The Sims iFokus

The Sims

Läst 370 ggr
Blomma11337
0

The sims 4- Göra egen stad?

Hallå har precis börjat spela the sims igen.
Jag märkte att när jag gör nya Simmar i samma område men olika familjer, så finns inte dom tidigare familjer där.
Jag vill ju göra ett kvarter med massa grannar?
Går inte detta?
Samt göra en egen by?

" Jag sällar mig till hjältarna som gör, och inte tycker "

Mitchika
1

Hur gör du när du skapar nya familjer till ditt område? Väljer du nytt spel på huvudmenyn och går in i CAS därifrån?

Om du menar att skapa en egen stad som Willow Creek eller Oasis Spring så går det tyvärr inte. Det finns moddare som lärt sig modifiera dom existerande världarna, men det verkar väldigt avancerat. Vi har inte fått ett verktyg för att skapa egna världar till fyran, tråkigt nog.

Det närmaste du kan komma är världen Newcrest. Den är nästan helt blank och du kan placera/bygga hus och tomter och göra det till din perfekta värld. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

FridanDennison
0

Hej! Du kan inte skapa en stad men du kan ha alla dina simmar i samma stad. Skapa en familj och välj en ställe de kan bo på eller bygg ett hus. Sedan klickar du på ett tomt hus eller en tom tomt. Då finns det en rätt stor knapp längst ner åt höger. Om du sätter pilen så kan du se att det står skapa nytt hushåll att flytta in, klicka där!! Nu har du två familjer i samma stad!

Frida
31 år