Annons:
Etikettnybörjarfrågor
Läst 457 ggr
CamillaS
7/21/20, 3:09 PM

Min valps miniatyr bild är grå

Halloj, har inte spelat sims på evigheter, men nu spelar jag sims 4. Jo jag adopterade en liten hundvalp som jag kanske var lite dålig på att bry mig om. Nu är miniatyrbilden på Pistill som hunden heter grå och jag kan varken ropa på den eller hitta den. Vad har hänt med hunden? Har den rymt iväg? Kan jag få tillbaks den?

Annons:
Mitchika
7/21/20, 3:33 PM
#1

Hundar kan rymma om man inte bryr sig om dom eller sköter dom ordentligt. Ibland rymmer dom trots det eller av andra anledningar. Kolla på dina simmar om någon av dom har en ledsen humöreffekt som säger att hunden har rymt. 

Har den rymt så brukar dom komma hem av sig själva igen. Simmar kan lägga upp en efterlysning via datorn för att snabba upp processen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

CamillaS
7/21/20, 3:47 PM
#2

#1 Aha tack. Då förstår jag.

CamillaS
7/21/20, 3:51 PM
#3

#1 Har letat på datorn men jag hittar inget alternativ som säger lägg ut en efterlysning eller liknande.

Mitchika
7/21/20, 4:52 PM
#4

#3 Jag kommer inte riktigt ihåg hur det fungerar med hundar eller katter som rymt hemifrån. Det var så länge sen det hände mig i spelet. Är du säker på att den har rymt för det första? 

Har den rymt spelar det inte så stor roll om du lägger in en efterlysning eller inte (kan funka via simmarnas telefonen nu, kanske?) utan den kommer tillbaka av sig själv så småningom i alla fall. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

CamillaS
7/21/20, 5:34 PM
#5

#3 nej jag är inte säker på att han rymt, jag gissade bara på det. Det enda jag vet är att hans ikon är grå. Och att det finns en liten symbol där man kan klicka för att ropa på honom men det händer ingenting om jag gör det.

Mitchika
7/21/20, 6:26 PM
#6

Tyvärr verkar du ha råkat ut för en ny bugg i spelet som det än så länge inte verkar finnas någon lösning på: 

https://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/OPEN-CD-Dog-Cat-disappearing/td-p/9171495

Det enda som står i tråden är att det kan hjälpa att resa till en annan tomt (med husdjuret) för att få tillbaka det.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Icewolf88
7/21/20, 8:01 PM
#7

Har också denna bugg. Det går dock att ringa tillbaka sina djur via relationspanelen.

Det lär nog komma en uppdatering nästa vecka och jag hoppas att detta blir fixat.

Mitchika
7/21/20, 10:37 PM
#8

Jag testspelar lite just nu med ett par hundar för att se om jag råkar ut för buggen och om jag kan lista ut något som kan göras utöver tipsen ovan. Håller också tummarna för att buggen fixas med nästa uppdatering. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/22/20, 3:52 AM
#9

Okej, efter att ha spelat och testat riktigt länge (mest för att jag hade kul) så fick jag också buggen ett flertal gånger. I mitt fall så försvinner hundarna omedelbart och när jag håller muspekaren över deras porträtt står det en annan tomts namn ovanför deras egna namn. Dom har alltså gått iväg dit av någon okänd anledning. 

I mitt fall räcker det med att jag klickar på visselpipan så kommer dom hem omedelbart, men herregud, vad irriterande det är. Jag hoppas innerligt att det här fixas snabbt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/22/20, 2:23 PM
#10

Nu börjar mina hundar försvinna på det sättet som du beskriver, TS. Står inget ovanför deras namn och det går inte att vissla tillbaka dom. Jag lyckas få tillbaka dom om jag reser till en annan tomt med dom, men jösses. EA Maxis behöver fixa den här snabbt. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

CamillaS
7/22/20, 3:53 PM
#11

Tack för svaren. Då vet jag att det är en bugg som jag inte kan göra något åt just nu. Ja som du säger, riktigt irriterande!

Upp till toppen
Annons: