The Sims iFokus

The Sims

Läst 232 ggr
Yulla
0

Hur kommer jag hem?

Hej! Är nybörjare på det här. Men hur kommer jag hem igen efter att ha varit på dejt? Med vänlig hälsning, Erica

Mitchika
1

Hej! :D

Om du tittar på det lilla porträttet av din sim nere till vänster (inte den stora bilden där du ser känslostämningar) så finns det en liten symbol för ett hus. Klickar du på den så kommer din sim springa hemåt. :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Yulla
0

ÅÅ tack så mycket! Måste även fråga, har ni varit med om att det buggar? Mitt ena barn har liksom "fastnat". Kan varken spara eller gå ur spelet, eller bygga! :(

Mitchika
0

#2: The Sims 4 är ett väldigt buggigt spel, speciellt kring uppdateringar och nya expansioner och vi är många som varit med om vår beskärda del av buggar. Med andra ord är det helt normalt, tråkigt nog, men det brukar oftast vara ganska lätt att lösa. :)

Vet du vad som hände precis innan barnet fastnade? Var det på väg att åldras upp? Vad står det när du försöker spara eller bygga? Håller du muspekaren över den gråa byggknappen brukar det stå varför det inte går att spara eller byta till byggläge.

Yulla
0

#3: Aw okej! Man blir ju så frustrerad!

Ja det står att "det inte går att göra något när barnet håller på att räddas!". Har du haft samma?

Mitchika
0

#4: Står det räddas? Vad har hänt med barnet? Var det i dåligt skick? Jag kan inte minnas att jag haft just det, men det låter som om barnet var i fara, I risk för att dö eller vanvårdats och håller på att omhändertas av socialen i spelet? Jag kan dock inte vara säker utan att veta vad som hände/händer med barnet.

Yulla
0

#5: Ja precis, "räddas"

Jag vet faktiskt inte. Han var nog hungrig, gick till soffan och fastnade. Nu har han rött på allt så hade väl "hoppats" på att han skulle dö eller växa så något hände. Så får väl se om det sker. Tack så jätte mycket för din hjälp!

Mitchika
1

Ledsen att jag inte han svara igår! Det finns ett fusk du kan använda för att fixa simmar som fastnat, så som barnet i soffan.

Du öppnar fuskrutan genom att hålla in CTRL, Shift och C samtidigt. Därefter i rutan så skriver du in:

resetsim Förnamn Efternamn

Byt ut förnamnet mot barnets förnamn och efternamnet mot barnets efternamn. Därefter trycker du på Enter. Om det gjorts rätt och fungerar så borde barnet reagera på det på något vis, genom att hoppa till lite eller flytta på sig. Efter det ska det vara fixat och barnet återställt. :)

Yulla
1

#7: Helt missat ditt svar! TACK så jättemycket för din hjälp! :D

Mitchika
0

#8: Så lite så! Jag hoppas att allt fungerar bra nu. Annars är det bara att posta mer. :D