The Sims iFokus

The Sims

Läst 232 ggr
Marbi
2

Stökiga familjen - Lothario/Caliente

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt i allt byggande så blev jag lite nyfiken på att spela med den här familjen. Don är ju en kvinnotjusare och har ihop det med både Katrina och hennes döttrar Dina och Nina. (Lite sjukt men jag gillar det 😋det är ju bara på låtsas) På bilden ser vi Don, Katrina, Nina och Dina stående bakom soffan, i soffan sitter Leopold (Don och Dina's barn), Julia (Don och Nina's barn) och ena tvillingen Henrik, den andra, Magnus, sitter på golvet (Don och Katrina's barn).

Mitchika
1

Men åh, du spelar som jag alltid funderat på att göra men inte riktigt kommit till skott med! Att prova och se vad man kan hitta på för roligt kaos med den familjen! 😄

Jag tycker det låter som en kul idé och en härlig (om än ovanlig) familj. Hur funkar det med avundsjuke-systemet i spelet? Blir det mycket bråk och drama eller går tjejerna med på att dela Don med varandra? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Marbi
1

Don skäms och går mest omkring och är generad för att han blivit påkommen. Dina och Katrina blir arga ibland, Katrina mer än Dina eftersom att hon är hetlevrad. Nina verkar inte bry sig, eller så har hon inte upptäckt vad Don håller på med. 😆 Jag försöker se till att dom får sina stunder när övriga är på jobb eller upptagna med att sova.

Dom har i alla fall inte haft något bråk än.

Marbi
0

Läste just Lia's tråd "Hur spelar du?" och där skriver hon om att det i området råder nån slags "free love". Jag undrar om det inte är nåt man kan rösta fram om man har Ekoliv och då kanske det funkar ännu bättre med en "stor" familj.

Lia
1

#3 Ja, precis, det hör till röstningen i Eko-liv :-)

Mitchika
1

#2: Haha, ungefär som jag trodde då med andra ord. Snyggt ändå att du lyckas hålla husfriden så pass att det inte blir slagsmål! 😅

Marbi
1

Don's familj har inte röstat och dom bor i Oasis Springs där jag för tillfället bara renoverar befintliga hus, så det är inte jag som fixat det men jag ska se om Don kan rösta för det alternativet. Om inte annat gör det livet lättare.

Marbi
1

Det finns ett röstningsalternativ som heter "Fri kärlek" som innebär att svartsjukan försvinner. Jag ska testa om det gör att relationerna fungerar bättre.

Marbi
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Nu har familjen röstat för Fri kärlek och det verkar fungera även om minerna på simmarna ibland säger nåt annat. I det här fallet berodde det på att dom alla hade nån sorts förkylning på gång.

Mitchika
2

#8: Titta där, familjen och förhållandena är räddade. 😀

Nu kan dom levade vidare tillsammans lyckliga och fria från svartsjuka. "Fri kärlek" känns nästan som om den var gjord för Don.

Marbi
1

Allting har flutit på utan problem och kärleken frodas - även ibland utanför hushållet eftersom kärleken är fri. 😋 Så här ser barnen ut nu när dom blivit tonåringar. Fr v Magnus, Julia, Leopold och Henrik.

Mitchika
1

#10: Men åh, vad fina dom blev ju! :D

Bra gener där, det ska jag försöka komma ihåg.