The Sims iFokus

The Sims

Etiketterthe-sims-4spelhjälp
Läst 363 ggr
tovatv
0

Skörda växter

Jag kanske är dum som frågar men är det meningen att man inte ska kunna skörda växter på andra ställen som t.ex parken eller andra gator? Kan ju göra det när jag är hemma och runt min gata men inte någon annanstans. Jag har även ympat mina växter t.ex lejongap och jordgubbe, det har även blivit drakfrukt men när jag skördar så skördas bara jordgubbar och lejongap? Fattar inte 😂
(Tillägger att jag är på nivå 8 i trädgårdsskötsel)

Amephyst
1

Man kan skörda växter på andra platser. Men det tar lite tid för de växterna att växa upp och producera något. Stannar du ett tag på dessa platser och sedan kommer tillbaka så kommer det till slut att finnas frukt, blommor och/eller grönsaker 😊

Marbi
0

Olika växter mognar olika tider på året. Det står på fröpåsarna man köper om det är vår, sommar, höst eller vinter.

Amephyst
0

#2 gäller däremot bara om man har expansionen Årstider, om jag inte minns fel 😊

Så har man inte den expansionen så behöver man inte tänka på hur årstider och väder påverkar växterna. Om man däremot har det behöver man så klart tänka på vilka växter som trivs i vilken årstid.

tovatv
0

#1: tack så mycket! Vet du hur det är med ympade plantor?

Amephyst
0

#4 Menar du att du har ympat jordgubbe och lejongap, men att du ändå inte får någon drakfrukt? Har du skördat flera gånger? Jag har för mig att det inte dyker upp den nya arten hela tiden.