Har vi några Star Wars-fans...
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
… i vår The Sims-community? Jag visste inte att Star Wars och The Sims gick så pass hand i hand, men här har vi det nya Game Packet som bevisar det:
https://www.ea.com/sv-se/games/the-sims/the-sims-4/news/journey-to-batuu-reveal
The Sims 4: Resan till Batuu Game Pack ger The Sims 4 den dos av Star Wars som spelet definitivt behöver och har lidit utan. Jag vet inte hur det är med er, men när jag tänker The Sims 4, då tänker jag light sabers, droider, uppdrag i rymden och motståndsrörelser.
Jag har alltid avskytt hur man inte kunnat springa in i Rey eller reta upp Kylo Ren när ens sim är ute och går med hunden. Avsaknaden av Millennium Falcon och bristen på rymdskepp överlag har definitivt skadat kvarteren och dragit ner min spelupplevelse rejält.
Finns det något bättre, tryggare eller mer praktiskt än att träna lasersvärdstekniker hemma i ens egna vardagsrum utan minsta tanke på småbarnen? (Jag är 100 % för detta, kan aldrig gå fel)
Missförstå mig rätt. Jag älskar Star Wars. Jag växte upp med Star Wars. Men Star Wars i The Sims 4…? 😮🤔
Jag vet ärligt talat inte vad jag känner, om jag ska skratta eller gråta. Jag behöver landa lite mer i det. Dock förväntar jag mig följande saker i Game Packet:
- Mina simmar ska kunna inleda romanser och gifta sig med Storm Troopers (som helst ska ha sina uniformer på sig permanent)
- Mina simmar ska kunna inleda romanser, gifta sig med och få barn med alla former av utomjordingar som finns i trailern plus eventuella utomjordingar som inte finns i trailern (bebisarna ska också ha en 50/50 chans att vara vanlig sim eller utomjording)
- Mina simmar ska kunna flörta med, starta romans, gifta sig med och få barn med Rey, Kylo Ren och alla andra eventuella karaktärer från Star Wars som följer med i Game Packet (barnen ska dessutom ärva The Force och bli Jedis när dom växer upp)
- Jag vill att Kylo Ren ska ha möjligheten att kunna döda mina simmar när dom försöker sig på någon form av relation med honom
- Jag vill ha Darth Vader i spelet och han ska vara mina simmars pappa (han ska även vara ett romansalternativ)
- Viktigast av allt: mina simmar ska kunna flörta, inleda romanser och gifta sig med droiderna som finns i spelet (speciellt R2-D2-modellerna)
Får jag allt det ovan, då är jag en väldigt, väldigt lycklig Sims-spelare och ett väldigt, väldigt lyckligt Star Wars-fan. 
Utöver det ser jag fram emot att se Rey stå och vifta, hojta och skrika upprört för att hon inte kan gå runt ett bord medan Kylo Ren kissar på sig för att han spelade schack tills han inte kunde hålla sig längre och därefter faller ner död för att han blivit så generad över det. 😃
Crossovern vi alla drömt om och längtat efter, inte sant? En eftermiddag med det här Game Packet och jag kommer aldrig kunna se Star Wars på samma sätt igen.
Vad tycker ni? Är ni taggade på lite Star Wars i era simmar liv?
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Jag läste kommentarerna på FB och dom var till 99% negativa till det här. Jag vet inte vad jag ska tycka även om jag verkligen är ett Star Wars fan men jag håller med några av dom som tyckte att EA borde ha fixat alla fel och problem först och sen gett oss Farmarliv. :) En del vill ju ha mer utvecklade bebisar men för mig är det inte så intressant.
#1 Jag kunde inte sluta skratta när jag såg trailern och nu har jag hunnit landa lite i det. Det här game packet är något av det dummaste jag någonsin sett och just därför älskar jag det. 😃😂
Jag tycker inte att ett Star Wars game pack är en speciellt bra idé och jag håller med majoriteten av folk som kritiserar det då dom har bra skäl till det. Däremot är det så obeskrivligt komiskt att jag inte vet var jag ska ta vägen. Jag kommer köpa, jag kommer förstöra Star Wars för alltid och jag lär skriva om det här på sajten. 😃
Jag hade också hellre sett mer fokus på problemlösning samt något med farmar eller bondgårdar. Det hade jag nog dock velat ha som expansion och inte Game Pack. 🙂
Jag är en av dom som vill ha mer utvecklade bebisar. Mest av allt vill jag att dom ska vara något annat än en statisk vagga. Det är inget The Sims-spel om inte familjemedlemmarna och deras butler lägger bebisar över hela golvet, för tusan bövlar! 😃
Jag gillar det här. Min sambo gillar det ännu mer :D
Kommer försöka köpa det så snabbt som möjligt och sedan livestreama/göra videos :D
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#3 Det här är ett definitivt köp för mig också. Jag längtar efter att få förstöra Star Wars som jag har förstört resten av The Sims 4. Mitt senaste projekt var att jag lyckades göra en hunddrake till besvärjare, udda hybridälskare som jag är. Nästa projekt: gifta sig och skaffa barn med droider! 😃
#4 haha. Du måste skicka bilder när du gör det :D Såå spännande :D
Jag gillar Star Wars, men det här blir inget köp för mig. Har kollat på lite recensioner och det verkar ganska trist och tomt på innehåll. Det finns bara tre platser att utforska och inget mer. Man kan inte bo i Batuu och alla utomjordingar är bara masker och inga riktiga utomjordingar. 😕
#6 Va!? Inga riktiga utomjordingar!? 😮
NOOOO…!!
Hur är det med robotarna? Är dom medlemmar i hushållet? Är dom riktiga eller är dom också bara masker?
#7 Jag har fakiskt ingen aning om hur de funkar än så länge. Jag har bara sett att de kan följa med dig överallt och att du kan prata med dem. Jag tror de funkar mer som objekt än medlemmar i hushållet. Är dock inte helt säker!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är en video från Deligracy som kollar in läget.
#8 Fy vad trist om det visar sig vara fallet. 😕
#9 Tack för videon, men jag vill försöka undvika för mycket spoilers av själva storyn och annat innan. Är det mycket sånt i videon? 🙂
#10 Lite grann visar hon..
var inte helt uppmärksam på hela videon men lite visar hon!