The Sims iFokus

The Sims

Läst 538 ggr
Liz85
6

Om Sims vore realistiskt...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… så skulle jag förstå mig än mindre på världen än vad jag gör idag. Men den skulle vara väldigt underhållande.

Idag dog pappan i familjen av ålderdom (ps3). Det är iofs rätt naturligt. Det är också naturligt att pappan som precis dött får lämna sitt jobb.

Det är mindre vanligt att frun sekunden efter att hon slutat sörja sin man börjar prata med liemannen - och de båda tycks gå bra ihop. För de gillade uppenbarligen att prata med varandra. Så bra att liemannen tog sig tid att slå sig ner i soffan med frun och familjens näst äldsta dotter för att se på tv innan han reser sig upp och bokstavligen går upp i rök.

Någon gravsten blev det emellertid inte för pappan hade tydligen insett vad som var på väg att ske och han hann be på sina bara knän för sitt liv. Det resulterade i att familjen nu består av: Mamma med tre döttrar och en son SAMT ett spöke.

Ett spöke som trots att han inte längre är människa uppenbarligen har samma behov som de dödliga i familjen av att norpa mackor från kylen, ta ett bad och besöka toaletten. Har spöken ens någon urinblåsa??

Klickade på honom för att se om jag kunde få honom att lämna jordytan och ge plats åt dotterns pojkvän men valde tydligen fel. Så…
Nu har familjen ett arbetslöst spöke som emellertid gillar att måla tavlor värda över 900 simoleons (spökskrivare har jag hört talas om men inte spökmålare) och som kan fiska efter fisk i familjens pool!! Kanske dags att rengöra poolen…? 🤔

Älskar detta spelet. Man slutar aldrig att förundras. 😁

Mitchika
1

Det här var nog det mest The Sims-iga inlägg jag läst på bra länge. En perfekt illustration av spelen. :D

Helt underbart att läsa och gav mig ett stort leende på läpparna.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows