The Sims iFokus

The Sims

Läst 229 ggr
bellahandersson
1

Hår frisyrer till Sims 2

Hej. Är det någon här som kan förklara steg för steg hur man laddar ner hår frisyrer& smink till Sims 2. Jag lyckas aldrig, har försökt o försökt, blir tokig🤪
Om ni vet en bra sida som inte är så komplicerad. Brukar ladda ner saker från modthesims & thesimsrescours.
Tack på förhand 😇🙂

Mitchika
0

Vilken del är det som är förvirrande? Nedladdningen av filerna eller att lägga in dom i spelet och få dom att fungera? :)

Vilken version av The Sims 2 har du (installerad via skivor eller Ultimate Collection på Origin) och vilket operativsystem?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

bellahandersson
0

#1: hej, jag har via origin, men jag får inte de att fungera att ladda ner hår frisyrer. Lägger in håren i download mappen, men de fungerar ej. 😋

Mitchika
0

#2: Hej! :D

Ett av dom största problemen med nedladdade hår i The Sims 2 är att många hår är en redesign eller ommålning av ett existerande hår som någon annan skapat. Dessa hår behöver då en så kallad Mesh-fil för att fungera. Mesh-filen är "grunden" för håret och behövs för att fungera.

Därav behöver du både Mesh-filen samt filen för håret du försöker ladda ner för att det ska fungera.

Står det någonting om mesh-filer på sidan där du laddar ner håret ifrån?

Alternativt kan du länka till håret du försöker ladda ner här i tråden så ska jag kika på det och se om jag hittar vad som är fel. :)

bellahandersson
0

Jag laddar ner från thesimsrescoure, omdöme trycker man ju på Sims 2 mesh, men jag skickar med ett hår hår, tusen tack 🤩 https://www.thesimsresource.com/downloads/details/category/sims2-meshes-clothing/title/16-don-t-go-home-mesh/id/1242836/

bellahandersson
0

#3: #4
Jag laddar ner från thesimsrescoure, omdöme trycker man ju på Sims 2 mesh, men jag skickar med ett hår hår, tusen tack 🤩 https://www.thesimsresource.com/downloads/details/category/sims2-meshes-clothing/title/16-don-t-go-home-mesh/id/1242836/

Mitchika
0

#5: Okej, jag ska kika på det! En snabb fråga medan jag gör det bara.

Ligger din Download-mapp i en liknande sökväg som det här?
Documents\EA Games\The Sims™ 2 Ultimate Collection\Downloads

bellahandersson
0

Jajamensan, jag trycker på Sims sen download , har även provat ha en mapp som hette thesimsrescoure. Men de funkade inte heller. Men de är där ifrån jag har laddat ner o där står de ju mesh så de är jätte konstigt att de inte fungerar. Vet inte hur de går de till om jag lägger i rätt mapp, men de känns ju som de är nått som jag gör 😑

Mitchika
0

#5: Okej, jag har kikat på länken och det första problemet jag ser är att det inte är ett hår. Det är sommarkläder, det vill säga kläder, som du försöker ladda ner. Fina kläder, för övrigt, jag tror jag ska hämta hem dom själv.

Det andra problemet är att det du laddar ner bara är meshen. Du behöver meshen för att få kläderna att fungera då det är basen, men du behöver själva filen för kläderna också för att det ska synas i spelet. Om jag inte missminner mig, det var länge sen jag satte mig in i detaljerna för nedladdningar när det kommer till The Sims 2.

På sidan står det att "This Creation belongs to a Set - Click here to show the whole Set" och klickar du där hamnar du på en liknande sida där du laddar ner både kläderna och meshen för kläderna. Då ska det fungera. Länken hittar du här:

https://www.thesimsresource.com/downloads/details/category/sims2/id/1242835/

Laddar du ner den och lägger in både filerna i din Downloads-mapp (inte en mapp som heter något annat, stavningen är jätteviktig) så kommer kläderna att fungera.

Men återigen, den här nedladdningen är kläderna på bilden och inte håret. :)

bellahandersson
0

Fasen då, jag vill ha hår, men. Et inte vad som fungerar 🥺 tusen tack

Mitchika
0

#10: Det där är meshen, grundfilen du behöver. Utöver den behöver du den här också:

https://www.thesimsresource.com/downloads/details/category/sims2/id/1168144/

Vill du ha flera olika färger på håret så har personer gjort andra färger på det också, bara att plocka ner dom färger du gillar:

https://www.thesimsresource.com/downloads/browse/category/sims2/meshid/1168143/

Av vad jag sett i tråden så har du inte gjort något fel med Downloads-mappen eller så. Det verkar bara som om du saknar en fil eller flera för att få det att fungera. Eller så laddar du ner saker från fel kategori. :)