The Sims iFokus

The Sims

Etikettövrigt
Läst 290 ggr
Herveaux
0

the Sims YouTube-kanaler?

Jag behöver något nytt att gräva ner mig i på YouTube, så varför inte ta sig an the Sims-imperiet?
Jag börjar bli riktigt nyfiken på spelen. Nope, har aldrig spelat the Sims. 😱

Har ni tips på underhållande eller lärorika YouTubers som är the Sims-relaterade? Fokus kan vara på alltifrån bygg till playthroughs/let's plays till tips och tricks till åsikter och diskussioner kring spelen…ja, allt möjligt!

Edit. Kanske skulle tillägga att jag föredrar videor på engelska. 😊

// Harley

• Redigerat 2020-10-20 22:28 av Herveaux
Mitchika
1

CallMeKevin och hans The Sims 4-serie om Jim Pickens. Det är ingen renodlad The Sims-kanal, men herregud, vad jag älskar hans serie. Här är en länk till spellistan, börjar med första videon:

https://www.youtube.com/watch?v=_21Rw_ROeDk&list=PLPsuzlgDxVQDeQ97EauDHiBlnvx8X-T2n&index=1

Serien tar fart ordentligt några avsnitt in när fokusen faller på den rätta karaktären (vår stora ledare Jim Pickens), men han dyker upp som sidokaraktär i dom första avsnitten. Jag tycker att dom första avsnitten är helt okej, men det blir bara bättre och bättre. Första avsnittet kom ut 2016 och han postar fortfarande nya avsnitt. Speciellt när nya expansioner och nytt innehåll kommer.

Lärorikt, hmm.. Vill du lära dig hur du plågar och torterar simmar på värsta tänkbara sätt så är Kevin en av dom bästa! Otroligt inspirerande, 10/10!

Scrolla ner i videolistan och läs titlarna på flera videos som dyker upp längre fram så ser du vad som väntar. :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Maleficum
1

Jag kikade förut på The Sim Supplys Rags to Riches serier. Man får följa en familjemedlem från familjen Bigwallets genom de olika expansionerna och varje gång börjar ett av barnen från tidigare familj utan några pengar alls och ska bygga upp sitt familjeliv. Han gör ju även en hel del andra saker också som byggutmaningar tex.

Tycker han har rätt trevlig röst också att lyssna på.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Marbi
1

Jag brukar kolla på
Lilsimsie www.youtube.com/channel/UC_TYFButglZuuDbD-0Q_IzQ
Deligracy www.youtube.com/user/deligracy
Aveline www.youtube.com/channel/UCYa6keqnuSS9uGRGXI-aj_A
MsGryphi www.youtube.com/watch?v=Vbk-4DD0JQA

Blandat innehåll med storys och husbygge. När man tittar på filmerna så ligger det ju förslag på andra filmer på höger sida så där kan man hitta mycket att titta på.

Herveaux
0

#1: #2: #3: Tack för alla tips! 😊

// Harley

LottaV
1

Om du vill ha svenska sims youtubers så har jag tre riktigt bra:

1. Kurbitsims

2. SimsQueen

3. Pixelbunny Sims

Ett gott skratt förlänger livet

s8x2n6
3

TheSimSupply har ändrat sin kanalnamn till James Turner förresten! Har mest kollat på hans speedbuilds, men han har också gjort superbra tutorials om hur man bygger. Han går igenom verktygen och hur man använder dem. Han har också visat hur byggfusken ("fusk" typ, mer användbara funktioner än fusk skulle jag säga) funkar och hur man får igång dom. Så han rekommenderar jag!

Annars är Carls Sim Guides sjukligt bra. Massa tips å tricks och samlande av info. Han har även en hemsida (Carls Sims 4 Guide) där han samlat all möjlig info om spelet som är väldigt användbart.

Kate Emerald gör också super snygga byggen och gör också "det omöjliga möjligt" vad gäller byggen och det utan CC och mods! Hon gör tutorials på det så kan vi dödliga också lära oss hur man bygger snyggt i sims 😂