The Sims iFokus

The Sims

Etikettthe-sims-4
Läst 131 ggr
silverfiisk
0

Hittar inte CC i spelet

Jag har nyligen börjat spela The sims 4 och har tittat runt lite på den här sidan. Nu har jag laddat ner tre olika simmar från thesimsresource, men jag hittar varken simmarna eller deras kläder i spelet. Jag tror att jag har gjort rätt men är inte helt säker. Vet någon vad som kan vara fel eller vart jag hittar sakerna?

Mitchika
0

Vi har en guide för det här på The Sims iFokus! Den är från 2015, men fortfarande aktuell då detta inte förändrats under tiden som The Sims 4 uppdaterats och växt. Där kan du dubbelkolla och se om det du har gjort är rätt:

https://thesims.ifokus.se/discussion/1461595/installera-eget-innehall-the-sims-4

Där står det även hur du installerar simmar och hus. :D

För att eget innehåll så som kläder ska fungera så behöver du aktivera mods och eget innehåll i spelet. Det gör du genom att klicka på "Alternativ" på spelets huvudmeny och därefter "Spelalternativ." (det går att göra i en sparfil också, men det är smidigare att göra direkt vid huvudmenyn då spelet behöver en omstart efteråt)

När du fått upp "Spelalternativ"-menyn så klickar du på "Övrigt" och letar upp alternativet "Aktivera eget innehåll och moddar" och bockar i den. Välj sedan "Verkställ ändringar" och stäng av och starta spelet igen när spelet ber dig göra det.

Nedladdade simmar kommer du åt smidigt via Skapa en Sim genom att "Öppna Galleriet" i den lilla menyn längst upp till höger. Öppna det, klicka på "Mitt Bibliotek" och så hamnar du bland dina skapelser. För att simmar med eget innehåll ska synas behöver du bocka i en liten ruta i listan till vänster under AVANCERAT som heter "Inkludera eget innehåll."

Då kommer simmarna dyka upp bland hushållen du har i ditt bibliotek. Dock så kan dom hamna lite huller om buller då hushållens sorteras i datumordning, det vill säga ordningen dom skapades i. Om simmarna du laddat ner skapades april 2015 så kommer dom hamna efter alla hushåll som du skapat efter april 2015.

Med andra ord kan man behöva scrolla och leta lite om man inte kommer ihåg hushållets eller skaparens namn och kan söka på det.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Är du en simsspelare som letar efter ett forum som du kan diskutera de populära The Sims spelen? Då har du hittat rätt! Välkommen in att diskutera med andra simsgalna personer.
silverfiisk
1

#1 Tack! Hade läst guiden men missat att ''inkludera eget innehåll''.

silverfiisk
0

.

• Redigerat 2021-01-05 12:12 av silverfiisk
Mitchika
0

#2: Den delen finns inte med i guiden. Jag tror faktiskt inte att just den biten fanns 2015 utan att den lades till i spelet senare.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot