The Sims iFokus

The Sims

Etikettthe-sims-4
Läst 300 ggr
dalkola
0

Krasch efter uppdatering??

Hej!
Jag har under en lång tid spelat Sims 4 med mods som har funderat helt problemfritt. Idag uppdaterades spelet + att jag köpte Studentliv (tror det heter så?) när det var på rea på origin. MEN! Så skulle jag då börja spela, för det första så är dom 3 typ ”standard” världarna borta så alla mina Sims gubbar jag hade där är helt borta. För det andra så kunde jag inte välja kläder på mina Sims? Jag tryckte på kroppen men det hände inget, håret kunde jag ändra men inget annat. Så jag provade att starta om spelet och när jag startade igång det igen så var ALLT borta!! Inga mods, inga Sims ingenting var kvar, det var som att jag skulle ha raderat allt?? Är det någon annan som har det här problemet? Kan fortfarande inte se dom 3 världarna eller ändra kläder:( känns så sjukt tråkigt att allting har försvunnit…

Mitchika
0

När spelet uppdateras är risken stor att många eller rentutav alla mods slutar att fungera. Det första man måste göra efter alla uppdateringar är att kolla om dom mods man använder påverkades av uppdateringen eller inte. Om dom påverkades av uppdateringen kan man få alla möjliga olika problem med spelet om man fortfarande spelar med dessa mods.

Det första du bör göra är att plocka ut alla mods ur spelet och därefter reparera spelet genom Origin. Starta sen spelet igen och se om problemen har försvunnit. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

dalkola
0

#1: tack så jättemycket!! Ska prova och se om det blir bättre :)