Simmarna har blivit smartare? (TS4)
Jag såg en grej på nätet och var tvungen att testa det själv för att se om samma sak skulle hända då personen ifråga skrev att denna inte hade några mods. Visserligen har jag mods, men inget som ska påverka på det här viset.
Tydligen har simmar blivit lite smartare när det kommer till att omedelbart förlova sig efter att precis ha träffats. Din sim kan få nobben! 😃
Jag skapade en sim, skickade ut honom för att prata med första bästa sim han hittade och dom blev genast tajta. Första kyssen, därefter partners, men sen när han friade till henne sa hon nej och det följande:

Intressant och en mycket hälsosammare reaktion än att säga ja och gifta sig samma dag som man träffats första gången. 😃
Är någon annan sugen på att testa och se om dom får samma resultat?
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Haha men gud vad spännande! Är lite kluven. Å ena sidan gillar jag att skapa berättelser som är realistiska men å andra sidan vill jag gärna kunna få ihop mina simmar om det behövs.
Men lutar mest mot att jag gillar det. Ska helt klart kolla in det sen haha
#1 Jag kände likadant, men jag tror att jag mest gillar det. Hon gick ju med på att bli hans flickvän direkt, så det gick utmärkt att para ihop dom på det viset. Det var bara förlovningen hon ville vänta lite med. 🙂
Min sims reaktion var dock lika intensiv som om hon hade sagt nej av någon annan anledning. Han var fullständigt hjärtekrossad och generad som bara den. Inte lika extrem som min sim som omedelbart föll ihop och dog när hans älskade sa nej till hans frieri, men likväl underhållande. 😃
Ja alltså meddelandet är nog nytt, men nobben har jag lyckats få flera gånger sedan fyran kom ut 😃 Ofta brukar den som friar dö av någon anledning då… Snacka om att vara överdramatisk.
#3 Åja, samma här! 😃
Men det nya verkar vara att simmarna nobbar automatiskt om din sim friar för tidigt. Som till exempel ett par timmar efter att dom precis träffats för första gången, som hände ovan. 🙂
#5 Åh, Caleb… varför är jag inte förvånad? 😃
Jag kom på nu i efterhand att jag borde kollat hennes personlighetsdrag. Det nya avvisandet kanske är relaterat till ett personlighetsdrag!
Det här hände mig nyss. Jag var mitt uppe i en nystartad legacy, och tvingade min sim till att äta fruktkaka till lunch, middag och kväll (är den gratis så är den). Då dök det här meddelandet upp och klagade på att min sim inte åt tillräckligt varierad kost! 😮