The Sims kits (Information och mina Åsikter)
Nu så är det bekräftat att The Sims 4 kommer att få ett nytt paketnamn som kommer heta kits. Det kommer vara mindre än ett stuff paket som har bara två objekt ryktas det. Vi kommer få mer information nu på Tisdag den 2:a mars.
Här nere har jag tagit en bild från; https://simscommunity.info/2021/02/25/the-sims-4-is-launching-a-new-pack-type-kits/
Så om ni är intresserade av att veta mer om vad ett av paketet kommer att innehålla gå in på länken och bli förförda in till en bra sida om the sims!
Men vad tycker ni om den nya investeringen utav Sims 4? Bra eller dåligt?
OBS; Mina egna åsikter! Jag känner att det är ett väldigt tydligt tecken på att EA hungrar efter pengar och mjölkar Sims serien för fullt, för det verkar som att man kommer att vara tvungen att köpa. Ingenting kommer gratis från dem.
Tycker inte att det verkar vara speciellt användbara grejer man får av ett sådant kit.
Vad för funktion fyller de utöver det man redan får av grundspelet och de tidigare expansionerna?
Nej, usch, när jag såg det där dyka upp så kände jag mig för första gången bara helt klar med The Sims-serien. Det var en otroligt ledsam känsla, men bägaren börjar rinna över hos mig. Nu letar dom verkligen bara efter sätt att kunna krama ur mer pengar ur fansen av spelet.
Snart kommer väl microtransactions också och jag räknar fullt och fast med att det kommer finnas i The Sims 5 när det väl släpps. Nej, allt mitt hopp ligger hos Paralives nu.
#1 Det enda som verkar ge något nytt är "Dust and Bust" som gör att simmarnas hem blir dammiga (precis som i verkliga livet) och du måste se till att dina simmar dammsuger och städar eller stå ut med att dom lever i en svinstia.
Det ger mig smått traumatiska tillbakablickar till tvättpacket. Mina simmar fick så mycket smutstvätt på sin tomt att det kraschade spelet och inte gick att spela längre. Inte förrän jag laddade sparfilen, pausade direkt och manuellt raderade alla tvätthögar gick det att spela igen.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
#2: ah, okej. Inget för mig. Städning får man nog av i verkliga livet.
Sannerligen inget jag känner att betala för att få göra. 😛
Tycker f.ö också att detta låter som ett nytt sätt att sko sig på fansen.
#3: EA är tyvärr kända för att göra just det. Kommer dom på ett sätt att försöka klämma ur sina spelare ännu mer pengar så kan du ge dig sjutton på att dom kommer missbruka det tills det inte går längre. :(
Jag hade tyckt att dammgrejen varit lite småkul om den varit valfri (som tvättandet) och ingått i ett av dom vanliga packen.
Jag tycker att det liknar Sims 3. Där kunde man köpa olika rumsuppsättningar och kläder, små "kit" med det ena och andra. Att dom vill tjäna pengar är inget nytt, det har dom gjort sen begynnelsen av Sims.
#5: Alla vill tjäna pengar, alla förtjänar att få betalt för sitt hårda arbete och alla företag behöver gå med vinst. Problemet i mina ögon uppstår när det börjar gå överstyr och dom plötsligt börja ta betalt för mer och mer för att det går ju egentligen att tjäna ÄNNU mer pengar. Dom tar mer och mer betalt för mindre och mindre innehåll.
"Hundar och Katter" och "Mitt första husdjur" är två bra exempel. I The Sims 1, 2 och 3 hade vi Husdjur som ingick i ett enda expansionspaket. Varför delades det upp i två paket i The Sims 4, fast med ännu mindre innehåll än tidigare versioners så att det går att göra ännu fler mindre packs längre fram om/när dom känner för det? Jo, för att det går att tjäna mer pengar på det viset och spelare accepterar det.
Ju mer vi spelare accepterar, desto längre försöker dom pusha gränsen för att se hur långt dom kan dra den innan det brister. EA har gjort det tidigare i andra spelserier och dom kommer göra det med The Sims också, vilket verkligen gör mig orolig för The Sims 5 och dess framtid.
Efter det jag sett EA hitta på genom åren så är det här lite av mitt mardrömsscenario:
"Vill du att dina simmar ska kunna vara småbarn och tonåringar? 50 kronor för att låsa upp småbarn, 50 kronor för att låsa upp tonåringar. Annars får du klara dig med bebis, barn, ungdom, vuxen och åldring. Men du får bara en säng och en leksakslåda för småbarn när du låser upp dom. Vill du att dom ska ha andra saker och kunna göra saker? Då får du köpa ett eller flera av våra 10 småbarnskit för 50 kronor styck. Eller köp vårt småbarnsprylpaket där småbarnen låses upp och två kit ingår för 100 kronor!
Dog din sim oväntat och oönskat och du vill ha tillbaka den? För 20 kronor återupplivar vi din sim på fläcken, inga sidoeffekter alls och det är bara att fortsätta spela! Vill du att din sim lever för evigt och blir odödlig och inte kan dö av olika faror och annat? 50 kronor för en odödlighetssten så kan din sim gå genom eld, svälta och bli översprungen av llamor utan att reagera alls!
10 kronor för att höja din sims betyg i skolan eller på jobbet och göra den där befordran enklare! Expansionen för husdjur ger dig 10 hundraser och 10 kattraser, sen måste du betala 20 kronor per ras för att låsa upp dom andra 50+ raserna."
Det är därför jag personligen reagerar så starkt och negativt när dom hittar på nya saker i den här stilen. Dom börjar inte med att hoppa direkt till mitt mardrömsscenario, utan dom smyger långsamt dit så att spelare hinner vänja sig så pass att dom inte reagerar för mycket eller för starkt.
När jag gick in på länken för att läsa så såg jag något intressant.
Nämligen att Våningssängar kom i en gratis uppgradering nästa månad😍
Ett gott skratt förlänger livet
Jag har, bl a för att det kostar mer än det smakar, inte köpt StarWars och spökpaketet. För mig är det mest intressant med byggdetaljer, möbler och småpryttlar att dekorera med, men dom paketen var inte tillräckligt intressanta för att jag skulle lägga pengar på dom. Får se vad som händer framöver men kanske jag har köpt färdigt paket till Sims 4.
#6: håller med.