Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 630 ggr
Mitchika
2020-05-26 11:33

Jag har förutspått framtiden! (TS4 nyheter)

För fyra år sedan skrev jag ett aprilskämt om en ny The Sims 4 expansion, Get Realistic. Den fanns givetvis inte utan det var ett skämt om att spelarna vill att spelet ska bli mer realistiskt så EA Maxis lade till skatter, deklaration och allvarligare sjukdomar. Jag tyckte det var jättekul och det tyckte många på sajten också. Här är en länk till det: 

https://thesims.ifokus.se/articles/56fdab0dce12c462e6000604-ny-expansion-for-ts4-annonserad-get-realistic

I junis uppdatering av The Sims 4, inför releasen av Eco lifestyle, kommer flera saker göras om. Däribland räkningar och gissa vad som kommer läggas till i spelet? 

SKATTER! 

Tomtskatter, övriga skatter och skatteavdrag. Jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta. 😂

Jag har alltid drömt om att betala tomtskatt baserad på min tomts storlek och övriga faktorer i The Sims 4, för att inte tala om andra skatter också. Jag har även längtat efter att få betala el och vatten separat baserat på min sims förbrukning av sagda saker. 🤦‍♂️

Precis när jag äntligen börjar tycka om att spela The Sims 4 så gör dom något sånt här. Jag vill inte hålla på att visa hänsyn för miljön och vara miljövänlig i en virtuell värld jag spelar i för att fly verkligheten. Det är nog med att kämpa för att vara miljövänlig i verkliga livet. Nåja, en liten fördel är ju att jag kan strunta fullständigt i miljön och se mina simmar kämpa sig fram hostandes i en förorenad värld med avgaser, utsläpp och annat elände på väg mot sin undergång. 😃

Härmed föreslår jag att The Sims 4 byter namn till "Miljöaktivistsimulatorn 3000" eller med ett liknande flashigt nummer.Jag tycker det är ett mycket mer passande namn.  Efter den här expansionen kommer ju drygt hälften av spelets aktiviteter bestå av att vara miljövänlig, leva grönt och efterlämna så lite avtryck som möjligt. 

Men vi kommer få tillbaka brandmän och kronofogden, så det är alltid något att fira och vara glad över! 🥳😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Tant Grön
2020-05-26 11:35
#1

😃

Marbi
2020-05-26 16:39
#2

Ja, spelet är ju till för att få lite avkoppling från verkligheten, det håller jag med om. Tur att det verkar finnas möjlighet att välja att världen man spelar i är i bästa skicket så att man inte behöver bry sig om miljöförstöring och annat.

Mitchika
2020-05-26 16:41
#3

#2 Ja, det är sant. Eller så lever man med miljöförstörelsen och njuter sadistiskt av att inte göra som det väntas av en. 😈

Räkningarna verkar dock inte vara valfria, så vi får se hur illa det här kommer bli. Jag gillar att ha mina lampor tända i huset hela tiden. Jag gissar att det kommer kosta mig och mina simmar dyrt. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

sp0ngeb0b
2020-05-29 09:58
#4

#3 Jag är väldigt miljöintresserad så jag är faktiskt jätteglad för det här expansionspaketet. Men jag är den som gärna skapar kaos bland mina simmar så jag kommer säkert göra som du sa, orsaka total miljöförstörelse 😂 Gillar också Sims som verklighetsflykt men för mig är "skapa kaos" en ganska bra verklighetsflykt när man har ett relativt lugnt och händelselöst liv i övrigt (vilket jag gillar, men ja du fattar säkert).

Mitchika
2020-05-29 10:05
#5

#4 Jag fattar precis. Jag är också lite miljöintresserad, men för min del är jag "mättad" och nöjd med det vi redan har. Sulani, till exempel. Det som gör mig irriterad är inte att jag ogillar själva temat utan för att dom fortsätter ge oss samma saker hela tiden. 

Så mycket av våra senaste pack har varit miljörelaterade och handlat mycket om hållbar livsstil. Till sist blir det för mycket när dom istället kunnat fokusera på andra roliga och kaotiska saker, om du förstår vad jag menar? 🙂

Jag vet precis vad du menar med kaoset. 😃

Det är det enda som tillfredsställer mig med det här packet. Mina simmar ska hosta, lida och utveckla astma (om det går) för att få det precis lika jobbigt som jag har det. Deras liv ska bli en mörk, dyster, dystopisk framtid där det enda som växer är elände och berg av sopor. 😈

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

sp0ngeb0b
2020-05-29 14:22
#6

#5 Förstår hur du tänker. Håller med om att det hade varit roligare med något helt nytt! De försöker nog bara hänga med "i tiden", vad som är trendigt liksom. 

Haha, hoppas du gör inlägg om detta! Låter ju riktigt spännande 😂 Man vet aldrig hur ond man är förrän man spelar The Sims alltså…

Annons:
Mitchika
2020-05-29 14:39
#7

#6 Det fanns föraningar om mig redan innan. Jag spelade ett spel som heter Petz (eller Dogz/Catz om man bara hade ena versionen) som barn och i dom spelen ballade jag ur totalt. Man tar hand om hundar/katter, sköter om dom, dom växer upp när tiden går i verkliga livet, lär dom tricks och när dom växt upp kan man även avla på dom. Du kan korsa raser hur du vill, ungarna blir jätteläckra eller jättegalna blandraser. 😃

Folk lärde sig snabbt hur man designade och gjorde egna raser och varelser till Petz-spelen och massa nya hundraser och kattraser gick att ladda ner. Vissa gjorde helt bisarra grejer som spindlar, fjärilar, drakar, dinosaurier och även bilar. 

Så jag hämtade ner dom och började korsa saker hejvilt. Mina favoriter var dalmatinen med en bil som huvud och inga tassar, spindeln med fjärilsvingar (min största mardröm, att dom små monstren kan flyga också), marsvinet med hästben och hästsvans samt dalmatinerkorsningen som inte hade någon mellankropp eller ben. Kroppshalvorna följde med varandra utan problem, men det fanns inget i mitten och den hade fullt fungerande tassar, bara inga ben som höll ihop dom med kroppen. Jag tror även att jag hade en till synes helt vanlig hund som burrade och tjöt som ett marsvin vid något tillfälle. 

Så ja, det var rätt kört för min del redan då. Ondskan tog sitt fäste tidigt. 

Om/när jag har råd att köpa expansionen så kommer jag definitivt göra det! Tyvärr är min hund skadad och det har fått komplikationer. Även om försäkringen täcker mycket tar det ändå en hyfsad tugga av veterinärbufferten och att fylla på den igen är en prioritet över nöjen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

sp0ngeb0b
2020-05-31 21:28
#8

#7 Men herre gud!! 😂 Det där var det bästa jag har läst. Men det ska börjas tidigt. Låter som att du har en ådra för galenskaper i spel 😃

Åh nej, hoppas hunden mår bättre snart. Förstår helt, har också djur som jag har fått åka in med då och då, billigt är det inte. Jag kanske hinner före då, jag hoppas på att få expansionen på min födelsedag som är snart.

Upp till toppen
Annons: