ„ den nivĂ„ som du vill ha det pĂ„. 

NĂ€r du sedan lĂ€mnar bygglĂ€get och gĂ„r till spellĂ€get igen sĂ„ blir One More Slot Please-fyrkanten och pedestalen osynliga, sĂ„ bara föremĂ„let syns. I bygglĂ€get syns alltsĂ„ det sĂ„ att du kan Ă€ndra och justera, men i spellĂ€get sen nĂ€r du ska spela och/eller ta bilder syns den dĂ„ inte. đŸ™‚

Du behöver i stort sett alltid ha moveobjects on pĂ„ för att det ska fungera optimalt. 

Jag har ingen bÀttre exempelbild vad jag kan komma pÄ för stunden Àn den hÀr. Notera tekoppen som den vita hÀsten har pÄ hoven. Den placerade jag dÀr med hjÀlp av One More Slot Please.

Mitchika
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hittade Àven den hÀr bilden. Det gÄr utmÀrkt att placera simmar och annat pÄ One More Slot Please ocksÄ (i poser, till exempel) och skapa riktigt roliga bilder.

Cecilia.S
0

Tack! Ska kika vidare pÄ det.