Sims 4 - Problem med CC och Mods
Hej hej, någon mer än jag som haft problem med alla CC och moddar efter senaste uppdateringen nu i december? De Avaktiverades efter uppdateringen och har nu försökt aktivera allt igen.
Går in under Övrigt och Aktivera eget innehåll. Sen för att det ska funka ska man starta om spelet. När jag startar om spelet så är alla CC Av igen. Testat flera gånger -.-'
Läst lite på engelska sidor och det enda jag hittat som jag inte testat är att avinstallera hela Sims och installera om det. Vill såklart helst slippa de.
Någon som har några tips ?
Vad är det du har hunnit testa redan? Det blir lite lättare att komma på saker att prova om vi vet vad du har hunnit testa. :)
Har du reparerat spelet via Origin? Genererat en ny The Sims 4-mapp? Plockat ur alla dina mods, startat spelet och försökt aktivera eget innehåll utan dom i spelet? Har du gjort det misstaget jag har gjort många gånger och inte klickat på "Verkställ ändringar" längst ner till höger efter att ha bockat i rutan för att aktivera eget innehåll utan istället stängt ner rutan vid krysset uppe i höger direkt efter att ha bockat i rutan?
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#1: Ursäkta ett sent svar =)
Jag hade reparerat spelet, tagit bort lagt in m.m. Men problemet var min brandvägg som blockade spelet när det skulle starta på något vänster. Så gick in i brandväggen och tillät allt som hade med Sims att göra och nu funkar det ^_^
#2: Åh, vad bra! Jädrans brandväggar ibland, jag har också haft rejäla problem med dom till och från i olika spel och program.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot