Slingor/husdekor
Varför kommer det ibland upp automatiskt upp ljusslingor på staket och dekor på husgrund etc? 😩
Har den familj du spelar (för jag antar att det är när du spelar inte bygger) den där lådstapeln för utsmyckning i huset? Den finns att hitta om man kollar Aktiviteter… Om man har det och har valt utsmyckning vid nåt tillfälle så kommer huset att smyckas på utsidan varje ny årstid. Klicka på den och välj att ta bort utsmyckningen eller välj nåt annat.
Ledsen om förklaringen är lite svag men jag måste in i spelet för att kolla exakt.
Vet inte riktigt vad du menar med ”lådstapel”? 😂
Det är som förvaringslådor i en stapel, tror det är 3 st, största underst och sen nästa i mellanstorlek och nästa i liten storlek överst. Man bör kunna hitta dom i aktiviteter eftersom det är en aktivitet att pynta huset. Om det är t ex jul så kan man hitta den i en egen kategori - helgdagsföremål - eller nåt sånt.
Tror inte jag har en sån då jag inte känner igen de 😕
Du har en sån annars skulle ditt hus inte vara dekorerat. Har du laddat ner huset kan den stå gömd nånstans på vinden eller i källaren, eller nån vrå i huset. Den heter nåt med julpyssel och finns i Aktiviteter och färdigheter och där finns den i kategorin Utomhusaktiviteter. Bifogar en bild så du kan se hur den ser ut.
Har ingen sån och har byggt huset själv och dekorerat 😩
Mycket märkligt. Då har jag ingen aning.
Tack ändå!
Jag föreslår att du försöker reparera spelet i Origin. Som Marbi skriver så hade uppdateringen inför det nya expansionspaketet (en uppdatering som alla får oavsett om dom köper expansionen eller inte) med sig en massa problem i spelen som förstörde tonvis med saker.
Om det finns en fil som krånglar och orsakar problemet så kan en reparation av spelet hitta den trasiga filen och fixa det. :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Tack! 😄