flytta objekt utan begränsning
Hej på er.
Använder mig av moveobjects på the sims 4. Kan flytta runt objekten hur jag vill men vill även kunna flytta dom "uppåt" och "neråt". T ex, prydnadskuddar i soffan, fylla hyllorna med objekt. Jag vill kunna sätta precis där jag vill ha dom, utan någon begränsning.
Tacksam för hjälp🙂
xo xo T
Jag använder ctrl + 9 för att flytta uppåt och ctrl + 0 för att flytta neråt. Det är dock inte alla objekt som det fungerar på. Speglar går att flytta uppåt ibland men inte neråt t ex. Vissa saker hamnar på den designerade platsen på en bänk eller annat även om du har moveobjects så man får vara lite finurlig.
På min dator (Mac) funkar det inte att sänka föremål med svenskt tangentbord, så jag får byta till engelskt när jag vet att jag vill bygga mer fritt.
Jag behöver inte trycka på Ctrl, det funkar med att trycka på siffran bara. Iaf för mig.
Ibland när jag trycker på siffran utan ctrl så flyger markören runt och jag hamnar nån helt annanstans. :)
Vad skumt. Du kanske kör från laptop? Jag spelar på stationär.
#4 Nu händer det du beskrev, mig. Fast inte när jag ska höja/sänka, utan rent allmänt. Markören far iväg och vill knappt stilla sig ibland…. särskilt när man verkligen vill att den ska hålla sig stilla. :D :D