Galleriet
#0: Hej,
Jag har precis samma problem och jag förstår inte heller vad som är fel. Och det verkar inte som att det är fler som vet heller då varken du eller jag får några svar:(
Det finns många anledningar till att galleriet inte syns eller fungerar som det ska och det kan vara svårt att lista ut vilken det kan vara. Här finns några saker som kan förklara det och som kan lösa det:
Om du spelar The Sims 4 Legacy Edition har du inte längre tillgång till galleriet då Legacy Edition inte får några fler uppdateringar och därmed inte kan hålla sig uppdaterat ihop med galleriet.
Om du har ett barnkonto på Origin (eller ett konto för minderåriga) så kan du inte komma åt galleriet heller då det finns åldergräns för det.
Din dators brandvägg eller antivirusprogram kan blockera det och då behöver spelet och Origin läggas till som undantag för att det ska gå att komma åt galleriet.
Att köra både Origin och spelet som administratör kan hjälpa beroende på vad som är problemet i grunden.
Är Origin i offline-läge? Om Origin inte är online kan du inte använda några onlinetjänster i The Sims 4 heller.
Har du mods eller eget innehåll installerade? Dessa kan ställa till med otroligt mycket problem och krångel i spelet beroende på vad det är för något. Det säkraste är alltid att plocka ut alla mods och allt du laddat ner från nätet ur spelet, sen starta spelet igen och prova. Fungerar det då var det ett modproblem.
Har du provat att reparera spelet? Ibland är lösningen så pass enkel att en enda spelfil har blivit bråkig (korrupt) och ställer till med elände. Högerklicka på The Sims 4 i Origin, välj alternativet "Reparera" och vänta tills det är klart. Sen startar du spelet och provar igen.
Det finns många fler möjliga orsaker till krångel än dom ovan, men jag listade några av dom vanligaste jag känner till.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot