The Sims iFokus

The Sims

Etiketterfel-och-buggar-med-speletthe-sims-4teknisk-hjälpspelhjälp
Läst 275 ggr
CrazyTurtle
0

Problem med att rotera sim i sims 4

Hejsan alla simmare!

Jag har nu under en längre tid haft enorma problem vad det gäller roterandet i skapa sim. Jag sitter på PC med windows 10. Min dator är ingen leksak utan en rejäl gaming PC.
Jag har vartenda DLC som släppts till sims 4 varav de senaste 5 har jag inte ens spelat eftersom att problematiken jag stöter på ställer till med sådan enorm irritation för mig. Jag vill inte använda "," & "." för att rotera min sim. Missförstå mig rätt, jag kan rotera min sim med datormusen, inga problem. Men simmen beter sig som Flash…. Hur ska jag hinna se något?

Har någon annan stött på detta problem? Hur löste ni det i sådant fall?

Spelet är nyligen ominstallerat och problematiken kvarstår. Det är installerat på en sprillans ny 1TB SSD.

HJÄLP!

CrazyTurtle

Mitchika
2

Min första fråga när sånt här händer är alltid om du har testat att reparera spelet i Origin? Alla filer försvinner inte alltid som dom ska vid en ominstallation och ligger det någon korrupt/trasig fil kvar och skräpar kan det ställa till med elände likförbaskat.

Nästa fråga är om du använder dig av några mods och har det i spelet? Jag ser att du precis ominstallerat det, men jag tänkte om du vanligtvis använder mods och redan hunnit lägga tillbaka dom. Det finns nämligen en mod kallad "reshade" (tror jag det är) som är känt för att kunna orsaka det här problemet.

Ännu en fråga, eftersom att du har en gaming PC och jag antar att du är en gamer. Har du någon form av handkontroll inpluggad i datorn när du spelar The Sims 4? Om så är fallet, plugga ur den och prova igen. Sånt kan ställa till med problem i vissa program.

Sist så kan det även orsakas av att Origin In Game är aktiverat. Prova att inaktivera det och se om problemet försvinner. Andra Overlay-funktioner kan också ställa till det, som Discord, Steam och dylikt.

Förlåt om jag låter lite rörig i text, jag har fullt upp här hemma för tillfället! Jag hoppas något av det kan hjälpa, annars kan jag skicka lite länkar. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Amephyst
0

För min del låter det som om känsligheten på musen är för högt inställd, kan det ha något med problemet att göra? Annars har #1 väldigt bra tips och idéer 😁

CrazyTurtle
1

#2: Hejsan! Tack för svar. Den är på samma känslighet som den alltid har varit och det har funkat felfritt. Dock som du säger har #1 väldigt bra tips som jag ska kolla över direkt!

CrazyTurtle

CrazyTurtle
2

#1: First off, du är en ängel och jag absolut älskar dig! Tack så mycket ♥ Vet inte exakt vilket av allt som funkade, reparerade OCH stängde av overlays för både origin och discord. Och nu funkar det som det ska.
Men min tanke är att jag svarar ändå på dina frågor, ifall fler skulle ha samma problematik och då kan jämföra med ditt och mitt och så vidare.

Jag har ingen kontroller kopplad till datorn.

Inga mods installerade.

Din text var enligt mig inte ett dugg rörig och hjälpte mig till 1000000000% och är så tacksam för detta!

Kram på dig och ha en fortsatt bra vecka!

CrazyTurtle

Amephyst
1

#4 Skönt att det löste sig 😁