The Sims iFokus

The Sims

Etiketter: ts3expansioner
Läst 224 ggr
Theflyingboy
1

EN THE SIMS 3 EXPANSIONSPAKET FRÅGA

Hej Sims spelare! Min fråga till er denna Tisdagskväll är vilket TS3 expansionspaket ni tycker jag skall införskaffa. Efter 7 år så börjar jag verkligen spela detta spel igen och det är så mycket känslor efter detta. Det är på EN HELT ANNAN NIVÅ ÄN THE SIMS 4.

Men jag hoppas ni vill hjälpa mig med denna fråga och vad ni tycker jag skall skaffa!

LottaV
0

Du behöver inte skrika i tråden för att få råd

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
0

Hej! :D

Vad kul att du hittat tillbaka till The Sims 3, det är mitt favoritspel i serien och jag håller med, det är en helt annan nivå än fyran. Alla spelen är väl på olika nivåer, men trean har en speciell plats i mitt hjärta. :D

Har du några expansioner redan eller enbart grundspelet? Jag kan inte spela utan Övernaturligt, Årstider, Husdjur, Drömjobb och Leva Livet. Även Kvällsnöjen och I Rampljuset är nästan måsten för mig. Alla expansioner bidrar med så mycket roliga grejer!

Vad tycker du mest om att göra när du spelar? Fokusera på en sim och göra dess liv så bra och intressant som möjligt? Spela på familjer och uppfostra barn? Kanske legacy-spelande?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Mitchika
1

#1: Du behöver inte mini-modda, vi i admin har bra koll på läget just nu och det är vårt jobb att hålla koll på sånt. :)

Även om jag håller med om att skriva hela rubriken i versaler kan uppfattas som skrikande och otrevligt så behöver det inte pekas ut det första som görs i en tråd. Speciellt inte om det inte är en återkommande händelse. Det är inte ett särskilt trevligt bemötande, speciellt inte för någon som fortfarande är väldigt ny på sajten.

Theflyingboy
0

#2: Hej. Jag har de två som är nästan dina måsten, som Kvällsnöjen och I Rampljuset.

Tillbaka till din fråga om hur jag spelar så är det faktiskt att jag bara tagit en random familj från The Sims 3 staden, och ville spela lite med deras liv. De har nu fått en dotter som jag döpte till Jenny.

Det som är mest roligt när jag spelar är att som du skrivit spela med familjer och uppfostra några barn och sedan se hur familjen växer.

Du som har Leva livet tycker du det är ett av de bästa expansionspaketen i The Sims 3?

Mitchika
1

#4: Sånt kan tycka är jättekul också, att bara ta en familj som finns och bestämma hur deras liv ska utvecklas. Ibland slänger jag in en egen sim för att skaka om det hela lite, men inte alltid. :D

Tycker man om att spela med familjer och uppfostra barn så är Leva Livet en fantastisk expansion! Här finns en liten sammanfattning av mycket av det roliga som kommer med expansionen:

https://sims.fandom.com/sv/wiki/The_Sims_3:_Leva_Livet

Det är svårt att riktigt svara på. Allt beror ju som sagt på hur man spelar och vad man värdesätter själv i spelet. Personligen så.. kanske? Jag har så många andra expansioner som jag tycker faller in som dom bästa som jag inte tycker att Leva Livet når upp hela vägen till.

Det är dock fortfarande något jag inte kan spela utan längre efter att ha haft det. :D

The Sims 3: Leva Livet är expansionspaketnummer fyra till The Sims 3. En officiell trailer till spelet läckte ut på nätet den 11:e mars 2011. 5 april 2011 bekräftades att spelet skulle släppas av EA. Varje del av livet hos simmarna har ett eget tema. Hos barnen är temat fantasi, hos tonåringar...
LottaV
0

#3 Det är inte meningen att vara ned värderande men det finns också andra som kan ta ännu mer illa upp av att mötas av att en diskussions-rubrik skriker än vad jag är så jag sade det för att vara snäll så att Ts kan tänka på det till nästa gång

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
2

#6: Om hela inläggslistan bestod av inlägg med enbart versaler och detta var ett allvarligt förekommande problem skulle jag kanske hålla med, men att mötas av pekpinnar om hur man ska bete sig av andra medlemmar på forumet när man fortfarande är ganska ny är inte heller trevligt och väldigt avskräckande.

Så länge som en medlem inte är otrevlig mot någon annan eller bryter mot några regler ska vi bemöta dom med öppna armar och ha överseende med att dom inte känner till det som vi gamla medlemmar anser vara "vett och etikett" på iFokus. Det är sånt man lär sig med tiden. :)

Theflyingboy
2

#0: Imorse köpte jag ett nytt expansionspaket för mig iallafall som heter Leva Livet!

Ps: Jag funderar om inte jag skall börja skriva lite ibland om min Ts3 familj här på bloggen

Mitchika
1

#8: Vad roligt! Leva Livet är bland mina favoriter, som sagt och ett "must have" för mig när jag spelar. :D

Det får du hemskt gärna göra. Jag gör samma sak själv med mina familjer från dom olika spelen. :D