The Sims iFokus

The Sims

Etikettthe-sims-4
Läst 680 ggr
jcph
0

Sims 4 Studentliv

Min sim flyttade ihop med en annan sim som läst på universitetet. Han verkar dock inte ha fått sin examen, då den rutan fortfarande finns med under karriärrutan. Han får inga fördelar inom de jobb som han har studerat. Någon som vet om man kan få examensdiplomet på något sätt så att han får fördelarna?

Marbi
0

Har simmen inte tagit sin examen så måste hen studera vidare. Jag skulle tro att du kan anmäla simmen till utbildningar så att hen kan få sin examen men jag är inte säker eftersom jag inte testat själv.

Mitchika
0

Hur länge har du spelat med simmen som läst på universitetet? Om jag inte missminner mig så är det en ceremoni som simmen ska gå på dagen och den brukar vara på förmiddagen. Jag kommer inte ihåg om det är dagen efter, om det är några dagar efter eller om den kan ske på en helg eller inte. 

Det krävs i alla fall att ceremonin inträffar och simmen får sitt diplom för att examen ska räknas. Den flyttas då från karriärrutan till den personliga rutan med egenskaper och annat. Först då kan man få fördelarna från examen. 

Studerar simmen fortfarande? Står det uppgifter och scheman under ämnet på karriärrutan eller står det att han klarat av allt?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

SimsBrooke
0

Simmen ska gå 12 kurser, sen när alla kurser är klart så får du gå på cermoni dagen efter klockan 10.07 har jag för mig hehe.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mandizz97
0

Samma sak hände mig, (då jag inte visste att man var tvungen att spela simmen hela tiden) så när jag spela den simmen igen hade han tagit ”examen”. Dock fick jag inga fördelar 😕 när jag spelade nästa sim som gick på universitet så spela jag henne hela tiden till fram till examen och då gick hon på den ceremonin och sedan fick hon fördelarna till jobbet 🙂